Janja Božič Marolt gostja podcasta Srce bije za posel

Člani

03. December 2024

Janja Božič Marolt gostja podcasta Srce bije za posel

Gostja 31. epizode oddaje Srce bije za posel na Radiu Slovenija je bila predsednica uprave in lastnica Mediane Janja Božič Marlot, članica upravnega odbora SBC.

Njeno podjetje je na trgu že več kot 30 let. Največ naročnikov imajo iz gospodarstva, a najbolj znani so po merjenju javnomnenjske podpore v politiki. S tem, ker nas noben ne mara, pridobimo sodelovanje v naših raziskavah tako leve in desne, pravi sogovornica.

V Mediani povečini še vedno anketirajo ljudi v živo. Tudi anketarji so povečini ljudje, ki morajo biti izobraženi in motivirani. Ob tem uporabljajo tudi umetno inteligenco. A če ta odgovarja predvsem na vprašanji, kdo in kaj, človek lahko odgovarja tudi na vprašanje, zakaj. Ljudje namreč še vedno sprejemamo odločitve na podlagi čustev. Mislimo sicer, da jih sprejemamo racionalno, a v resnici jih čustveno in potem na podlagi teh čustev iščemo racionalne argumente, je sogovornicama v podcastu, Urški Valjavec in Urški Jereb, povedala Janja Božič Marolt.

Največji problem pri javnomnenjskih raziskavah je pridobivanje naključno izbranih sogovornikov za sodelovanje. Običajno se tisti, ki so v družbi manj cenjeni in so hkrati podporniki tistega, ki v družbi ni tako cenjen, izogibajo sodelovanju pri raziskavah," pojasnjuje sogovornica in nadaljuje: "Če podpornikov tistega, ki ni zvezda v družbi, ne pridobiš za sodelovanje, je rezultat napačen, je pa res, da je treba rezultate vedno ocenjevati v določenem intervalu zaupanja."

"Razvoj tehnologije sicer močno vpliva na komunikacijsko industrijo in na naš raziskovalni posel," pravi Janja Božič Marolt. Delež storitev v bruto družbenem proizvodu se v Evropski uniji in tudi v Sloveniji povečuje. To se odraža tudi v poslu Mediane; glavnino ga namreč opravi s podjetji v realnem gospodarstvu. "Naši naročniki so pretežno storitvena podjetja, prihajajo iz trgovine, avtomobilske industrije, turizma in šolstva. In čeprav ne moremo vplivati na proizvode in njihovo vsebino, lahko z raziskavami vplivamo na nabor, ki ga ponujajo."

Janja Božič Marolt kritikom, ki pravijo, da raziskovalci javnega mnenja tega tudi ustvarjajo, odgovarja, da javno mnenje ustvarjajo posamezniki s svojim vedenjem, s svojimi sporočili vplivajo na javnost in raziskovalci to le izmerimo.

V podkastu tudi o tem, zakaj meritve včasih napačno napovedo izide volitev, o aktualni "kulturi" komuniciranja ter o tem, kako so se spremenile raziskovalne metode.

Vabljeni k poslušanju.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.