Trije ključni nasveti, ki bi jih moral poznati vsak slovenski podjetnik

Izbrani nasveti

12. Avgust 2024

Trije ključni nasveti, ki bi jih moral poznati vsak slovenski podjetnik

Tri strategije, ki lahko pomagajo podjetjem, da se učinkovito pripravijo na morebitne izzive v drugi polovici leta in izboljšajo svoje možnosti za uspešno navigacijo skozi negotove ekonomske vode.

Luka Gubo je izvršni direktor borznoposredniške družbe Equito in z več kot 15-letnimi izkušnjami velja za enega največjih strokovnjakov v finančnem sektorju pri nas. Ima bogate izkušnje z vodenjem interdisciplinarnih ekip na področju financ, prava in razvoja. 

V intervjuju za poletno izdajo magazina SBC je delil tri ključne nasvete finančniku vsakega slovenskega podjetja, kako naj se pripravi na drugo polovico leta, kako naj upravlja denarne tokove v trenutnih gospodarskih razmerah in katere finančne kazalce mora redno spremljati.

1. Načrtovanje likvidnosti: Veliko podjetij nima močnega načrtovanja likvidnosti. V primerih, ko poslovanje sicer dobro teče in je podjetje dobičkonosno, se lahko zaradi specifičnosti poslovanja pojavi pomanjkanje likvidnosti. To postane še posebej problematično, če pride do upočasnitve povpraševanja po njihovih produktih ali storitvah. Pomembno je, da podjetja razvijejo robustne procese za upravljanje likvidnosti, da se izognejo finančnim težavam v težkih časih.

2. Diverzifikacija prihodkov: Še posebej manjša podjetja pogosto trpijo zaradi tega, ker imajo premalo razpršene vire prihodkov. Če podjetje služi predvsem z enim produktom ali ima samo eno stranko, lahko kakršnakoli težava pri tej stranki neposredno in boleče vpliva na finančno stanje podjetja. Zato je ključno, da podjetja razvijejo strategije za diverzifikacijo svojih prihodkov, kar zmanjšuje tveganje in povečuje stabilnost poslovanja.

3. Agilnost in pripravljenost za hitro prilagajanje: Glede na trenutne makroekonomske in geopolitične razmere je ključno, da so podjetja agilna in se lahko hitro odzovejo na spremembe v okolju. To vključuje tudi vzdrževanje določene ravni rezervnih sredstev, ki omogočajo podjetju, da se hitro odzove na nepredvidene dogodke, kot so težave pri dobaviteljih, višje cene vhodnih surovin ali spremembe v povpraševanju. Pri večjih podjetjih je morda težje doseči visoko stopnjo agilnosti, a vsaj sprejemanje miselnosti, ki spodbuja hitro prilagajanje, je ključnega pomena.

Kaj vse je še povedal Gubo, si preberite v poletni izdaji magazina SBC, ki prinaša tudi številne druge navdihujoče poslovne zgodbe, uporabne nasvete in sveže branje o navtiki, umetnosti, vinu, modi in kakovostnem preživljanju prostega časa. Magazin SBC je na voljo tudi v prosti prodaji na vseh bolje založenih prodajnih mestih. Za izvod nam lahko pišete tudi na: marketing@sbc.si.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.