Dogodki
•17. Junij 2021
Vedno več podjetij uporablja nove plačne izpiske, ki zaposlene pregledno informirajo o šestih ključnih podatkih v zvezi z njihovo plačo.
Na nov način prikaza plače je prešel eden najuspešnejših in v svetu najbolj prepoznavnih slovenskih izvoznikov, vrhunsko podjetje Akrapovič.
Informacija o možnosti transparentnega prikaza plače zaposlenih je dosegla že 60 tisoč naslovnikov – podjetij, gospodarskih družb, organizacij in drugih, ki zaposlenim vsak mesec prikazujejo plačo.
Namen akcije je dvigovati zavest o tem, kolikšen del plače zaposleni zaslužijo v celoti in koliko od zasluženega prejmejo v obliki neto plače na svoj osebni račun. Takšen prikaz plače je v interesu tako delavcev kot delodajalcev. Več deset članov SBC že več mesecev uporablja nove plačne izpiske. Akcija je del širše aktivnosti SBC v sklopu akcije ZA podjetno Slovenijo. S to si klub zadnji dve leti prizadeva, da Slovenija postane podjetnikom, podjetnim posameznikom in podjetništvu prijaznejše poslovno okolje.
Z akcijo ZA transparentnost plač si SBC — Klub slovenskih podjetnikov ter ponudniki poslovnih sistemov za podjetja in zavezniške organizacije prizadevamo za čim širšo uporabo plačnih izpiskov. Pregleden prikaz plače od meseca junija dalje omogočajo vsi vodilni ponudniki poslovnih sistemov in IT storitev za podjetja. Podjetja, ki sodelujejo s ponudniki programske opreme Bass, Datalab, E-računi, MIT informatika, Opal, Saop, Spin in Vasco, ima v programski opremi možnost, da plačne izpiske zaposlenim prikažejo na razumljiv način, s predstavitvijo 6 ključnih podatkov, ki najbolj zanimajo vsakega zaposlenega. Ti podatki so:
kcijo, ki so jo lani začeli SBC — Klub slovenskih podjetnikov ob strokovni pomoči Vizije računovodstva, Revidere ter družb Apenas in Simič & Partnerji, podpira široko zavezništvo različnih organizacij, tudi gospodarskih asociacij. Skoraj vsa ključna delodajalska in podjetniška združenja v državi, ki združujejo na desetine tisočev članov: Združenje Manager, Združenje delodajalcev Slovenije, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS), Trgovinska zbornica Slovenije, Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije, AmCham, Slovensko-nemška gospodarska zbornica (AHK Slovenija) ter Zavod Mladi podjetnik.
Med novimi podjetji, ki so se pridružila akciji, je tudi ena od najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, razvijalec inovativnih izpušnih sistemov za motocikle, vrhunsko podjetje Akrapovič, d. d.. Njegovi zaposleni zdaj takoj izvedo 6 bistvenih podatkov o plači, ki jih najbolj zanimajo. S tem se je Akrapovič pridružil številnim podjetjem, ki so na preglednejši način prikazovanja plače prešla že v lani, ko je potekal prvi val akcije. Med drugim jasne, razumljive plačne izpiske prejemajo zaposleni v podjetjih Tiko pro, d. o. o., Viba, d.o.o., Virs, d. o. o., Weber, d.o.o. in Avtosteklo, d.o.o. (Carglass).
Številke o dosegu in odmevnosti akcije v slovenskem prostoru govorijo same zase. Z obveščanjem preko ponudnikov poslovnih rešitev za podjetja in zaveznikov akcije je informacija o možnosti transparentnega prikaza plače zaposlenih dosegla že 60 tisoč naslovnikov — podjetij, gospodarskih družb, organizacij in drugih, ki zaposlenim vsak mesec prikazujejo plačo.
Razlog za akcijo so pogosti primeri, ko zaposleni zaradi številnih postavk, ki so jih polni plačni izpiski, ne vedo, koliko v resnici zaslužijo oziroma koliko za njihovo plačo nameni podjetje (celoten znesek plače, z vsemi prispevki in davki). Posledično je tudi zavedanje, koliko plačujejo za posamezne javne storitve, zelo slabo. Pobudo je poleg računovodskih podjetij in ponudnikov poslovnih rešitev podprlo več uspešnih podjetij.
Z akcijo želimo pobudniki in zavezniki vsa podjetja v državi spodbuditi, da pri ponudnikih poslovnih sistemov, v svojih računovodskih službah v podjetjih ali pri računovodskih servisih zaprosijo za spremembo plačnih izpiskov v nove oblike.
Na ta način se bo uporaba novih plačnih izpiskov hitreje razširila po Sloveniji. S tem bodo pridobili vsi:
Razlago posameznih postavk plače za delavca in delodajalca lahko preberete tukaj.