Izbrani nasveti
•11. Junij 2021
"Čim boljša specializacija". To je po besedah Vladimirja Doboscha, belgijskega podjetnika slovenskega rodu, ustanovitelja uspešnega podjetja IPTE, ki ima skoraj 900 zaposlenih in je prisotno v 12 državah sveta, zmagovit recept za slovenske izvoznike. Dobosch je na webinarju, ki ga je SBC organiziral s Slovenian Global Business Network (SBGN), spregovoril o priložnostih za sodelovanje podjetnikov iz Slovenije in diaspore.
Kako lahko slovenski podjetniki po svetu sodelujejo s podjetniki v Sloveniji? Kje so medsebojne poslovne priložnosti za diasporo in Slovenijo?
Povezovanje med Slovenijo in diasporo lahko poteka na več ravneh, poudarja Vladimir Dobosch, direktor in soustanovitelj podjetja IPTE, ki ima sedež v Belgiji in zaposluje 870 ljudi ter se ukvarja z dobavo avtomatizacijskih rešitev in testnega inženiringa za elektronsko in mehansko industrijo.
Slovenija kot izvozno naravnana država je naravno usmerjena v mednarodni prostor, jezik poslovanja je angleščina, brez katere ne gre. Pomembni so tudi sejmi in druge mednarodni dogodki, ki morajo biti sestavni del delovanja podjetij, izpostavlja Dobosch, ki je v preteklosti delal za svetovno znani tehnološki podjetji Philips in Alcatel.
Na vprašanje, kako naj se slovenskih podjetniki začnejo tesneje povezovati z diasporo, Dobosch odgovarja, da se mu ustreznejši od diverzifikacije zdi pristop močnejša specializacija proti določenemu področju/niši. Izpostavlja tudi vrednost in moč slogana »I feel Slovenia«, ki je po njegovi oceni prepoznaven v svetu in ga označuje za odličen marketing, ki lahko pomaga podjetnikom iz Slovenije.
Zakaj več specializacije in ne diverzifikacije? Ker diverzifikacija zahteva dodatne resurse, medtem ko je specializacijo mogoče izvajati takoj.
Izjemno pomembno se Doboschz zdi tudi ohranjanje stika z najboljšimi v digitalizaciji. Tukaj ne sme biti popuščanja, dodaja.
Vladimir Dobosch je bil gost prvega v seriji webinarjev, ki jih SBC organizira v sodelovanju s Slovenian Global Business Network organizira (SBGN). Pogovor z njim je vodila Mateja Perovšek Ciuchini, izvršna direktorica združenja SBGN.
Vabljeni k ogledu webinarja, ki je potekal v angleškem jeziku: