Dogodki
•27. Januar 2021
SPOROČILO ZA JAVNOST 27. januar 2021
Najbolj všečna zgodba vseslovenskega natečaja Zgodbe navdiha je zgodba podjetja LOTRIČ Meroslovje. Z respiratorjem DIHAM, ki ga je podjetje razvilo skupaj s partnerji, so najbolj prepričali glasovalce v kampanji Zgodbe navdiha. V kampanji je SBC iskal najbolj navdihujoče poslovne zgodbe v času krize COVID-19, s katerimi so podjetja pomagala reševati družbene probleme, ki jih je povzročila pandemija. Poleg podjetja LOTRIČ Meroslovje sta bili v finalu natečaja še podjetji Optiweb, ki je razvilo spletno trgovino Trgowinca za pomoč malim trgovcem in kmetom, ter Optiprint, ki je ponudilo rešitev najema tiskalnika za domačo in poslovno uporabo. V kampanji, ki je trajala od oktobra lani do zadnje tretjine januarja, je zgodbe navdiha prek spletnega natečaja prijavilo 17 podjetij. Žirija je v ožji izbor uvrstila 12 takšnih, ki so se na pandemijo Covid 19 odzvala z novo, podjetno storitvijo, ki ponuja rešitev tudi za družbo. Tri najbolj navdihujoče rešitve-finaliste pa je SBC promoviral s kampanjo. Ta je imela v slovenskem prostoru izjemen doseg, saj jo je videla kar petina Slovencev. Natečaj Zgodbe navdiha je zasnovan kot del zdaj že tradicionalne kampanje ZA podjetno Slovenijo. S to si SBC prizadeva krepiti podjetnost v Sloveniji, saj podjetnost v življenje in družbo soprispeva tako pri uresničevanju ciljev v poklicu kot v vsakdanjem življenju, ob tem pa zvišuje blaginjo in prinaša korist za vse družbene skupine. SBC — Klub slovenskih podjetnikov je v začetku oktobra lani podjetja povabil na natečaj Zgodbe navdiha za najbolj navdihujoče podjetniške zgodbe v času koronakrize. Namen natečaja je bil spodbuditi podjetja, da javnosti predstavijo najboljše poslovne poteze, izdelke in storitve, h katerim jih je spodbudila koronakriza in s katerimi so pomagala skupnosti ali posamezni družbeni skupini. Na natečaj je prispelo 17 prijav. Strokovna žirija je na podlagi presoje kriterijev podjetnosti, družbene koristi in odzivanja na krizo v ožji izbor uvrstila 12 rešitev, ki so se izkazale za zgodbe navdiha, izmed teh pa nato izbrala tri najbolj navdihujoče. To so:
»Čas korone nam je prinesel marsikatero izkušnjo. Izolacija, zapiranje gospodarstva, omejitve gibanja, šolanje na daljavo, nošenje mask so zagotovo neprijetne izkušnje, ki jih želimo čim prej pozabiti. Prinesle pa so nam tudi novo upanje, vero v sodelovanje in dobroto vseh nas. Nikoli ne bomo pozabili izjemne zgodbe nesebičnosti in požtrvovalnosti posameznikov, skupin in podjetij. Zgodbe navdiha so ustvarjene, da bodo za vedno obeležene,« o natečaju pravi predsednik SBC dr. Jure Knez.
Kampanja dosegla kar petino vseh v Sloveniji
Trije navdihujoči finalisti so bili vključeni v akcijo za promocijo slovenske podjetnosti. Podjetja Lotrič Meroslovje, Optiweb in Optiprint so tako dobila priložnost, da svoje zgodbe predstavijo v videu na spletni strani zgodbenavdiha.sbc.si, kjer si jih je mogoče še vedno ogledati. V medijih je od 15. decembra do 15. januarja potekala kampanja, ki je s pomočjo videa in spletnih pasic poudarjala namen natečaja ter podjetja-finaliste in njihove navdihujoče rešitve. Kampanja je intenzivno potekala tudi na družbenih omrežjih, kjer je bilo dostopnih več video vsebin in komentarjev, ki so prispevali k boljšemu razumevanju finalnih rešitev in njihovih prispevkov družbi in širšemu okolju. Kampanjo zgodbe navdiha si je ogledala kar petina Slovencev. Največ dvignjenih palcev so obiskovalci namenili rešitvi podjetja LOTRIČ Meroslovje DIHAM (razvili so jo skupaj s partnerji). Žreb je glasovalki Maši Zidanšek v zameno za njen dvignjen palec namenil srečo v sklopu nagradne igre: prislužila si je mentorski videoklic z uspešnim podjetnikom Markom Lotričem, ustanoviteljem in direktorjem podjetja LOTRIČ Meroslovje ter članom SBC. Tako je pridobila podrobnejši vpogled v projekt DIHAM in prisluhnila uporabnim podjetniškim nasvetov za področja, ki jo najbolj zanimajo.
