Digitalizacijo mora spremljati prehod v drugačno podjetniško kulturo

Izbrani nasveti

21. Marec 2024

Digitalizacijo mora spremljati prehod v drugačno podjetniško kulturo

- Ali veste, v čem je bistvena razlika med digitalizacijo in digitalno transformacijo?
- Kakšne spremembe v podjetniški kulturi in mentaliteti ekipe prinese vsaka uspešna digitalizacija?
- Kakšen je vpliv digitalizacije na stranke in tržne strategije?
- In kakšne izzive prinašata zaveza skladnosti na eni in potreba po digitalizaciji poslovnih procesov na drugi strani ter kako te izzive pravilno upravljati? 

O pomenu in izvedbi digitalizacije v podjetjih smo se pogovarjali z Jernejem Reharjem, direktorjem in solastnikom podjetja Business Solutions. 

Podjetje Business Solutions ponuja rešitve za digitalizacijo poslovanja, od upravljanja financ, vodenja projektov, proizvodnje in skladiščnega poslovanja do spletnih rešitev. Imajo več kot 20 let izkušenj z implementacijo poslovno informacijskih rešitev. Po tej poti podjetje uspešno vodi Jernej Rehar kot direktor in solastnik podjetja; Rehar je tudi član SBC Kluba slovenskih podjetnikov.

Začnimo pri razumevanju pojma digitalizacije. Nekateri, tudi podjetniki, jo še vedno ne razumejo pravilno. Kaj torej zajema pojem digitalizacije? 

Res je, velikokrat se še dogaja, da gre za napačno razumevanje oziroma razlago ali predstavo o tem pojmu. Ljudje zamenjujejo digitalizacijo z digitalno transformacijo ali pa jo vidijo kot preprosto vključevanje novih tehnologij v obstoječe poslovne procese. Naj pojasnim, katere glavne elemente zajema digitalizacija: 
- Pogosto omejen pogled na tehnologijo, to se pravi oblačni sistemi (cloud solutions), umetna inteligenca in podobno se napačno interpretirajo. Tu gre za veliko več kot samo omenjeno tehnologijo. Gre za uporabo teh digitalnih orodij za spremembo poslovnih modelov, izboljšanje izkušenj strank in optimizacio poslovnih procesov.
- Druga pomembna postavka je neke vrste zanemarjanje podjetniške kulture in organizacijskih sprememb. Digitalizacija zahteva tudi spremembe v podjetniški kulturi in načinu, kako organizacija deluje. Potrebna je mentaliteta, ki spodbuja inovacije, sprejemanje tveganj in učenje iz napak. Organizacije pogosto podcenjujejo potrebo po teh kulturnih spremembah in se osredotočajo le na tehnološke vidike.
- Preziranje vpliva na stranke in tržne strategije. Digitalizacija lahko dramatično spremeni, kako podjetja komunicirajo s strankami in kako stranke dojemajo podjetje. Napačno razumevanje digitalizacije lahko pripelje do napačne predstave, da je tehnologija sama po sebi rešitev, namesto da bi razumeli, kako lahko tehnologija izboljša izkušnje strank in prispeva k boljšemu zadovoljevanju njihovih potreb.

SKLADNOST IN DIGITALIZACIJA: VABILO NA KONFERENCO BS TALKS

Izzivi skladnosti in digitalizacije pri poslovnih procesih bodo v središču poslovne konference BS Talks, ki jo podjetje Business Solutions organizira 11. aprila na Bledu. Člani SBC lahko ob nakupu vstopnice izkoristite dodaten popust - zagotovite si ga s kodo SBC20.

business solutions.png

V procesu digitalizacije poslovnih procesov se podjetja pogosto srečujejo z različnimi izzivi, od tehničnih do organizacijskih. Kot direktorja podjetja, ki je na čelu vpeljave digitalizacije v podjetje, vas želimo vprašati, s katerimi ključnimi izzivi se vaše podjetje najpogosteje srečuje pri vzpostavitvi digitalizacije?

