Stališča
•05. Januar 2024
Datum 6. januarja 2014 se je z zlatimi črkami zapisal v zgodovino slovenskega podjetništva. To je dan, ko so se takratna najvidnejša imena slovenskega podjetništva združila in predstavila javnosti.
Na novinarski konferenci, ki je potekala v Grand Plaza Hotelu v Ljubljani, je bilo polno novinarjev, fotografov in televizijskih kamer. Za govorniško mize pa so sedeli najuglednejši slovenski podjetniki, med njimi Joc Pečečnik, Igor Akrapovič, Tanja Skaza, Marjan Batagelj, Mihael Blažič in drugi.
Sporočilo je bilo jasno in nedvoumno: Slovenija ima nov poslovni klub, ki povezuje najboljše slovenske podjetnike.Njihova skupna točka je bila, da niso bili del zgodb o tajkunih, pač pa, da so svoja podjetja razvili na podlagi lastnih idej, vizije, znanja in poguma. Mnogi izmed njih so začeli povsem od začetka. Prihajali so iz različnih industrij, a vsi so delili enake vrednote podjetništva.
Idejni oče kluba Uroš Slak je tako skupaj z Jocem Pečečnikom združil takratne najboljše slovenske podjetnike in skupaj še s 35 uglednimi slovenskimi podjetniki soustanovil SBC – Klub slovenskih podjetnikov. To je bil prelomni dogodek v slovenskem poslovnem svetu, ki je prinesel številne pozitivne spremembe in priložnosti za podjetnike v državi.
Uroš Slak, prepoznaven zaradi svojega televizijskega dela, je svojo vlogo preoblikoval iz televizijskega voditelja v gonilno silo za povezovanje in napredovanje slovenskih podjetnikov. Ta drzen korak je oznanil na novinarski konferenci ob ustanovitvi kluba, kjer je postavil temelje za skupnost, ki bi združevala najboljše v državi.
»Uroš je odlično predstavil vizijo in cilje kluba,« se spominja Tanja Skaza, solastnica Plastike Skaza, direktorica Skaza Inštituta in članica kluba. »Pod njegovim vodstvom smo se združili kot ustanovitelji in člani, podobni podjetniki, ki delijo podobne vrednote, strast do podjetništva in željo po inovacijah ter razvoju slovenskega gospodarstva. S povezovanjem in izmenjavo najboljših praks smo okrepili svoje znanje in povečali svojo prepoznavnost.«Klub se je že od začetka razlikoval od drugih poslovnih organizacij. Povezuje oziroma združuje namreč izključno lastnike in ustanovitelje podjetij, ki dosegajo nadpovprečno uspešnost.
V zadnjih dveh letih je SBC okrepil sodelovanje še z lokalno skupnostjo za spodbujanje regionalnega razvoja, podjetništva in preprečevanja revščine ter zagotavljanjem integritete, preglednosti in odgovornega ravnanja vseh partnerjev, z ničelno toleranco do korupcije.
Obujanje spominov na začetne dni je bilo nostalgično tudi za Mihaelo Blažiča, lastnika podjetja Blažič: »Nikoli ne bom pozabil klica, ki sem ga prejel od Uroša Slaka, ki me je povabil na obisk. Pojasnil mi je idejo kluba, in takrat sem se odločil, da se pridružim združenju. Zelo me je prevzela ideja o potrebi po združitvi podjetnikov. Menil sem, da sta tako ideja kot pristop odlična. Prepričan sem bil, in še vedno sem, da Slovenija potrebuje tovrstno zavezništvo za podjetnike. Vesel sem, da sem bil vključen že od samega začetka.«Drage članice, dragi člani SBC!
Čestitke vsem za izjemnih deset let uspešnega delovanja in zavezništva, ki ste ga zgradili. SBC skupaj ustvarja pomembno pozitivno spremembo v slovenskem podjetništvu in gospodarstvu. Naprej k novim dosežkom in uspehom!