Projekt DIHAM prehaja v zadnjo fazo razvoja
»Podjetje LOTRIČ Meroslovje s svojimi dejanji dnevno dokazuje družbeno odgovornost. Pomanjkanje respiratorjev v prvem valu bi lahko vodilo do italijanskega scenarija, zato je odločitev izdelati lasten, slovenski respirator zelo smela in odločna poteza, ki bi v kritičnem razpletu reševala življenja. Izdelava medicinske opreme je izredno zahteven zalogaj, hrabrost podjetja pri tej odločitvi pa lahko v prihodnosti pomeni zametek pojava neke nove industrije v Sloveniji,« je o rešitvi DIHAM, ki je dobila največ všečkov, dejal dr. Jure Knez. Marko Lotrič, solastnik in direktor podjetja LOTRIČ Meroslovje, je o razvoju respiratorja povedal: »Projekt DIHAM smo razvili skupaj s partnerji v skupini, ki je nastala na pobudo Tehnološkega parka Ljubljana. Gre za človekoljuben odziv na situacijo, v kateri smo se kot družba znašli marca lani. Zdravniki so v tistem času izrazili skrb, ali bo na voljo dovolj respiratorjev. Podjetja smo se zato organizirala v različne skupine in pristopila k razvoju. Naša skupina in izdelek, ki smo ju poimenovali DIHAM, je razvila tako imenovani turbinski respirator. Strokovna komija UKC je naš razvojni produkt ocenila kot ustrezen pandemski respirator za predihavanje. To je bil izjemen uspeh razvojne ekipe, ki je s srcem in predano nepretrgano delala dva meseca. Pristop in razvoj sta bila startupovski, podporo pa smo nudila vodstva vseh vključenih podjetij.« Kot še pravi Lotrič, je razvoj respiratorja trenutno blizu zaključka druge faze in se bliža zadnji fazi, ko bo na vrsti tudi licenciranje in s tem dostopnost za širšo, prdvsem izvenbolnišnično uporabo. Zmagovalne Zgodbe navdiha so lahko bralci spremljali tudi v medijih, prav tako pa je bilo mogoče tam zaslediti nekatere druge na natečaj prijavljene zgodbe. SBC posebej čestita zmagovalcu, podjetju LOTRIČ Meroslovje, za razvoj rešitve, ki pomaga reševati življenja in je zato najboljši mogoč primer in zgled Zgodbe navdiha! Obenem SBC za odlični rešitvi čestita tudi ostalima finalistoma, podjetjema Optiweb in Optiprint, ter vsem drugim podjetjem, ki so se prijavila na natečaj.
O KAMPANJI ZGODBE NAVDIHA
Kampanjo Zgodbe navdiha je zasnovala in izvedla komunikacijska agencija Taman Communications, ki je član sekcije SBC Mladi, v sodelovanju z Agencijo 101. S pomočjo banner prikazov je akcija dosegla ogled v višini 30 % vseh prikazov oziroma preko 700 tisoč prikazov, od tega je bilo 585 tisoč uporabnikov unikatnih. To pomeni, da je bil doseg četrtina uporabnikov, v drugem delu kampanje pa petina.
O AKCIJI ZA PODJETNO SLOVENIJO
Akcija ZA podjetno Slovenijo, katere del je natečaj Zgodbe navdiha, je vseslovensko gibanje, ki ga SBC izvaja z namenom ozaveščanja in krepitve pomena podjetnosti v družbi. Podjetnost v družbo prinaša napredek, ustvarjalni preboj, inovativne rešitve. Od podjetnosti posameznikov in družbe kot celote je odvisna stopnja blaginje. Bolj ko je družba podjetja, več koristi imajo od tega vse njene družbene skupine. SBC je jeseni 2019 izvedel prvi val akcije ZA podjetno Slovenijo, s katerim je predstavil tri oblike podjetnosti — skozi pripoved Simona Meseca, vodje prodaje v družinskem podjetju Mebor, Alme Kochavy, soustanoviteljice Odprte kuhne, in Žige X. Gombača, pisatelja. Kampanja je naletela na velik odmev v javnosti. Del akcije ZA podjetno Slovenijo je tudi pobuda ZA transparentnost plač, s katero SBC spodbuja podjetja k prehodu na nov, preglednejši način prikaza plačnih izpiskov, iz katerih lahko zaposleni takoj ugotovijo, koliko so zaslužili v celoti, koliko od tega pa so plačali davkov in prispevkov ter koliko prispevali za bodočo pokojnino, koliko pa za zdravstvo.