Stališča
•13. Maj 2021
Prihaja čas, ko bosta odgovornost in spodobnost podjetnikov na veliki preizkušnji.
Zdi se sicer, da smo končno v zadnjem stadiju epidemije. Toda ta bo velike spremembe v podjetništvu, pa tudi v družbi, šele prinesla. Tako še nikoli v zadnjih desetletjih ni bilo bolj pomembno, da podjetniki svojo vlogo — ne le gospodarske, ampak tudi družbeno — odigrajo bolj odgovorno.
Zdravstvena kriza je prinesla tektonske premike v miselnosti posameznikov in v družbeni klimi. Kako se odzvati nanje?
Večina slovenskega podjetništva je odlično preveslala zdravstveno krizo in njene prve posledice, razen seveda tistega dela, ki je bil najbolj prizadet. Ob izhodu iz epidemije pa se bo prava tržna tekma šele začela. Kdor bo iz krize izplaval močnejši, bo bolje osvajal trg. Verjamem, da so slovenski vrhunski podjetniki na to dobro pripravljeni. Večina članov SBC — Kluba slovenskih podjetnikov se z novimi investicijami že pripravlja na ta naskok.
Več poslov pomeni več služb, več denarja za nadaljnji razvoj in boljše plače. Pomeni tudi več denarja v javnih blagajnah, če bo država seveda ravnala modro. Zdaj je torej pravi čas, da se tudi državljanom razloži, da je prava pot v večjo blaginjo — podjetna Slovenija. Predlagane davčne spremembe so dobrodošle.
Veliko podjetnikov se izjemno dobro zaveda te dimenzije odgovornosti, ki je ključna za zdravo življenje na zdravem planetu. Kar nekaj njihovih zgodb je objavljenih tudi v tokratni reviji SBC Podjetnik. A ob tem vendarle velja opozoriti, da je v slovenskem podjetništvu na tem področju še veliko potenciala. Če se mnogi podjetniki tega ne bodo hitro zavedeli, bo ta cokla zavrla tudi splošni razvoj slovenskega podjetništva. Navsezadnje bodo prikrajšani za ugodne razvojne vire, ki jih bo v prihodnosti brez vlaganja v nevtralni vpliv na okolje na voljo še bistveno manj, kot jih je trenutno.
Res pa je tudi, da ni vse zeleno, kar se zeleno zdi. Zato dobro preverite, kaj je najboljše za vas in za planet.
Slovensko podjetništvo je z vrhunskimi zgodbami in z delovanjem takšnih organizacij, kot je SBC — Klub slovenskih podjetnikov, v zadnjih letih nedvomno povečalo svoj ugled. To podjetnikom in vsem podjetnosti naklonjenim občankam in občanom ponuja veliko priložnost za preboj v slovenski družbeni klimi.
A hkrati pomeni tudi nevarnost, če komunikacija z drugimi, tudi enako mislečimi, ne bo spodobna. Edino transparentnost, odgovornost in spodobnost vodijo do podjetne Slovenije.
Vsakršen odklon od takšnega ravnanja bi slovenski podjetniki lahko drago plačali.
Zaradi krize so namreč vsi ljudje, tudi podjetniki, postali zelo občutljivi. Zmagovalci bodo zato tisti, ki bodo drugim prijazno in spodobno kazali pravo pot. Nikakor pa ne tisti, ki jih je v različnih slovenskih sferah veliko in ki se preveč radi — trkajo po svojih prsih.
Bi želeli izvod revije SBC Podjetnik? Pišite nam na: info@sbc.si