Največji izziv za nas je čim mirneje prebroditi in dovoliti vsem udeležencem v projektu to, da jim oziroma si dokažejo, da so z uvedbo novega informacijskega sistema oziroma z digitalizacijo že na obstoječem sistemu izvedli stopničko, dve, tri ali več – torej velik napredek. Da vse učinkovito komunicira z bazami podatkov, brez ogrožanja poslovnih procesov, to nam v Business Solutionsu predstavlja kompleksen izziv.

Upravljanje s spremembami je prav tako izziv. Kot sem omenil, digitalizacija ali uvedba novega informacijskega sistema ali pa prehodi na višje verzije BC (Business Centrala, op. a.) prinašajo spremembe ne le v tehnologiji, ampak tudi v načinu dela ljudi. Nekateri zaposleni se lahko upirajo novim metodam, kar zahteva skrbno načrtovanje in izvajanje strategij, tako kot komunikacijo in podporo.

Tu je še uklajevanje s poslovnimi cilji: če govorimo izključno samo o digitalizaciji, lahko hitro napačno zaplavamo. Pomembno je, da digitalizacija ni samo tehnološki projekt, ampak je tesno usklajena z vizijo podjetja. In še marsikaj.

Na dnevni ravni se ne spuščam neposredno v podrobnosti, bodisi implementacije PIS (poslovno informacijskega sistema) ali konkretno digitalizacije, saj imamo za to posebej določene vodje ekip (team leade), ki so izjemno usposobljeni in imajo bogate izkušnje tako v tehničnem znanju kot z vodenjem ekip. 
Jernej Rehar, Business Solutions
Bi lahko povedali, kako se vaše ekipe soočajo s temi izzivi in kakšne strategije ste razvili za njihovo premagovanje? In tudi, kakšna je pri premagovanju izzivov vaša vloga?  

Ti vodje skrbijo za koordinacijo naših BS Teamov (ekip) in skupin na strani stranke, zagotavljajo, da vsi procesi tečejo čimbolj gladko in učinkovito. Moj vstop v proces je potreben le v izjemnih situacijah, ko se pojavi večji izziv – in tudi takrat je moja vloga bolj v smislu zagotavljanja strateške usmeritve in podpore. Lahko sem popolnoma miren, saj vem, da so vsi člani naše ekipe vrhunsko usposobljeni in se redno udeležujejo izobraževanj ter treningov, da ostanejo na tekočem z najnovejšimi trendi in najboljšimi praksami v industriji. To nam omogoča, da ohranjamo visoko kakovost naših storitev in zagotavljamo, da so naše stranke vedno zadovoljne z našim delom.

Ob zaključku našega pogovora o vidikih in izzivih digitalizacije bi izkoristili priložnost, da povabimo vse bralce, člane SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, na prihajajočo konferenco o digitalizaciji, ki bo potekala 11. aprila na Bledu. Zakaj se udeležiti konference BS Talks?

Da, hvala tudi vam za povabilo. Na tej konferenci bomo raziskovali najnovejše trende, kako AI in razvoj tehnologij spreminjajo našo družbo in možgane, govorili bomo o pridobivanju sredstev za digitalizacijo proizvodnje, pogledali Umarjevo analitično poročilo ter razmišljali o inovacijah in prihodnosti digitalne transformacije. 

Ali lahko na podlagi vaših bogatih izkušenj poveste, kako je vaše ključno sporočilo za udeležence konference, ki bi lahko služilo kot razmislek ali osnova za nadaljnjo razpravo o poti digitalizacije v prihodnosti?

Moje ključno sporočilo se nanaša na pomen prilagodljivosti in stalnega učenja v hitro spreminjajočem se digitalnem okolju. Digitalizacija ni enkratni projekt ali cilj, temveč nenehno potovanje, ki zahteva, da podjetje ostane agilno, odzivno in pripravljeno na prilagajanje novim tehnologijam, trendom in tržnim zahtevam. 
Ključno vprašanje, ki bi ga postavil za razmislek in razpravo, bi bilo: »Kako lahko vaše podjetje vzpostavi kulturo stalnega izboljševanja in inovacij, ki ne samo sledi digitalnim trendom, ampak jih tudi predvideva, se na njih proaktivno odziva in jih izkorišča za ustvarjanje trajnostne vrednosti?«

 


 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano