Kako se v podjetju soočiti s krizo?

Člani

30. November 2022

Kako se v podjetju soočiti s krizo?

Tiko Pro, ki je član SBC - Kluba slovenski podjetnikov, je na dogodku, kjer so se med drugim zahvalili vsem njihovim poslovnim partnerjem, spregovoril o krizi, poleg tega pa so predstavili še aktualne razpise.

AD9I1372.jpg

Kot pravijo v Tiko Pro, so izredno veseli, da so se po dveh letih premora vnovič družili s poslovnimi partnerji, s katerimi uspešno sodelujejo. Srečali so se na dogodku, ki so ga pripravili v Zdraviliškem domu Dobrna. Z njim so se poslovnim partnerjem zahvalili za dosedanje sodelovanje in hkrati predstavili aktualne razpise, s katerimi lahko tudi v prihodnje skupaj poskrbijo za njihovo nadaljnjo rast in razvoj.

AD9I1322.jpg

V letu, ki se izteka, njihovi partnerji niso podlegli krizi, pač pa so iskali rešitve in hkrati vlagali, tudi ob pomoči Tika Pro pri sodelovanju na razpisih. In prav dosedanje sodelovanje je v zadnjih treh letih tudi člana SBC, ki deluje že 12 let, uvrstilo med 3,5% najhitreje rastočih podjetij. V tem času so dvignili število zaposlenih za 50%, dodano vrednost za 24%. Med 2021 in 2022 so prihodke dvignili za 70%.

Druženje in čas še bolj pomembna

»Čas od spomladi 2020 teče precej drugače. Sedaj še bolj cenimo čas in druženja. Veseli smo, da so naše stranke v fazi rasti in iščejo priložnosti, direktorji in podjetniki so pogumni in pripravljeni na prihodnost. Načrtovati je sicer zelo težko. A mislim, da se moramo več pogovarjati in imeti dobre odnose, saj ti krepijo vzajemnost. Besede imajo velik pomen in vpliv pri oblikovanju naših razmišljanj in dejanj,« je v pozdravnem nagovoru dejala Kristina Kočet Hudrap, lastnica in direktorica Tiko Pro.AD9I1351.jpg

In kako je bilo na druženju s podjetjem Tiko Pro? Od odličnem moderiranju dr. Aleša Ugovška, strateškega menedžerja v M Sora, so na okrogli mizi »Kako se v podjetju soočiti s krizo?« dobili uvid v izzive in priložnosti podjetij, ki se ob vsem srečujejo še z energetsko krizo, ter izvedeli, kako in s pomočjo česa podjetje lahko raste, se razvija, kako v podjetju nastajajo inovacije, kakšna je ključna miselnost podjetja, da se lahko po času krize vrne kot zmagovalec.

Kriza: izziv in priložnost

V pogovoru so skozi igro asociacij na besede kriza, vizija, inovacija, trajnost in prihodnost sodelovali poleg direktorice Tika Pro, Kristine Kočet Hudrap, še Roman Burja, direktor Tab, Sandi Češko, Studio Moderna, Blaž Šlemic, finančni direktor skupine Unija, Jernej Tovšak, član uprave Paloma ter Boštjan Paradiž, Vabo.

Četudi so sogovorniki krizo označili kot vrsto problemov, pa je vseeno prevladala pozitivnost. V Palomi so sredi 50-milijonske investicije v posodobitev proizvodnje in avtomatizirano skladišče, potem ko so že zaključili 41-milijonska vlaganja. »Lastnika ni bilo lahko prepričati v tako velike vložke, a naša vizija, da postanemo najsodobnejša tovarna na področju papirniške industrije, je jasna. Vlaganja so nujna, saj če jih ustaviš v krizi, po koncu krize ne boš preživel,« je bil jasen Tovšak. »Naša prednost je, da imamo finančno stabilnega lastnika. Ukrepi vlade glede energetske draginje gredo v pravo smer. Se je pa vsaj za dvakrat podražila celuloza. A mi delamo, investiramo in ko bo druga faza vlaganj zaključena, bo to izjemna zgodba.«

