Člani
•23. Junij 2023
Na odru dogodka Greenovated in Slovenia so nastopili Iztok Podkrižnik, Nuša Pavlinjek, Branko Butala, Andrej Boštjančič in predstavnik podjetja Dewesoft.
V začetku tedna je v Mariboru je potekala 5. nacionalna konferenca o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva. Podjetniki, predstavniki širšega gospodarstva in raziskovalci so pod sloganom Greenovated in Slovenia govorili o prepoznavnosti Slovenije v tujini, prodiranju podjetij na tuje trge, tržnih nišah za inovativne in visokotehnološke rešitve, priložnostih za podjetja v mednarodnem razvojnem sodelovanju.
Na dogodku sta sodelovala tudi ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon ter minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, častni govornik pa je bil bivši predsednik Republike Slovenije Borut Pahor.
Kaj zaznamuje današnji čas?
Živimo v času tako imenovanih zloveščih problemov z veliko različnimi deležniki, ki imajo različne poglede, vrednote in prepričanja, je dejal osrednji govornik dr. Matevž Raškovič. Kot je dejal, se morajo podjetja, in to ne samo multinacionalke, vedno bolj ukvarjati z netržnimi strategijami, med drugim z vprašanji korupcije, populizma in z upravljanjem družbenih tveganj.
»Če smo pred desetletjem govorili o družbeni odgovornosti, danes govorimo o politični odgovornosti. Zlovešči problemi zahtevajo sodelovanje, razumevanje in poslušanje deležnikov. Zahtevajo zavedanje moralne odgovornosti odločevalcev. Ugotavljamo, da mednarodna podjetja postajajo strelovodi za nezadovoljstvo v družbi, za globalizacijo, vedno več elitizma. Postajajo tudi strelovodi za politike identitet in s tem vse bolj oblikujejo družbene identitete.«
Na dogodku so bili v vlogi govornikov tudi lastniki in vodje v podjetjih, ki so člani SBC – Kluba slovenskih podjetnikov.
Iztok Podkrižnik iz istoimenskega podjetja in Nuša Pavljinek iz podjetja Roto Group sta med drugim izpostavila hiter tempo globalnih sprememb, ki predstavljajo izzive za podjetja, a so obenem lahko tudi prednosti. Poleg krepitve globalne prepoznavnosti je priložnost tudi miselnost, ki jo imajo slovenski podjetniki.
Podkrižnikov pogled je naslednji: »Slovenija ima številne priložnosti za lansiranje inovativnih produktov, seveda pa potrebuje usposobljene kadre. Slovenija je alpska dežela, večina Evrope živi v tem prostoru, nas poznajo in razumejo. Zato verjamem, da si bomo tudi v prihodnje lahko odpirali vrata v tujino.«
Branko Butala, lastnik podjetja Comark, ki je specializirano za projektno logistiko, je opozoril na priložnost, ki jo podjetja pogosto izpustijo: »Poleg dobrega produkta je treba poskrbeti tudi za brezhibno logistično storitev. Leta tako lahko slovenska podjetja krepijo konkurenčnost in dosegajo pariteto s produkti konkurentov.« Mihael Gornik, vodja kakovosti v podjetju Dewesoft, ki je član SBC, in direktor pospeševalnika Katapult je kot pozitivno ocenil povezovanje pospeševalnikov, kar omogoča medsebojno učenje.
Andrej Boštjančič iz podjetja SoftNet je dejal, da je treba na tujih trgih nenehno iskati nove priložnosti, sestavni del tega pa je tudi, da ti kdaj spodleti. Jure Bratkič, ustanovitelj kalifornijskega podjetja SkipQ in ambasador SBC v Kaliforniji, je povedal, da se je za vstop na ameriški trg treba res dobro pripraviti. To je res trg priložnosti, a hkrati ti lahko zelo enostavno tudi spodleti. Treba je razumeti poslovno kulturo, pričakovanja, imeti dobro pripravljeno predstavitev, izpeljati dober javni nastop in imeti pripravljene odgovore na vprašanja, ki zanimajo ameriške investitorje.«