(fotozgodba) Slovenija ima vrhunsko letališko pridobitev po zaslugi članov SBC

Člani

02. Julij 2021

(fotozgodba) Slovenija ima vrhunsko letališko pridobitev po zaslugi članov SBC

(fotozgodba) Slovenija ima vrhunsko letališko pridobitev po zaslugi članov SBC

Potniki na ljubljanskem letališču Jožeta Pučnika od 1. julija dalje potujejo z novega, sodobnega terminala. Ta prinaša dodatne površine, višji standard, nova prijavna okenca, dodatne kapacitete za prevzem prtljage ter obogateno gostinsko in trgovinsko ponudbo. 

Za prostoren, svetel in potnikom prijazen ter vodno samooskrben objekt najvišjih (zelenih) standardov, ki je v bližini prestolnice vzpostavil učinkovito regionalno vstopno točko, so zaslužni kar trije člani SBC: gradbeni izvajalec podjetje GIC Gradnje, projektant biro Plan B in podjetje Roto Group. 

Vrednost terminala je 21 milijonov evrov. Investitor, podjetje Fraport Slovenija, terminal odpira ravno v času, ko letalska panoga vnovič pridobiva zagon.

»Dve leti po začetku del se ob letališki ploščadi dviga sodoben objekt, ki bo potnikom in drugim uporabnikom ponudil višje standarde. Vizija prenove in razvoja ljubljanskega letališča je ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko - stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost,« so ob otvoritvi, ki je potekala sredi junija, povedali v podjetju Fraport Slovenija, ki upravlja ljubljansko letališče Jožeta Pučnika.

Več površin, višji standard, dodatna ponudba za potnike ...

Nov objekt ponuja večjo zmogljivost ter višji standard za potnike, druge uporabnike in zaposlene. Obstoječemu terminalu je dodanih 10.000 m2 novih površin, vključno z novim odhodnim prostorom, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, novim poslovnim salonom ter obogateno spremljevalno gostinsko in trgovinsko ponudbo.

Zmogljivost je s 500 povečana na 1250 potnikov na uro. Novi terminal je s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami. Neposredno ob terminalu so urejene tudi parkirne površine, nova avtobusna postaja in park.

»Sodoben terminal, ki je sledil zastavljenim časovnim in finančnim okvirjem, je velik dosežek, na katerega je lahko ponosna vsa Slovenija. Znatno bo izboljšal potniško izkušnjo na ljubljanskem letališču. Prepričani smo, da bo okrepil konkurenčnost letališča - v regiji in širše.«
Dr. Pierre Dominique Prümm, član upravnega odbora Fraport AG in izvršni direktor za letalstvo in infrastrukturo

Sodoben, prostoren in svetel

»Arhitekturno so nov objekt zasnovali v biroju Plan B, kot sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi površinami, ki odpirajo čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba je strnjena v minimalističen objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge,« so prispevek člana SBC opisali v Fraportu Slovenija.

O drugem članu kluba so v Fraportu zapisali: »Objekt je zgradilo podjetje GIC Gradnje, ki so jim bila v okviru javnega naročila poleg gradbeno-obrtniških in inštalacijskih del zaupana še pripravljalna in rušitvena dela, ureditev notranjega cestnega omrežja in preureditev dela manevrskih površin.«

Nov terminal pa ima še eno posebnost - je namreč samooskrben z vodo. Skrb za zelene tehnologije so pri izvedbi prevzeli pri podjetju Roto. »Zbiralnike deževnice za spiranje stranišč in umivalnike podjetja Roto so pri GIC Gradnjah vgradili v terminalsko stavbo. Prav tako se vsa voda s parkirišč in letalskih platform zbere v Roto polietilenskih jaških in prečisti v Roto lovilnikih olj,« je povedala Nuša Pavlinjek Slavinec, direktorica podjetja Roto Group.

Sodelovanje članov SBC

Izvedba letališkega terminala je primer dobre prakse medsebojnega sodelovanja članov SBC. Rezultat so sinergije, ki so v prid tako naročnikom kot članom kluba, ki preko partnerstev krepijo izmenjavo znanj in dosegajo višjo dodano vrednost.

Strateška investicija za dolgoročen razvoj

Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko je Slovenija začela predsedovati Svetu Evrope.

Kot poudarjajo v podjetju, je projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Dodajajo, da investicijo v novi terminal razumejo kot dolgoročno naložbo, ki jim bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutne situacije.

»Lahko rečemo, da je bila naša vizija dovolj dobra in želja dovolj močna, da iz ljubljanskega letališča ustvarimo sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko - stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost. To nam je uspelo navkljub časom največje negotovosti, je ob otvoritvi objekta dejal Zmago Skobir, poslovodni direktor Fraporta Slovenija.

Vabljeni k ogledu fotozgodbe z novega terminala na letališču Jožeta Pučnika (foto: Fraport Slovenija/Peter Irman)

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano