Izbrani nasveti
•13. Avgust 2021
»Največja lekcija epidemije je, da so spremembe naša edina stalnica; velikokrat ne veš, kdaj bodo prišle, kako se bodo zgodile in v kakšnem obsegu. Ko gre podjetju zelo dobro, ni nujno, da mu bo šlo dobro tudi naprej — to je ena največjih lekcij epidemije. Epidemija je vplivala na vse elemente. Na začetku nismo vedeli, kako se bodo na dogajanje odzvali trgi, kakšen bo vpliv na dobavno verigo in kakšen na zaposlene.«
»Spoprijemanje z epidemijo je bilo seveda polno izzivov, ki smo jih z ekipo uspešno premoščali. Na prvo mesto smo postavili zdravje zaposlenih in takoj organizirali delo na daljavo, vzpostavili pa smo tudi orodja za odnose s kupci v novi realnosti. Morda so prav največje disrupcije v zgodovini človeštva med drugim tudi največji pospeševalci razvoja, nove miselnosti, novih prilagoditev. Pandemija covida-19 je podčrtala nujnost ne le hitre digitalizacije, ampak tudi trajnostnega razvoja (in tehnologij, ki ga omogočajo).«
»Poslovanje naše družbe je v letu 2020 padlo za 60 odstotkov. Na to nismo bili pripravljeni v nobenem scenariju in z nobeno simulacijo poslovanja. Treba je bilo hitro sprejeti nove okoliščine in od vodenja zelo uspešnega poslovanja preiti h kriznemu menedžmentu. Najtežje je bilo odpuščati sodelavce.«
»Glede na to, da ogromno delamo v tujini, predvsem v Nemčiji, Avstriji in Švici, smo se morali vsak dan prilagajati, spremljati ukrepe in zakonodajo glede odprtja oziroma zaprtja mej in pogojev za prehajanje mej. Veliko je bilo izzivov, pogovorov, sestankov in usklajevanj, veseli pa me, da smo svojo barko kljub okoliščinam uspešno krmarili.«
»Ob pojavu epidemije marca 2020 je bil največji izziv oceniti tveganje za zdravje zaposlenih ob vseh neznankah, ki jih je novi virus prinašal. Vzpostavili smo redne dnevne sestanke krizne skupine, ki se je sestajala zjutraj ter vsak dan sproti usklajevala ukrepe glede na stanje v podjetju in vladne ukrepe. Dnevna obveščenost je bila med sodelavci odlično sprejeta, saj smo poleg ozaveščanja in informiranja o stanju v podjetju obvestila izkoristili tudi za pozitivna sporočila in dvig motivacije zaposlenih.«
»Največja lekcija je bila verjetno to, da smo ponovno ugotovili, kako ranljiv je pravzaprav svet in da smo kot družba slabo pripravljeni na tveganja, kakršno je epidemija.
Zame je bila oziroma je epidemija velika preizkušnja in lekcija predvsem z vidika kriznega vodenja in upravljanja tveganj. Ogromno sem se naučil o pomembnosti transparentne komunikacije z različnimi deležniki, predvsem zaposlenimi.«
»Že vrsto let namenjamo poudarek digitalnim in drugim možnostim poslovanja s strankami na daljavo. Izredne razmere so celo prinesle dodaten zagon nekaterim načrtovanim strateškim razvojnim aktivnostim. Ocenjujemo, da smo uspeli narediti dodaten korak v smeri digitalne transformacije skupine.«
»V tem obdobju smo se srečevali predvsem z izzivom, kako na različne načine pomagati podjetjem pri zagotavljanju tekoče likvidnosti. Druga naloga je bila svetovati, kako v teh negotovih časih uravnoteženo obvladovati poslovna tveganja — pri kupcih, prodajalcih, dobaviteljih in podizvajalcih, tudi s kombinacijo različnih finančnih storitev, kot je odkup terjatev ali leasing. Po naših izkušnjah je epidemija na številne procese delovala kot katalizator oziroma pospeševalec, da so se odvili veliko hitreje, kot bi se sicer.«
»Izjemnega pomena je bila pogosta in usklajena komunikacija s poslovnimi partnerji, tako s kupci kot z dobavitelji. Ugotavljamo, da je zanesljivost podjetij bistveno okrepila tudi medsebojno zaupanje v teh turbulentnih časih in nadgradila partnerski odnos. Epidemija je bila velika priložnost za integracijo digitalnega poslovanja v vsakdanje delo v skupini ROTO, kar je pozitivno vplivalo na učinkovitost zaposlenih, racionalizacijo stroškov in transparentnost poslovanja.«