Izbrani nasveti
•09. November 2022
Na sedežu SBC – Kluba slovenskih podjetnikov je v torek, 8. novembra, potekalo soočenje predsedniških kandidatov Nataše Pirc Musar in Anžeta Logarja. Več kot 50 podjetnikov, članov SBC, ki združuje nadpovprečno uspešne lastnike podjetij, je v živo spremljalo pogovor o temah, ki najbolj zanimajo podjetniško sfero: kako bo bodoči predsednik sodeloval s podjetniki, kakšna je vloga gospodarske diplomacije in kako, na kakšen način lahko bodoči predsednik pomaga graditi mostove med podjetniki in politiko.
Na vprašanje, kakšna je vloga predsednika v razmerju do podjetništva, je Nataša Pirc Musar odgovorila: »Bistven element, ko stopiš v politiko, je zavedanje pomena podjetništva. Močnih socialnih transferjev in močne socialne države brez gospodarstva ni. Svobodna gospodarska pobuda in močna socialna država nista dva planeta. Vsaka v dobrobit družbe prispeva svoje.«
O gospodarski diplomaciji Pirc Musarjeva pravi: »Gospodarska diplomacija je pomembna. Morda je to kakšen od predsednikov malo zanemaril. Morda je treba komunicirati, kaj je glavni moto gospodarske diplomacije. Podjetja morajo znati poiskati posle na tujih trgih, gospodarska diplomacija pa lahko pri tem pomaga. Kot predsednica bom gospodarsko diplomacijo nedvomno gojila.«
Anže Logar je o pomenu gospodarske diplomacije dejal: »Podjetniška ideja je ravno to, da z dobrim produktom prodreš in na trgu ustvariš potrebo po njem. Podjetniki se dobro zavedajo, kaj potrebujejo od gospodarske diplomacije. Gospodarska diplomacija ni enaka za vse. Na trgu avtokratskega režima lahko gospodarska diplomacija odpre posel. V demokraciji pa ne. Naloga gospodarske diplomacije je, da najprej zna ločiti, za kakšen trg gre. Nato, da segmentira in nato načrtuje korake. Brez tega je prodor na tuje trge bistveno težji.«