Šole prihodnosti: Zakaj je lepo biti učitelj

Podcast

02. Julij 2025

Šole prihodnosti: Zakaj je lepo biti učitelj

Začenjamo s sklopom dvanajstih tem, v okviru katerih o osnovni šoli sedanjosti in prihodnosti Gregor Trebušak govori z ravnatelji, učitelji, socialnimi delavci, starši in učenci. Teme so izbrali ravnatelji in učitelji in ko jih boste poslušali, vam bo jasno, zakaj.

Zakaj je danes spoštovanja do učiteljev vse manj in enako tudi zanimanja za opravljajanje tega poklica? So osnovnošolci res preobremenjeni? Je to resnica ali mit? Kaj pa zahtevnost osnovne šole? Je postalo vsega preveč? In še to: so mar načini poučevanja zastareli, pristopi pa zgrešeni?

Na eni strani imamo ministrstvo za izobraževanje, za katerega se upravičeno zdi, da se na spremembe v svetu odziva prepočasi. Z večnim odgovorom, da ni dobro hiteti, ker gre za temelje izobraževanja. Na drugi strani imamo starše, ki na spletnih forumih in v pogovorih hitro nanizajo izjemno veliko kritik na naše šolstvo. Vse premalo pa se sliši učiteljice in učitelje, socialne in ostale strokovne delavce, ki dnevno skrbijo za prihodnost našega naroda?

V učilnicah osnovnih šol po državi poučije 18.616 učiteljic in učiteljev. In prav njim SBC daje glas. Tistim, ki so strokovnjaki, ki imajo največ izkušenj, ki leta, desetletja skrbijo za naše otroke. In ki res vedo, kaj se dogaja v razredih po državi.

Ker v SBC-ju verjamemo, da je osnovna šola ob družini osnova dobrih in kvalitetnih temeljev uspešne družbe.
 
1.       Podcast: Šola prihodnosti: zakaj je lepo biti učitelj?

Razumljivo je, da smo za prvo temo izbrali učitelje. V času, ko ni več problem milijarde evrov namenjati obrambi, ko so reklame “Postani vojak” postale nekaj povsem običajnega, nam v osnovnem šolstvu primanjkuje med 5.000 in 6.000 učiteljic in učiteljev. Povsem sveži podatki Statističnega urada kažejo, da je skoraj tretjina osnovnošolskih učiteljev starejša od 50 let. A resnega pogovora v družbi o pomanjkanju učiteljev ni.

Nič nenavadnega ni, če ravnatelj, ki ne dobi učitelja fizike ali kemije, vskoči in tako mesec ali dva postane še učitelj. Roman Brunšek je ravnatelj OŠ Škofljica. To je največja osnovna šola v državi, kjer imajo več kot 1.300 otrok in okoli 180 zaposlenih. V podcastu  pove, da ti drugega, kot da se vrneš v učilnico, ne preostane. In tudi, da učitelje iščejo dobesedno na ulicah v bližini pedagoških fakultet. Bitka za učitelje je velika.

Iris Klun, učiteljica 4. razreda na OŠ Škofljica je učiteljica 3 leta. Zakaj se je odločila za ta poklic? Kaj je bilo najtežje in na kaj te na fakulteti ne pripravijo? No, že kot otrok pa je vedel, da bo učitelj, Simon Purger. Je profesor geografije in zgodovine ter diplomirani teolog. Uči na osnovni šoli Polhov Gradec. Bil je učitelj leta in še vedno navdušuje z modernimi pristopi, ki so med učenci naleteli na veliko zanimanja in navdušenja. Kaj počne? Šel je celo na Youtube in ima zelo konkretna mnenja, kaj bi lahko storili, da poklic učitelja spet postane spoštovan.

Pred vami je prvi podcast v sklopu Šole prihodnosti: Zakaj je lepo biti učitelj.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.