Izbrani nasveti
•08. December 2020
Opazujte, kako ravnajo vaši poslovni partnerji. - Zbirajte podrobne informacije o njihovem poslovanju. - Pridobite podatke o njihovem pričakovanem finančnem položaju v prihodnosti. - Pridobite dostop do virov likvidnosti. - Varnost naj ima prednost pred dobičkonosnostjo. Preberite, kaj za upravljanje tveganj v krizi še svetujejo v analitičnem podjetju Bisnode. Uspešnost predhodnega poslovanja oziroma kakovost upravljanja tveganj se v celotni podobi razgalita (šele) v težkih časih, v obdobjih gospodarskega zastoja. Tako obdobje je tudi čas "korona krize". Od marca letos so mnoga slovenska podjetja na resni preizkušnji. Ta čas bo pokazal, kako uspešno so se uspela v minulem času relativnega gospodarskega razcveta pripraviti na krizo. V tako dolgotrajni in globoki krizi se še bolj izrazito izkaže, da običajni ukrepi za upravljanje tveganj in posledično uspešno poslovanje v času gospodarske nestabilnosti preprosto ne zadoščajo. Dosedanji poslovni partnerji in kupci pričnejo spreminjati poslovanje, prodaja je omejena, dodatne težave pa izvirajo iz večje negotovosti. Najbolj očitna posledica kombinacije neugodnih dejavnikov je izguba prihodkov ob hkratni ohranitvi obstoječih stroškov. »Prej ko imajo podjetja na voljo informacije o likvidnostnem tveganju poslovnih partnerjev, prej se lahko posvetijo preventivi poslovanja. Kajti kurativa je vedno zahtevnejša in časovno bolj obremenjujoča kot preventiva,« pravi dr. Srečko Devjak, Bisnode svetovalec za upravljanje tveganj v podjetjih. Po njegovih besedah se bodo prave, globinske posledice krize pokazale s časovnim zamikom, različno po dejavnostih.
Kazalnika, ki prikažeta najpomembnejše podatke
Prvi odziv podjetij je bilo preverjanje lastnih parametrov, takoj zatem pa tudi preverjanje parametrov poslovnih partnerjev - tako kupcev kot prodajalcev. Izhajajoč iz teh potreb je Bisnode razvil dve novi bonitetni informaciji: - čas preživetja in - stresna bonitetna ocena. Skupno jima je, da sta uporabni v času gospodarske krize bolj od klasičnih bonitetnih ocen, ker so zadnje oblikovane za uporabo v "mirnodobnem času", ko so razmere normalne, ko ni stresa oziroma krize.
Podjetja naj aktivirajo notranje potenciale in rezerve
Pomembno je, da se podjetja ne zanašajo preveč na državno pomoč, ampak se pričnejo zanašati na same sebe, svoje notranje organizacijske rezerve, notranje potenciale za prilagoditev na nove razmere. Zaradi negotovosti je opazna sprememba, ki kaže na povečevanje plačilne nedisciplini. Torej: kljub dovoljšni likvidnosti se podaljšujejo roki plačil.
5 Bisnodovih nasvetov za upravljanje tveganj v kriznih časih
Nasvet je bil predstavljen v okviru SBC Webinarja, ki je 1. decembra potekal v organizaciji SBC s partnerskim podjetjem Bisnode.
https://www.youtube.com/watch?v=t9Ai2iZhv2k