Vrnitev h koreninam: družinska podjetniška zgodba o vinu iz Haloz

Izbrani nasveti

25. April 2025

Vrnitev h koreninam: družinska podjetniška zgodba o vinu iz Haloz

Od vodenja poslovnih velikanov do vinogradniške prihodnosti Haloz – to je zgodba družine Brodnjak, ki so nam jo razkrili v zadnji izdaji SBC magazina.

Priimek Brodnjak je zadnja tri desetletja sinonim za velike posle in velike gospodarske družbe. Stanko je bil eden ključnih v Mercatorju, Tine skoraj dve desetletji na vodstvenih mestih v hotelirstvu, Blaž je vodilni slovenski bankir.

A danes tri generacije Brodnjakov – od 74-letnega Stanka do 22-letne Blažke – pišejo povsem drugačno zgodbo. V startupu Familija Estate prepletajo tradicijo in inovativnost, vino, kulinariko in Haloze. Toda njihova zgodba ni le zgodba o vinu – je zgodba o tem, kako lahko Haloze postanejo vrhunska vinska in turistična destinacija, ki bo nekoč morda konkurirala Brdom in Toskani.

V začetku 20. stoletja so Haloze krasili obsežni vinogradi, ki so pokrivali kar 2.750 hektarjev. Danes, ko na tem območju živi 17 tisoč ljudi, jih je le še 600 hektarjev. A Brodnjaki verjamejo, da Haloze niso le odmaknjen podeželski kotiček, temveč neodkrit dragulj. "Tu sta mir in prvinskost. Podnebje nam gre na roke, grozdje ima nižjo kislost, kar nam omogoča pridelavo vrhunskih vin," pravijo.

Dolga tradicija

Družinska vinarska zgodba Brodnjakov sega skoraj stoletje v zgodovino. Oče Stanko pripoveduje, kako sta že njegova prednika, Anton Bratušek po mamini strani in Jože Hvalec po očetovi strani, leta 1938 sodelovala pri ustanovitvi vinarske zadruge Haloze.

Vinogradništvo je bilo tako v družini prisotno skozi generacije. "Že moj dedek Bratušek je bil pomemben vinogradnik, ki je prodajal vina ptujskim vinskim veletrgovcem," pravi Stanko.

Tudi njegov oče je imel ambicijo razviti kmečki turizem, vendar se zaradi prezgodnje smrti ta načrt ni uresničil. Družina je vinogradništvo obdržala, a se mu ni posvečala v polni meri – vse do leta 2010, ko so kupili posestvo družine Veselič, znane vinogradniške rodbine iz Ormoža. "Takrat smo se odločili, da se vinogradništva lotimo resno," sklene Stanko.

Jasno razdeljene vloge

V podjetju Družina Familija so si tri generacije Brodnjakov vloge jasno razdelile, pri čemer vsak član družine pokriva svoje specifično področje. Tine, ki ima dolgoletne izkušnje iz hotelirstva, skrbi za prodajo in trženje, hkrati pa prispeva svoje znanje o zahtevah gostinske industrije. Blažka kot enologinja vodi kletarske odločitve in skrbi, da vsaka faza proizvodnje vina sledi zastavljeni viziji. Blaž ima vlogo svetovalca, vizionarja, motivatorja ... Stanko kot najizkušenejši vinogradnik ima ključno vlogo pri delu v vinogradih in prenosu znanja na mlajšo generacijo.

"V kleti mora biti ena oseba, ki odloča," pravi Blažka. "Seveda poslušam vse druge, a na koncu mora biti jasna vizija končnega produkta. Vsak korak, od stiskanja grozdja do zorenja, vpliva na to, kakšno vino bomo imeli v steklenici, in zato mora nekdo videti celotno sliko že od začetka."

Podobno velja za vinogradništvo. "Odločitve sprejemamo že pri rezu trt," razlaga Stanko. "Na podlagi lokacije vinograda, orientacije trt in kakovosti tal določimo, katero grozdje bo kam šlo. Če nam uspe pridelati grozdje, kot si ga želimo, potem Blažka že vnaprej ve, kaj bo iz določenega mikrolokacijskega vinograda nastalo."

Mir, prvinskost in neokrnjena narava

Tine Haloze vidi kot neodkrit dragulj: "Vsak tujec, ki pride sem, nam pove, da sploh ne vemo, kaj imamo. Tu so mir, prvinskost in neokrnjena narava – vrednote in dobrine, ki jih drugod skoraj ni več."

V zadnjih letih opaža izjemen napredek v kakovosti vin haloških vinarjev, kar celotni regiji daje dodaten zagon. "Danes v Halozah skoraj ni več slabega vina in to je tisto, kar nam odpira vrata v širši svet."

Celotno zgodbo družine Brodnjak preberite v zadnji izdaji magazina SBC, ki prinaša tudi številne druge navdihujoče poslovne zgodbe, strokovne intervjuje in uporabne nasvete. Magazin SBC je na voljo v prosti prodaji na vseh bolje založenih prodajnih mestih. Za izvod nam lahko pišete tudi na: marketing@sbc.si.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.