Stavijo na trajnostno logistiko, ki ni v breme okolju

Člani

21. December 2020

Stavijo na trajnostno logistiko, ki ni v breme okolju

V podjetju Prigo so lahko za zgled trajnostnega transporta in logistike. Med prvimi pri nas so začeli za izvajanje distribucije uporabljati električno dostavno vozilo. Postavili so lastno fotovoltaično elektrarno. Imajo tudi lastno mrežo električnih polnilnic, zgradili pa so tudi lastno biološko čistilno postajo.

Električna vozila so le del tako imenovanega zelenega preskoka, o katerem zadnja leta govorijo politika in mediji. Najboljši primer za to je podjetje Prigo, člane SBC in podjetje, ki ima boniteto odličnosti. V Prigu se zavedajo, da dejavnost cestnih prevozov ni najbolj okolju prijazna. Trudijo se storiti vse, da bi učinke prevoza na okolje karseda omilili. Posebej so ponosni, da pri tem orjejo ledino ne le v slovenskem, ampak tudi v evropskem okolju.

8 ton manj CO2 na letni ravni

Bili so med prvimi v Sloveniji, ki so se odločili za nakup dostavnega vozila MAN eTGE z električnim pogonom, ki ga že začenjajo uporabljati pri rednih storitvah lokalne distribucije farmacevtskih izdelkov. Z enim polnjenjem ima to vozilo dometa od 100 do 120 kilometrov, polnjenje na srednje zmogljivi polnilni postaji pa v povprečju traja 5-6 ur. Prve vožnje potrjujejo, da gre za električni dostavnik, ki so mu dostave v urbanem okolju pisane na kožo. Poslovni model distribucije farmacevtskih vzorcev, ki so ga na Prigu zastavili za eno vodilnih svetovnih farmacevtskih družb, bodo v prihodnje gotovo lahko razširili tudi na druga področja svojega delovanja. »Ob že znanih prednostih nemškega proizvajalca gre za prvo vozilo, ki v ozračje ne prispeva popolnoma nobenih izpustov. Ob tem je njegovo delovanje izredno tiho in nemoteče. Redna uporaba takšnega vozila bo prispevala k znižanju izpustov CO2 vsaj za 8 ton na letni ravni. Toliko bi v zrak namreč izpustilo primerljivo dizelsko vozilo,« razlaga direktor družbe Prigo in član SBC Igor Pristavec.

Lastna elektrarna bo prinesla trikratnik zdajšnje moči

Že pred nakupom tega vozila so v Prigu poskrbeli za to, da zmanjšajo tudi svojo odvisnost od drugih proizvajalcev električne energije, zato so sredi letošnjega leta postavili svojo prvo fotovoltaično elektrarno. Gradijo pa tudi novo, primernejšo transformatorsko postajo. Ta bo omogočala sočasno polnjenje kar štirih električnih tovornih vozil, kar pomeni trikratnik sedanje zmogljivosti. Dodatno je njihov center tovornih vozil osvetljen z razsvetljavo, ki ima najnižjo stopnjo svetlobnega onesnaževanja. »Z njeno pomočjo bomo lahko učinoviteje in na okoljsko bolj sprejemljiv način zadoščali ne le našim trenutnim potrebam, ampak bomo pripravljeni tudi na prihajajoče izzive; pred kratkim smo imeli priložnost testirati prvi električni tovornjak, verjamem, da bodo tovrstna električno gnana tovorna vozila kmalu na voljo tudi za redno vsakodnevno uporabo,« o elektrarni pove Igor Pristavec.

Občutno zmanjšanje porabe dizelskega goriva in izpustov

Ob tem, da svoj vozni park opremljajo z okoljsko najbolj sprejemljivimi tovornimi vozili standarda Euro 6D, na Prigu tudi sicer sproti sledijo trendom najnaprednejših držav, kot je primer Nemčije, kjer so odpravili cestnino na avtocestah za vozila na hibridni ali naprednejši pogon. Tudi zato so pri Prigu pričeli v svoj vozni park vključevati hibridne vlečne enote, ki ob souporabi LNG (liquid natural gas) občutno zmanjšujejo raven porabe dizelskega goriva in s tem okolju nevarnih izpustov. Pri tem je bilo vključeno tudi domače, slovensko tehnično znanje. Trenutno se lahko poraba dizelskega goriva ob souporabi LNG zmanjša za polovico,  za enak delež se tako zniža tudi raven škodljivih izpustov v ozračje.

Mreža polnilnic in biološka čistilna postaja

Pri Prigu so že vzpostavili tudi mrežo polnilnic za električno gnana vozila na vseh lokacijah, na katerih družba deluje, njihov center tovornih vozil pa je opremljen z lastno biološko čistilno postajo. Tudi v naprej bodo budno spremljali razvoj trajnostno usmerjenih rešitev pri težjih tovornih vozilih. Izboljšave obstoječih tehnologij naj bi bile na voljo v nekaj letih in na to so v Prigu pripravljeni že danes, da bodo lahko med prvimi prispevali k zmanjševanju okoljskih obremenitev in tako prispevali svoj kamenček v mozaik trajnostnega razvoja za naše skupno dobro.    

 

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano