Nemci imajo težave

Izbrani nasveti

26. Junij 2024

Nemci imajo težave

Razpoloženje nemških potrošnikov se je poslabšalo, zaposlitvene namere nemških podjetij pa so upadle.

Nemški raziskovalni inštitut GfK in inštitut za odločitve trgov Nürnberg Institut (NIM) sta kazalnik razpoloženja potrošnikov za julij, izračunava se ga za mesec naprej, postavila pri -21,8 točke, potem ko je za junij znašal -21,0 točke. Analitiki so pričakovali napredek kazalnika na -19,4 točke.

Kazalnik razpoloženja potrošnikov je upadel prvič po štirih mesecih rasti, so spomnili avtorji raziskave. Nazadovanje so pripisali slabšim dohodkovnim pričakovanjem in večji pripravljenosti na varčevanje.

Ne pomaga niti evropsko prvenstvo v nogometu

Prekinitev trenda krepitve razpoloženja kaže, da bo prehod iz šibke zasebne potrošnje izziv in da lahko pri tem procesu pride do novih padcev, je ob objavi raziskave poudaril Rolf Bürkl iz NIM. Kot je dodal, nekaj višja inflacija, ki so jo maja zabeležili v Nemčiji, "očitno spet povzroča več negotovosti med potrošniki, kar se odraža tudi v povečanju pripravljenosti za varčevanje".

Nemčija je imela maja 2,4-odstotno letno inflacijo, potem ko je bila letna rast cen življenjskih potrebščin v tej državi aprila in marca 2,2-odstotna.

Ekonomist pri ING Carsten Brzeski je za nemško tiskovno agencijo dpa izpostavil, da zaupanja potrošnikov ni okrepilo niti evropsko prvenstvo v nogometu, ki te dni poteka v Nemčiji. Raziskava po njegovih besedah kaže na nadaljnji boj celotnega gospodarstva, da vendarle pride do pozitivnega zagona.

Pomanjkanje naročil podjetja odvrača od zaposlovanja

Zaposlitvene namere nemških podjetij so medtem upadle, kaže junijski zaposlitveni barometer münchenskega ekonomskega inštituta Ifo. Kazalnik zaposlovanja se je ta mesec v primerjavi z majem znižal za 0,4 točke na 95,9 točke, so danes sporočili iz Ifa.

"Pomanjkanje naročil številna podjetja odvrača od pripravljenosti za zaposlovanje nove delovne sile," je objavo raziskave pospremil vodja raziskav pri Ifu Klaus Wohlrabe. Kot je dodal, so dodatnim zaposlitvam naklonjeni le ponudniki storitev.

V predelovalni industriji bi se delodajalci lahko odločali celo o krčenju delovnih mest, prav tako bi lahko število zaposlenih upadlo v trgovini in gradbeništvu. Pozitivne zaposlitvene namere je tako Ifo zaznal le v storitvenem sektorju, pa še tam so skromnejše, kot so bile. Največ novih delovnih mest se obeta v turizmu, informacijskih tehnologijah, menedžmentu in davčnem svetovanju.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.