Člani
•11. November 2022
Podjetje Hermi, ki je član SBC – Kluba slovenskih podjetnikov že od leta 2018, piše zgodbo o uspehu. V okviru Festivala podjetništva bo Hermi eden od tistih naših članov, ki bo javnosti odprl svoja vrata.
Poleg tega pa bomo lahko v torek, 22. novembra, v Mariboru (Teta Frida Chocolate Village, Limbuško nabrežje 6, Maribor) okviru podjetniškega pogovora 1 na 1, poslušali lastnika Mirana Rauterja. Med drugim bo razkril - kakšni so bili njegovi podjetniški začetki, kje vidi vzporednice med vrhunskih športnikom in podjetnikom in še in še.
Začetki družinskega podjetja Hermi segajo v leto 1985, ko se je ustanovitelj Herman Rauter podal v podjetniške vode in v Velenju ustanovil obrt ter se usmeril v elektromeritve. Mednje so sodile tudi meritve strelovodnih inštalacij.
Pokazalo se je, da so objekti, med njimi največkrat cerkve, pred strelo zelo slabo zaščitene. Požari, ki so jih zanetile strele, so bili pogost pojav in ob tem je nastala tudi velika gmotna škoda. Izziv, kako strelovodno opremo obnoviti z obstojnejšimi in cenejšimi materiali je Herman Rauter rešil z razvojem izdelkov iz nerjavečih materialov. Z uporabo nižjih nosilcev in okroglih vodnikov je Hermanu Rauterju uspelo strelovodno zaščito bolj neopazno in estetsko zliti z objektom.
Z razvojem podjetja in proizvodov smo v svoje prodajne programe dodali prenapetostno zaščito, nosilne konstrukcije za sončne elektrarne ter nazadnje še kabelske police in lestve za razvod elektro - in drugih inštalacij.
Kot pravijo v podjetju jim izzivov nikoli ne zmanjka. Vodi jih strast, da uresničijo svoje poslovne ideje. Vztrajajo, ko iščejo in razvijajo inovacije za rast in širitev podjetja. Zadovoljujejo različne potrebe njihovih strank. Po porazih se znajo pobrati, se nekaj naučiti in iti naprej. Inspirirajo jih ljudje, zaposleni.
Ali ste vedeli?
Direktor in lastnik Miran Rauter je bil v preteklosti vrhunski smučar in kot član državnih A reprezentanc tekmoval v vseh disciplinah svetovnega pokala alpskega smučanja ter sodeloval tudi na Olimpijskih igrah v Lillehammerju 1994. Vodenje podjetja Hermi je Miran Rauter prevzel leta 2002 in to po najvišjih etičnih standardih s ciljem zagotavljanja zadovoljstva strank.
1. Kaj ja za vas odgovorno podjetništvo?
Zadnjih nekaj let podjetja na takšne in drugačne načine vstopamo v procese trajnostne transformacije poslovanja, ki obsegajo aktivnosti na treh področjih: okoljskem, ekonomskem in družbenem področju. Tudi v Hermiju smo se odločili za takšen pristop. A če pomislim poglobljeno, lahko zatrdim, da podjetje skladno s trajnostnimi načeli delovanja deluje že od vsega začetka, kar je za nas povezano tudi z odgovornim ravnanjem na vseh ravneh podjetništva.
Že desetletja smo odgovorni in se zavzemamo za razvoj in proizvodnjo kakovostnih, inovativnih, trpežnih in tudi trajnostnih izdelkov. Vseskozi se držimo danih besed in obljub, ki jih damo tako strankam kot zaposlenim. Podjetje Hermi je tudi s strani bonitetne hiše Coface in GZS s prejemom najvišjih bonitetnih ocen, certifikatom odličnosti Excellent SME Slovenia in kristalnim priznanjem prepoznano kot zaupanja vreden partner, ki se drži dogovorov tako glede plačil kot konstantne visoke kakovosti izdelkov in storitev ter tako ohranja zaupanje svojih strank.
Miran Rauter: » Na začetku se mi je zdelo, da ne bom imel prednosti pri vodenju podjetja zaradi športnih uspehov. A pridobljene veščine: vztrajnost, delovne navade, znati se pobrati naprej po porazu in samozavest, so se izkazale kot izredno pomembne v poslovnem svetu.«
2. Če bi mogli izpostaviti 3 dobre in 3 slabe plati podjetništva – kaj bi rekli?
