Izbrani nasveti
•21. Oktober 2021
Pomembno je, da podjetja ostajajo nizko zadolžena in visoko likvidna, toda obenem naj poskusijo izkoristiti priložnost za rast. Kako to storiti, svetujeta ekonomista Bojan Ivanc in dr. Jure Stojan.
Mala in srednja podjetja, ki predstavljajo večji del slovenskega gospodarstva, morajo v trenutnih razmerah krepiti svojo osredotočeno na nabavne verige in na logistiko, ocenjuje ekonomist dr. Jure Stojan, direktor razvoja in raziskav na Inštitutu za strateške rešitve.
Za velike korporacije se zdi, da komaj še obvladujejo svojo nabavno funkcijo, medtem ko so mala in srednja podjetja precej bolj okretna, pravi Stojan.
»To, da so njihova naročila v primerjavi s posli korporacij razmeroma majhna, danes pomeni predvsem to, da je takšno naročilo lažje zagotoviti na trgu, čeprav v praksi prek zamudnega in posledično dragega prebijanja prek več dobaviteljev. Ta logistična okretnost je lahko danes pomemben vir konkurenčne prednosti.«
Bojan Ivanc, glavni ekonomist analitike pri Gospodarski zbornici Slovenije, poudarja, da je uspešnost malih in srednjih podjetij v trenutnih razmerah odvisna od dejavnikov, ki so del širše fiskalne politike, ne samo domače, tudi fiskalne politike Evropske unije in drugih svetovnih držav.
Ivanc za prihodnje mesece navaja naslednje dogodke oziroma dejavnike, ki naj jih pri poslovanju upoštevajo mala in srednja podjetja:
»Za del malih in srednjih podjetij je trenutno izziv pridobiti usposobljene delavce, jih zadržati ter prenesti višje cene surovin in energentov v končne cene izdelkov.«
Bojan Ivanc