Izbrani nasveti
•03. December 2024
Stanje v nemški avtomobilski industriji se je novembra še poslabšalo. Kazalnik, s katerim münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo meri razpoloženje v panogi, se je v primerjavi z oktobrom po sezonsko prilagojenih podatkih znižal za 3,5 točke na -32,1 točke.
Kazalnik trenutnih razmer se je znižal za 4,9 točke na -33,9 točke, kazalnik pričakovanj za prihodnjih šest mesecev pa se je znižal za 2,2 točke na -30,4 točke, so danes sporočili iz Ifa.
"Industrija je obtičala v mešanici daljnosežne preobrazbe, hude konkurence in šibkega gospodarstva," je raziskavo pospremila predstavnica Ifa Anita Wölfl.
Mračno razpoloženje v sektorju je predvsem posledica šibkega povpraševanja. "Goro naročil, ki se je podjetjem nabrala po začetku leta 2021 v luči pandemije in težav v dobavni verigi, so podjetja obdelala. Zdaj sicer prejemajo nova naročila, a jih ni toliko, da bi lahko delala s polnimi obrati," je pojasnila Wölfl.
Kriza v avtomobilski industriji se tako kaže tudi pri povpraševanju po delovni sili. Kot pravi Wölfl, so mnoga podjetja v avtomobilski industriji previdna glede novega zaposlovanja ali pa celo razmišljajo o ukinjanju delovnih mest.
S hudo krizo se denimo sooča tudi velikan Volkswagen. V njegovih tovarnah so v ponedeljek potekale opozorilne stavke in protestni shodi, potem ko je vodstvo Volkswagna oktobra sporočilo, da zaradi težav v poslovanju in naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn in znižanju stroškov dela oziroma odpuščanjih.