Bolj kot dobre in slabe plati podjetništva menim, da je bistvo podjetništva usklajevanje med vsemi spremenljivkami in akterji. Pred skoraj 40 leti smo imeli drugačne izzive, kot jih imamo danes. Na prelomu stoletja je bilo v Hermiju zaposlenih 6 ljudi, zdaj jih je samo v Sloveniji več kot 120. Z razvojem in napredkom se širi tudi obseg aktivnosti in do neke mere tudi povečuje odgovornost. Spremenila se je hitrost odločanja in razvoja. V določenih trenutkih se je treba odzvati hitro in tudi intuitivno. Avtomatiziramo in digitaliziramo proizvodnjo, povečujemo kapacitete. S prednostjo povečane proizvodne zmogljivosti, pride pa tudi potreba po dodatnih kadrih. Ali je res samo dobro ali je morda hkrati tudi slabo? Tudi kovanec ima vedno dve plati. Enkrat se obrne na eno stran, drugič na drugo.
3. Kje se vidite/podjetje leta 2030?
Ko se je podjetje ob prehodu na mlajšo generacijo preoblikovalo, je bila želja in izziv usmeriti podjetje tudi na tuje trge. Podjetje se je naprej širilo in vstopalo na trge regije Adria, nadaljevali smo s širitvami na trge vzhodne Evrope. Zdaj se širimo tudi na trge osrednje in zahodne Evrope. Želimo biti prisotni in konkurenčni na vseh teh trgih, povečati tržne deleže ter izboljšati prepoznavnost blagovne znamke Hermi. Seveda bomo še naprej stavili na inovativnost, zaposlene in znanje naše lastne razvojne ekipe.
4. V čem ste drugačni, boljši od konkurence?
Naša največja prednost je inovativnost. Tu smo drugačni od konkurence in ravno z inovativnimi in cenovno konkurenčnimi izdelki si odpiramo marsikatera vrata. Drugačni smo v tem, da smo kljub množičnosti proizvodnje v zelo kratkem času sposobni razviti in proizvesti ''custom-made'' izdelke. Ostajamo fleksibilni, a hkrati zanesljivi.
5. S čim se radi pohvalite?
Skozi leta se je nabralo ogromno prelomnih dogodkov, razvili smo navdihujoče izdelke, izpostavimo lahko mnogo referenc. Pohvalimo se lahko, da vztrajamo že več kot 35 let. Da imamo mnogo patentov, že več let smo uvrščeni med gazele – najboljša slovenska podjetja, nagrajeni smo s priznanji na področjih inovativnosti, prepoznani kot kompetenten sogovornik v naši panogi, imamo visoke bonitetne ocene, sodelujemo z lokalno skupnostjo, ravnamo odgovorno z naravnimi viri, smo odkriti, spoštljivi do zaposlenih in naših strank ... Na nivoju podjetja se lahko pohvalimo z več stvarmi, projekti in aktivnostmi, a pomembneje nam je, da nas kot pohvale in zaupanja vredne prepoznajo tudi naše stranke in naši zaposleni.
Med edinstvene prodajne prednosti štejemo konstantnost in ponovljivost proizvodnje visokokakovostnih in trpežnih izdelkov. Nudimo izjemno pred- in poprodajno podporo z zmožnostjo svetovanja in priprave konkretnih izračunov za določene projekte. V Sloveniji izvajamo tudi storitve montaže.
Naša največja dodana vrednost tako na slovenskem tržišču kot v svetovnem merilu je inovativnost. Omenimo naj, da imamo svoje izdelke tudi patentirane doma in v tujini, za najnovejšo serijo kabelskih Hermi Fast Klick® polic smo letos s strani GZS-ja prejeli srebrno regijsko priznanje za inovativnost, leto poprej pa zlato regijsko priznanje za povezovalni element Hermi Fast Joint®.
HERMI v številkah
Podjetje Hermi v Sloveniji zaposluje okoli 120 ljudi, še dodatno 25 ljudi je zaposlenih v hčerinskih podjetjih v Avstriji, Srbiji, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem. Naš prodajni in proizvodni program z več kot 7.000 različnimi izdelki obsega 4 področja: strelovodna zaščita, prenapetostna zaščita, kabelske police in lestve ter nosilne konstrukcije za sončne elektrarne. Letno proizvedemo več kot 4,5 milijona kosov izdelkov pod lastno blagovno znamko Hermi. Pri tem je treba poudariti, da lahko količina zelo variira glede na zapletenost proizvodnega postopka. Izdelava določenega izdelka lahko namreč traja od ene sekunde pa tudi do več tednov. Spremljajte nas na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in LinkedIn.