Češko: »Beri, poslušaj, udejanjaj in teci«

O vztrajnosti in viziji je govoril tudi Češko, ki je sicer vsakih pet let povsem spremenil poslovni model, a kar ostaja pri njih stalnica, pa sta inoviranje in delo s talenti. Prav ti namreč zagotavljajo razlikovalno prednost pred konkurenco. Češko sicer sledi svojemu vodilu: »Beri, poslušaj, udejanjaj in teci.«

Energetsko intenzivna podjetja, kot je tudi TAB, si še vedno dnevno belijo lase zaradi previsokih cen energentov, še posebej elektrike. Strošek elektrike je zrasel za 3- in večkrat, plačujejo jo po 300 in več evrov za megavatno uro. A podjetja, tudi v Palomi in Vabo, ki so morala najti načine, kako ta strošek upravljati, verjamejo, da bo tako kot v preteklosti cena elektrike upadla. »Ne smemo se ustaviti. Imamo smele načrte, po katerih želimo prihodnje leto na Kopah ustvariti 90 tisoč nočitev,« je odločen Boštjan Paradiž.

AD9I1327.jpg

Trajnost kot obveza in dolžnost

Za Unijo je bila kriza hkrati izziv in priložnost. Kot je opisal Šlemic, jih zaradi narave dejavnosti, ki jo opravljajo, kriza ni doletela. »Veliko je bilo zakonskih sprememb, s katerimi se podjetja niso mogla soočati vsakodnevo, a hkrati se je izkazala za priložnost sklepanja novih sodelovanj. Dosegali smo uspešne rezultate, s katerimi tudi nadaljujemo, ker ob skrbi za stranke skrbimo tudi za svoje zaposlene,« je pojasnil Šlemic, ki je tudi besedo trajnost povezal z zaposlenimi in z vlaganjem v lokalno okolje, v katerem podjetje deluje, pri čemer so mu pritrdili tudi ostali sogovorniki. »Vsi lahko živimo v sožitju, a moramo v to smer res vsi delati. Trajnost je naša obveza in dolžnost,« je poudaril direktor Taba.

AD9I1325.jpg

Tiko pro gre v sistem solastništva zaposlenih

Glede vizije so sogovorniki poudarili, da je pomembno, da »jo poznajo in živijo vsi zaposleni in da je prav, da vsak zaposleni zase ve, kje želi biti čez 10 let in pozneje. Podjetje je kot ena velika oseba. Želimo si biti vsak dan boljši, to pomaga ne le poklicno, pač pa tudi zasebno,« kot je dejal prvi mož Taba, Roman Burja.

Kristina Kočet Hudrap pa poudarila: »Naša vizija je, da je podjetniški duh pri vseh zaposlenih.«

Pomemben korak za podjetje pa je, da  bo zaživel sistem solastništva zaposlenih. »Samo trajno poslovanje podjetij bo v prihodnosti dolgoročno,« je prepričana ustanoviteljica in direktorica Tiko Pro.

Martina Anderlič opozorila na aktualne razpise

Okroglo mizo je nadgradilo predavanje motivacijskega coacha Branka Žunca, na temo »Kriza je lahko priložnost«. Opisal je, kako je v situacijah, ko je bila epidemija covida, človek potisnjen v stanje, iz katerega zaradi začetnega šoka in čustvene stiske ne vidi izhoda. Posameznik lahko povsem izgubi samozavest, ne zaupa več lastni strokovnosti in samostojnosti. Ko pa na razmere pogleda bolj razumsko, ne skozi čustva, pa lahko hitro pride do rešitev.

Dogodek je zaokrožila direktorica Martina Anderlič z informacijami, ki jih razvojno usmerjena podjetja vedno komaj čakajo. Predstavila je namreč trenutno odprte razpise ter perspektivno v naslednjem finančnem obdobju 2021-2027, kjer bodo osredotočeno podpirali razvoj in raziskave. Slovenija bo imela na voljo več kot tri milijarde evrov.

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih FacebookInstagram in LinkedIn.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Required
Required