Težave z dobavami, cene vozil pa celo višje

Izbrani nasveti

05. November 2020

Težave z dobavami, cene vozil pa celo višje

Težave z dobavami, cene vozil pa celo višje

Proizvodnja avtomobilov se je zmanjšala. Podjetja so odpuščala, zdaj se prilagajajo. Avtorica: Daša Šprinčnik (članek je bil objavljen v reviji SBC Podjetnik, september 2020) Pandemija vseh gospodarskih panog ni prizadela enako. Nekaterim ponuja nove poslovne priložnosti, druge panoge bodo njen vpliv čutile le nekaj mesecev. Bo tako tudi pri slovenskih prodajalcih vozil in v transportu? Potem ko je aprila in maja letos kazalo, da jo je kriza močno prizadela in so v Slovenskem avtomobilskem grozdu opozarjali na 60-odstotni upad proizvodnje ter s tem prodaje, se danes zdi, da je to pravzaprav panoga, ki si je v primerjavi s turizmom in industrijo srečanj opomogla relativno hitro, delovne procese pa prilagodila spremenjenim, sicer zahtevnejšim razmeram. V teh mesecih že poskuša nadoknaditi izgubljeno. Kako pa so se prilagodile prodajne, servisne in transportne dejavnosti? Tudi prodajalci vozil več prodajo prek spleta Damjan Špan, direktor centra mobilnosti Špan, pravi, da zaradi krize v podjetju beležijo 24-odstotni upad prihodkov glede na isto obdobje lani, pri čemer se kriza pozna predvsem zaradi ukinitve vrste dejavnosti, ki jih niso mogli oziroma smeli izvajati. »Preživijo le prilagodljivi, zato je prilagajanje potrebno vseskozi. Največji izpad dohodka smo utrpeli marca in aprila letos, zato se zdaj zelo trudimo nadoknaditi izgubljeno s prilagoditvijo dela. Že od začetka pandemije sledimo smernicam NIJZ. Poleg vseh higienskih ukrepov imamo tudi zaposlene razdeljene v dve skupini, kar pomeni, da ne delajo vsi istočasno. V njihovem interesu je, da so zaposleni ločeni, tako po objektih kot časovno po izmenah«, pojasnjuje Špan. V podjetju se kljub vsemu niso mogli izogniti odpuščanju, saj so bili nekateri oddelki z odlokom zaprti in se ni vedelo, kdaj bodo lahko ponovno zagnali posamezne dejavnosti. »Večino drugih delavcev smo dali na čakanje za okoli pet tednov. Smo pa veseli, da trenutno delamo v polni zasedbi,« dodaja direktor, ki kot pozitivno stran krize navaja povečano prodajo artiklov prek njihove spletne trgovine. O izboljšanju pa ne more govoriti, kar zadeva prodajo vozil. Ta je sicer upadla le rahlo, a tudi cen niso spreminjali. »Bistveno pa se je zmanjšala proizvodnja vozil, kar povzroča zastoje v dobavi,« nadaljuje Špan. »Cene avtomobilov so celo nekoliko višje« Enako težavo izpostavlja tudi Uroš Seles iz podjetja Selmar, ki je najbolj prepoznavno kot trgovec in servis vozil BMW. Ocenjuje, da se je dobava vozil zmanjšala za 15 odstotkov, prihodnost pa težko napove, saj je odvisna od zunanjih dejavnikov, ki se spreminjajo iz dneva v dan. Je pa prodaja vozil v njihovih salonih stabilna in na lanski ravni. »Cene so celo nekoliko višje,« ugotavlja Seles. Stare Transport: »Naročila prihajajo vsak dan, planiranje je skoraj nemogoče« Nekoliko manj so krizo občutila transportna podjetja, ki so ves ta čas poslovala skoraj nemoteno. »Mesec maj je bil slabši, takrat smo beležili rahel upad prometa. Sicer pa delamo s takšnimi partnerji, da se je vse dokaj hitro vrnilo v svoje tirnice in funkcionira,« nam pojasni Boštjan Stare iz podjetja Stare Transport, ki se že vrsto let ukvarja z mednarodnimi prevozi. Kadrovske vrste so denimo zmanjšali zgolj za enega zaposlenega, ki se je v času krize upokojil, tako da odpuščanja niso bila potrebna in drugi delajo na polno. »Res pa je, da je bilo treba poklicati voznike, jih seznaniti z ukrepi v posameznih državah, predvsem pa jim dati pogum, dobro voljo in motivacijo za naprej. Prikrajšani so bili namreč za toalete in prhe ter se spopadali s predsodki, saj so se jih mnogi bali, češ da so kužni,« priznava Stare. Težko ocenjuje, kaj nam kriza prinaša v naslednjega pol leta, saj v njihovi panogi nimajo dolgoročnih projektov, da bi se lahko srečevali z odpovedmi. »Naročila prihajajo vsak dan in že za en teden vnaprej težko napovem, kaj nas čaka,« zaključi Stare. Seveda pa vsi sogovorniki upajo, da se ukrepi, ki smo jim bili priča ob prvem valu epidemije, ne bodo ponovili, saj bodo v tem primeru težko nadoknadili zamujeno oziroma izgubljeno do zdaj. Vpliv krize na avtomobilsko industrijo in trg vozil oziroma njene posledice pa bi lahko bile jasne šele v drugi polovici prihodnjega leta.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano