Raziskava razkriva razlike med nakupovalnimi navadami Slovencev, Hrvatov in Srbov

Izbrani nasveti

14. Avgust 2024

Raziskava razkriva razlike med nakupovalnimi navadami Slovencev, Hrvatov in Srbov

Na Mediani ugotavljajo, da prebivalci Slovenije in Hrvaške nakupujemo živila 2 do 3-krat tedensko, najpogosteje v trgovskih verigah, medtem ko prebivalci Srbije nakupujejo dnevno in pogosteje v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnicah. Pri nakupovanju je vsem pomembna svežina. Slovenski potrošniki izpostavljamo še kakovost, medtem ko so hrvaškim in srbskim pomembnejše nizke cene. Vse tri države pridobivajo informacije o ugodnostih iz letakov.

Rezultati so del raziskave Mediana TGI Adria, ki jo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana izvajajo vsako leto na vzorcu več kot 17.000 ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije.

Janez Jereb, direktor raziskave Mediana TGI, pravi: “Rezultati kažejo, da se potrošniki v treh prikazanih državah v veliki meri razlikujejo že v pogostosti nakupovanja živil. V Sloveniji dnevno nakupuje živila le 7 % kupcev, medtem ko na Hrvaškem delež znaša 15 %, v Srbiji pa celo 36 %. Večina prebivalcev Slovenije se po nakupih živil odpravi 2 do 3-krat na teden, podobno kot na Hrvaškem.”

Mediana_1_Lokacija_nakupovanja_živil.png

V vseh državah največji delež kupcev opravlja nakupe v večjih trgovinah oziroma supermarketih. Največ (88 %) je takih kupcev v Sloveniji, sledi Hrvaška s 83 %. V supermarketih kupuje le 65 % prebivalcev Srbije, ki pa pogosteje kot prebivalci Slovenije in Hrvaške nakupujejo v lokalnih trgovinah, na tržnicah in v mesnicah. Na Mediani ugotavljajo še, da več hrvaških potrošnikov nakupuje v pekarnah (40 %).

Mediana_2_Pogostost_nakupovanja_živil.png

Slovenskim potrošnikom najpomembnejša kakovost in svežina

Jerica Urbančič Menih, direktorica za strateška partnerstva in marketing, izpostavlja, da obstajajo očitne razlike pri pomembnosti dejavnikov glede nakupovanja živil: “V Sloveniji med najbolj pomembne dejavnike uvrščamo kakovost izdelkov, svežino hrane in lokacijo trgovine. Svežina hrane je pomembna tudi hrvaškim in srbskim potrošnikom. Obojim so pomembne še nizke cene. Na Hrvaškem dodajajo še posebne ponudbe, prebivalci Srbije pa lokacijo trgovine.”

Slovenski potrošniki v veliko večji meri odločitev, kje nakupovati, sprejemamo tudi na osnovi udobnega parkiranja, preteklih izkušenj, ekoloških potrdil in kartic zvestobe.

Mediana_3_Pridobivanje_informacij_o_ponudbah_živilskih_trgovcev.png

Informacije o ugodnostih vsi iščemo v letakih

V vseh treh državah največ kupcev informacije o ugodnostih pridobiva iz letakov – v Sloveniji in na Hrvaškem iz letakov, ki jih dobijo v nabiralnike, v Srbiji pa iz letakov, ki jih dobijo v trgovinah. V Sloveniji in Srbiji letakom sledi oglaševanje na televiziji in radiu. Na tretjem mestu so v Sloveniji aplikacije trgovcev, na Hrvaškem pa informacije na spletu. Splet je tudi pri prebivalcih Srbije zelo pomemben.

Mediana_4_Pomembnost_dejavnikov_pri_izbiri_živil.png

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.