4. SBC Akademija: Kaj prepriča podjetja za prihod v uspešne občine?

Dogodki

04. Maj 2021

4. SBC Akademija: Kaj prepriča podjetja za prihod v uspešne občine?

4. SBC Akademija: Kaj prepriča podjetja za prihod v uspešne občine? Dr. Egon Zakrajšek iz ožjega vodstva ameriške centralne banke (Fed) je kot ključna tveganja na svetovnih trgih izpostavil geopolitične dejavnike, med njimi brexit, tarifno vojno med ZDA in Kitajsko in nepremičninski balon na Kitajskem, ki je posledica umetno zadrževanih cen na visokih ravneh. Podjetja naj se na tveganja pripravijo na različne načine, Zakrajšek svetuje naslednje: diverzifikacijo likvidnih sredstev, aktivno uporabao finančnega prestrukturiranja, čimbolj razpršeno bazo kupcev in načrt za izjemno stanje, ki naj ga imajo pripravljenega podjetja. Robert Mulej iz projekta Zlati kamen, kjer spremljajo razvoj in napredek v občinah, je predstavil ključne ugotovitve, povezane s spremljanjem občin. Te kažejo: Kjer je dobra podjetniška in investicijska klima, tam so dobri tudi drugi razvojni kazalniki. Dobri razvojni rezultati so tam, kjer obstajata razumevanje in dialog med podjetniki in občino. Še vedno se dogaja, da na občini ne vidijo zveze med razvojem podjetništva v občini in razvojem občine Dobre prakse občin so: hitra odzivnost, pomoč podjetjem, podpora izobraževanju Na akademiji so župani šestih uspešnih občin in podjetij opisali dobre prakse, ki spodbujajo podjetništvo, predstavniki podjetij pa so opisali svojo izkušnjo z občinami. “Pri spremembah prostorskih aktov, ki so koristile podjetjem, smo bili pri dogovarjanju z državo zelo vztrajni«, je pristop občine k spodbujanju podjetništva razložila županja Trbovelj Jasna Gabrič. Na občini so podprli tudi Zasavski podjetniški inkubator, osredotočen na industrijo 4.0, robotiko in avtomatizacijo. Andrej Orožen iz podjetja Dewesoft je izpostavil, da so z občino dosegli dogovor o tem, da skrbi za postopke, podjetniške vsebine pa zagotavljajo podjetja, ki to nalogo tudi najbolje opravljajo. V Ajdovščini, ki jo vodi župan Tadej Beočanin, občina odkupuje zemljišča, jih odkupuje, parcelira in prodaja naprej. Podjetja jih lahko pridobijo brezplačno, če vzpostavijo vsaj 10 delovnih mest. Direktor podjetja VRC Janko Bačar je med razlogi, ki so jih vodili k preselitvi v Ajdovščino, navedel ugodno ceno zemljišča in znižan prispevek za komunalno zemljišče V Krškem so vzpostavili šolo Master 5, ki po nemškem vzoru uvaja dualno izobraževanje, ki deloma poteka v šoli, deloma v podjetjih, je povedal župan mag. Miran Stanko. Podjetniki tako spoznajo mlade in njihove sposobnosti in tako uvajanje v zaposlitev poteka hitreje. Robert Pustavrh iz podjetja Tips je izpostavil še projekt Podjetja devetka, s katerim prenašajo informacije iz gospodarstva v osnovne šole. Cilj je mlade navdušiti za poklice, kjer so potrebni kadri. Podjetje se dejavno predstavlja šolnikom, tudi iz Novega mesta in okolice. Dr. Vladimir Prebilič, župan Kočevja, je povedal, da se je občina odrekla milijonu evrov komunalnih prispevkov v zameno za to, da je privabila nova podjetja. Za sodelovanje s podjetji imajo natančno predvidene korake in so pri tem zelo odzivni. Med drugim so uspeli privabiti idrijski Kolektor, in to tako, da je občina zgradila poslovno halo, v celoti opremljeno za takojšen začetek delovanja. Za Huberta Koslerja iz Yaskawe so bile odločilne odzivnost občine, dobra lokacija ob glavni cesti, izjemno ugodna cena kvadratnega metra in oprostitev komunalnega prispevka. V Črnomlju so v času, ko se je podjetje Akrapovič odločalo za sodelovanje z občino, vzporedno peljali več postopkov, podjetju so zagotovili vse, kar je potrebovalo, vključno s sofinanciranjem stroškov razpisne dokumentacije, je povedala županja Mojca Čemas Stjepanovič. Dr. Uroš Rosa iz Akrapoviča je poudaril učinkovitost občine med selitvijo proizvodnje in prenovo objekta, brez pomoči občinarjev ne bi šlo, je dodal. V Brežicah po besedah župana Ivana Molana občina subvencionira nakupe komunalno opremljenih zemljišč, podjetja se zavežejo k ohranitvi števila zaposlenih. Aleksander Gajski iz Kovisa je povedal, da so do primernega zemljišča uspeli priti po hitrem odzivu občine, potem ko so prejeli ponudbo, ki je podjetje prepričala, da je kupilo parcelo. SBC – Klub slovenskih podjetnikov je v klubu pozdravil nove uspešne člane, to so podjetja: Akron, Bos Grubar, Fragmat Tim, Genis, Griffing, K8, Tim Pavlin, VRC, Advansys, Gabrijel Aluminium, Maar, Nieros Metal, Plevnik, Valagent in Volenik. V klubu je tako zbranih že 147 uspešnih slovenskih podjetij.

_

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.