Dobri ideji je ime eSlovenija

Izbrani nasveti

09. Marec 2022

Dobri ideji je ime eSlovenija

Dobri ideji je ime eSlovenija

Podjetja, predvsem pa njihovi računovodje, si pri poročanju državi želijo še dodatnih poenostavitev. Kako? Dobre prakse smo preverili.

Finančna uprava je lani začela prenovo REK-obrazcev, po kateri naj bi bilo ukinjenih več obstoječih REK-obrazcev (REK-1, REK-1a, REK-2 in PNiPD) in obrazec ZAP/M. Uveden bo enoten obrazec REK-O. Poenostavitve naj bi bile uvedene tudi na področju predlaganja popravkov REK-obrazcev in predlaganja obrazcev na podlagi samoprijave.

Zakaj ne enotna aplikacija za oddajanje podatkov?

Predvideni rok uveljavitve novega obrazca REK so s 1. aprila letos prestavili na 1. september 2022. A kot nam je zaupal podjetnik Jure Knez iz Dewesofta, bi lahko bila ena od prihodnjih še boljših rešitev ne zgolj za podjetja, ampak za vse, enotna aplikacija za oddajanje podatkov.

Na Finančni upravi so nam pojasnili, da so se prenove REK-obrazcev lotili celovito, in sicer bodo uvedli enoten obrazec REK-O. Ta bo poenostavljen in bo ob upoštevanju izbrane vrste dohodka omogočal avtomatičen izračun obračunanih obveznosti in obveznosti za plačilo ter izračun skupnih zneskov terjatev za davčno knjigovodstvo na eDavkih. Dodatnih novosti letos ne načrtujejo. To pa ne bo rešilo težav pri poročanju drugim državnim organom.

»Poročajmo samo enkrat«

Soustanovitelja in tehničnega direktorja trboveljskega podjetja Dewesoft Jureta Kneza smo vprašali, kje bi bilo po njegovem še mogoče priti naproti podjetjem. Poudaril je, da je digitalizacija procesov na vladni ravni ključnega pomena za visoko učinkovitost podjetij, zato si želijo digitalizacijo postopkov in uvedbo enotnega poročanja.

Podjetja morajo namreč oddajati iste podatke na več državnih institucij, kot so Furs, Ajpes, Statistični urad, Banka Slovenije, Spot, eDavki, eNaročanje in Carinski urad.

»Poročajmo samo enkrat — na digitalni način,« je zapisal Knez. Prepričan je, da bi bila preprosta mobilna aplikacija zelo smiselna za avtomatizacijo interakcije z vladnimi službami, kar pa življenja ne bi poenostavilo zgolj v podjetjih, ampak tudi vsakemu posamezniku. Temu so naklonjeni tudi v Gospodarskem krogu, ki povezuje Gospodarsko zbornico Slovenije, Združenje Manager, SBC — Klub slovenskih podjetnikov in AmCham Slovenija, kjer dodajajo, da je debirokratizacija ena najpomembnejših tem.

Enotna mobilna aplikacija eSlovenija

Kot eno od rešitev Jure Knez ponuja tudi enotno mobilno aplikacijo eSlovenija. Poudarja, da več kot 50 odstotkov dostopa do storitev in informacij v svetu predstavljajo pametni telefoni. »Trenutno obstajajo nepovezane spletne strani. Ni pa enotne sodobne platforme, ki bi omogočala komuniciranje z javno upravo in državno infrastrukturo ter urejanje postopkov,« pravi Knez. 

Po Knezovih besedah naj bi bila enotna mobilna aplikacija storitev eSlovenija namenjena:

1. obveščanju,
2. upravljanju vlog,
3. pregledu stanja in
4. naročanju storitev s področja javnega življenja.
 

To bi bilo v nasprotju z gradnjo nepovezanih aplikacij s posameznega področja mogoče ustvariti z izgradnjo enotne platforme, one-stop--shop. »Mobilna aplikacija je narejena po načelu vtičnikov — dodatkov, kjer ponudniki storitev v osnovno platformo dograjujejo funkcionalnosti. 

Platforma v osnovi omogoča prijavo, notifikacije, oddajo predizpolnjenih obrazcev ter povezavo s plačilnim prometom,« v predlogu sprememb poudarja Knez. Prepričan je, da bi z izdelavo mobilne aplikacije državljanom omogočili enostavnejši dostop do informacij, zaradi digitalizacije bi bila razbremenjena javna uprava, s tem pa bi tudi pohitrili postopke.

Kako bi delovala?

»Aplikacija bi bila v prvi vrsti namenjena obveščanju in naročanju, pa tudi e-identifikaciji. Ko povežemo aplikacijo s svojo e-identifikacijo, na telefonu dobimo obvestila, da nam poteče veljavnost osebnega dokumenta, da moramo plačati dohodnino, da dobimo tudi obvestila osebnega zdravnika,« je zapisal Knez.

Znotraj aplikacije, ki jo predlaga, bi lahko oddali tudi vlogo za podaljšanje osebne izkaznice, dobili informacijo o odmerjeni dohodnini ter jo s povezavo s plačilnimi karticami tudi poravnali. Kot že omenjeno, bi se lahko naročili še na pregled k zdravniku, kupili vstopnico za muzej ali vozovnico za vlak ter ob pomoči aplikacije sprevodniku dokazali, da je ta veljavna.

Članek je iz revije SBC Podjetnik, izdaja februar 2022. Avtor je Alen Salihović. 
Za izvod revije pišite na: info@podjetnaslovenija.si

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano