Mesec marec, mesec žensk: Pogum, trdo delo in vztrajnost

Dogodki

08. Marec 2024

Mesec marec, mesec žensk: Pogum, trdo delo in vztrajnost

Slovenke v marcu praznujemo dva pomembna praznika. Prvi je 8. marec, mednarodni dan žensk, ki se praznuje že od leta 1911 in simbolizira boj za enakopravnost spolov po vsem svetu. Drugi pomemben datum pa je 25. marec, ko obeležujemo materinski dan. Zato bi lahko brez težav označili marec kot mesec žensk.

O svoji podjetniški poti, izkušnjah in pogledih na ta izrazito moški "svet", smo se pogovarjali s Heleno Naveršnik, direktorico podjetja Hemalux, ki je nosilec franšize za blagovno znamko Atelier Rebul za Slovenijo in Hrvaško, članico SBC. Spoznajmo jo.

1706897156518.jpeg

Katere so bile največje ovire, s katerimi ste se soočili kot ženska v poslovnem svetu, in kako ste jih premagali?
Ovir je bilo mnogo, predvsem zaradi stereotipa moškega ega. Naučila sem se, da lahko to premagaš samo tako, da je tvoj ego večji.

Kako usklajujete poslovne obveznosti in zasebno življenje?

Sama nimam družine, zato lahko ves svoj čas posvetim delu in poslovnim obveznostim, ki jih ni malo.

Kako pomembno je bilo mentorstvo in podpora drugih žensk na vaši karierni poti?
Jaz ženskih mentoric ali podpornic žal nisem imela, večino izkušenj sem pobrala od moških. Sem pa tudi pri veliko moških prijateljih (podjetnikih) dobila podporo, za kar sem neizmerno hvaležna.

Katere so ključne vrednote, ki jih kot vodja udejanjate v svojem podjetju?
Za mene so ključne vrednote spoštovanje, pripadnost podjetju in poštenje. Vse ostalo pa se da naučiti. Na srečo imava s partnerico Marusho dobro ekipo, ki to razume in ceni.

118474442_10220235988241336_3758209011859368922_n.jpg

Kako po vašem mnenju lahko Slovenija spodbudi več žensk k podjetništvu?
Uf, tukaj bi se lahko razpisala. Po izobrazbi sem profesor in zato vem, da je problem že v sami vzgoji in izobraževanju. Ženske že kot otroke na nek način vzgajamo biti 'mama' ne pa podjetnica. Tudi gospodarsko oz. poslovno okolje ni ravno stimulativno, da bi več žensk spodbudilo k samostojni poti. In pa seveda moški ego, kot sem že omenila, v veliko primerih ne dovoljuje ženskam izkoristiti vse svoje potenciale.

Kako vaše podjetje spodbuja raznolikost in vključenost na delovnem mestu?
V našem podjetju smo večinoma ženske - 90%. Jaz mislim, da je pri ženskah ogromno neizkoriščenega potenciala, to jasno upoštevamo in spodbujamo tudi v našem podjetju. Nikjer ne piše, da ne more ženska pričeti kariero kasneje v življenju, po 40 ali 50 letu. 

Kako ste vodili svoje podjetje skozi težke čase, kot je bila na primer pandemija COVID-19?
Na te čase se raje ne spominjam preveč. Bilo je izredno težko, predvsem zame psihično, a smo vseeno s pomočjo ekipe speljali. Kar ne ubije, te okrepi - morda smo zato danes še močnejši.

Katere nasvete bi dali mladim ženskam, ki razmišljajo o podjetniški karieri?
Predvsem bi jim svetovala naj 'se vržejo' in vztrajajo. In to ne glede na mnenja drugih, manjših ali večjih; vmesnih neuspehov, kritik, padcev ... seveda pa ima tudi to svojo ceno, tako da si je potrebno to resnično želeti.

Kako želite, da se vas spominja v slovenskem poslovnem svetu?
Težko bi rekla, da imam po tem neko željo. Nobelove nagrade prav zagotovo ne bom prejela :). Bom pa vesela, če bo naše podjetje enkrat tako močno, da bo vzgojilo ali spodbudilo se kakšno žensko podjetnico, ki si bo upala na svojo poslovno pot.
Več o ženskih podjetnicah si boste lahko prebrali v najnovejši številki SBC magazin, ki izide konec marca. Za SBC magazin so vrata v podjetniški svet odprle uspešne podjetnice in tudi one z nami delile svoje izkušnje in poglede na podjetništvo.  

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano