»Digitalni svet je danes prehiter, da bi se gibal fizično«

Člani

22. December 2020

»Digitalni svet je danes prehiter, da bi se gibal fizično«

»Digitalni svet je danes prehiter, da bi se gibal fizično«

V podjetju Menart Records so si pred nastopom koronakrize obetali najuspešnejše poslovno leto doslej. A so tudi čas koronakrize dodobra izkoristili in se posvetili zlasti razvoju novih izdelkov. Način poslovanja in sodelovanja s partnerji so dokončno spremenili v izrazito digitalen.

V podjetju Menart Records, nekdaj najbolj znanem po izdajanju in prodaji CD plošč, so pred leti spremenili poslovni model in se preusmerili v proizvodnjo izdelkov široke potrošnje. V času prvega vala koronakrize so vnovič izkoristili prilagodljivost in digitalno tehnologijo izkoristili za optimizacijo poslovnih procesov.

Menart Records, ki ga vodi član SBC Boštjan Menart, je bilo pred dvema desetletjema med vodilnimi pri nas na področju izdajanja in prodaje CD plošč. Z razmahom interneta po letu 2000 je začela prodaja CD plošč upadati, poslovni modeli, ki so sloneli zakonitostih tradicionalne glasbene industrije, pa so postajali neučinkoviti. V podjetju so se ustrezno prilagodili — usmerili so se v izdelke široke potrošnje. Zlasti v tiste, ki predstavljajo like otroških junakov. Osredotočili so se na segment igrač, otroških izdelkov, od knjižic, majic do kotalk in termometrov.

»Gre za poslovni segment, ki ne predstavlja izdelkov življenjskega pomena. V času krize se ljudje primejo za denarnice, zato prodaja tovrstnih izdelkov upade,« razlaga Boštjan Menart, ustanovitelj podjetja in član SBC — Kluba slovenskih podjetnikov. Po njegovih besedah je v razmerah, kakršne so trenutne, pomembneje, da podjetje deluje zdravo in se preusmeri v načrtovanje izdelkov, ki bodo šele prišli na tržišče čez dve do štiri leta.

Za Menart Records je ciljni trg regija, poleg Slovenije zlasti Hrvaška, preko drugih prodajnih kanalov so prisotni tudi drugod po Evropi. Če ne bi bilo koronakrize, bi bilo letošnje leto najbolj uspešno doslej, pravi Boštjan Menart. Menart Records bo po njegovih besedah letošnje leto končal s približno 20 % padcem prometa. Dobiček bo ostal enak, saj trenutno nimajo večjih investicij v marketing in razvoj.

90 % vsega prodajnega programa Menart Records danes predstavljajo igrače, oznamčene z ustvarjenimi ali privzetimi liki za slovensko tržišče. Ta program dopolnjujejo s sinronizacijo filmov in animiranih filmov. Njihova prodajna uspešnica so vrtavke 'spin-fighters', ki so še vedno najbolj prodajana igrača v regiji. Prodaja tovrstnih izdelkov široke potrošnje je zelo odvisna od odprtja trgovin, zato bo letošnji promet podjetja občutno nižji.

Nauki koronakrize

V času krize se pokažejo vedenjski vzorci kupcev. Kupci zelo hitro odreagirajo na pozitivne signale in trend, ugotavlja Boštjan Menart, ob tem pa poudarja še en dejavnik, ki se je izrazil v zadnjih mesecih: digitalizacija. »V podjetju smo že pred krizo poudarek namenjali digitalizaciji. Velik del poslovanja smo opravljali na daljavo, prek videokonferenc. V krizi se je to samo potrdilo kot pravilno, večjih šokov ni bilo. Zato je to čas razvoja novih izdelkov in rešitev.«

Kriza je vsem pokazala, koliko se da narediti brez potovanj in kako se da optimizirati procese in prilagoditi; izdelki na Kitajskem se pripravljajo brez tega, da bi moral kdo za to fizično na Kitajsko, razlaga Menart. Po prvem valu so v podjetju prejeli vabila na sestanke v živo na Kitajsko, vendar je bil prav to trenutek za spremembo in potrditev novih navad, ki se kažejo v poslovnem sodelovanju pretežno na daljavo.

Po navedbah Boštjana Menarta podobno velja za sejme in sejemsko industrijo. »Ta način je bil primeren v časih, ko ni bilo interneta. Danes je sejem internet. Včasih je bila prisotnost na sejmih obvezna, danes ni več tako. Digitalni svet je prehiter, da bi se gibal fizično. Virtualno moraš, in tudi lahko, v enem dnevu obiskati tovarno v ZDA in na Kitajskem.«

Nauk iz preteklosti je, da je kriza priložnost za pripravo na boljše čase, zato jo je treba izkoristiti, sklene Boštjan Menart.      

 

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano