Kaj se dogaja v strateški panogi globalne ekonomije?

Člani

26. Avgust 2024

Kaj se dogaja v strateški panogi globalne ekonomije?

Uspešna logistična podjetja so za poletno izdajo magazina SBC pojasnila, kateri so glavni izzivi in trendi v njihovi panogi.

Po besedah Grege Bizjaka, lastnika logističnega podjetja SIGR Bizjak, logisti precej občutijo vpliv geopolitičnih negotovosti v svetu. Kupci omejujejo svojo odvisnost od azijskih držav in skušajo del proizvodnje preseliti bliže svojim trgom, na primer v Turčijo, na Poljsko in Madžarsko, pove Bizjak.

Igor Pristavec, lastnik logističnega podjetja Prigo, pravi, da so spremembe, tudi ko gre za gospodarsko uravnoteženost in učinke, ki jih prinašajo, vedno bolj dinamične, njihov domet pa je vedno širši. Razvoj ni več v domeni tradicionalno vodilnih držav, nove velesile narekujejo nove usmeritve.

"Kdo si je, recimo, še pred nekaj leti znal predstavljati, da bomo po delavce hodili na Filipine ali v Indijo, da bodo zaradi pomanjkanja čipov svoje delo omejevale vodilne evropske avtomobilske znamke ali celo, da bo Kitajska narekovala razvoj prometne infrastrukture v našem delu Evrope?"

V Prigu so bili zaradi spopadov na Bližnjem vzhodu primorani prilagoditi izvedbo nekaterih skladiščnih in dostavnih poslov, dodaja Pristavec.

Kako zmanjšati tveganja?

V podjetju T.L.Sirk se na izzive odzivajo s stalnim spremljanjem mednarodnih dogodkov in prilagajanjem operativnih strategij. To vključuje diverzifikacijo transportnih poti, pri čemer uporabljajo celoten spekter transportnih sredstev, ter povečano uporabo napredne analitike za boljše razumevanje in predvidevanje tržnih trendov, pojasnjuje lastnik podjetja Andrej Sirk.

Na ta način lahko hitro prilagodijo logistične poti, tudi s preusmeritvijo tovora z ladijskega na letalski in železniški promet, ter zmanjšajo tveganja in zagotovijo učinkovito dobavo.

"Nekdo bo lahko delal v določenih državah, nekdo pa ne"

Lastnik podjetja Comark Branko Butala pravi, da geopolitičnih negotovosti doslej niso resno občutili, tudi zato ker so takšne situacije del njihovih vsakodnevnih izzivov. Butala opozarja na mogoče posledice delitve in polarizacije, kar bi močno vplivalo na logistično panogo. "Nekdo bo lahko delal v določenih državah, nekdo pa ne. Naša naloga je, da najdemo takšen položaj, da bomo za vse sprejemljivi. Kakovost naših storitev je nedvomno naša največja valuta."

Poletna izdaja magazina SBC prinaša tudi številne druge navdihujoče poslovne zgodbe, uporabne nasvete in sveže branje o navtiki, umetnosti, vinu, modi in kakovostnem preživljanju prostega časa. Magazin SBC je na voljo tudi v prosti prodaji na vseh bolje založenih prodajnih mestih. Za izvod nam lahko pišete tudi na: marketing@sbc.si.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.