Člani
•14. November 2020
Slovenska inovacija BRNoutID se je uvrstila med pet najboljših rešitev na tekmovanju Evropske vesoljske agencije. Inovacija ponuja napredno rešitev za večjo varnost na cestah. Zanjo sta zaslužni podjetji A-Soft (član SBC - Kluba slovenskih podjetnikov) in BLCKB, ki je del A-Softove skupine. Inovacija BRNoutID, ki jo razvijajo v slovenskih podjetjih BLCKB in A-soft, se je uvrstila med pet najboljših inovacij na tekmovanju Evropske vesoljske agencije. Ta v sklopu svojega osrednjega vesoljskega programa Galileo vsako leto razpiše tekmovanje za najbolj inovativne in napredne rešitve na področju satelitske navigacije. Gre za podporo inovacijam, ki jih je mogoče razviti v resnično poslovno prakso. Nagradni sklad tekmovanja Galileo Masters je vreden 750 tisoč evrov, nagrajenci pa bodo znani decembra 2020.
Kaj prinaša inovativna napredna rešitev BRNoutID?
Podjetje BLCKB iz skupine A-Soft je na tekmovanje Galileo Masters prijavilo svojo rešitev, imenovano BRNoutID. To je napredna rešitev, s katero je na podlagi merjenja kortizola pri posameznikih mogoče zmanjšati število prometnih nesreč v svetovnem merilu. Analize namreč kažejo, da zaradi povečane ravni kortizola pri voznikih nastane kar 47 % vseh prometnih nesreč v EU. Ali še natančneje: povišana raven stresnega hormona kortizola neposredno povzroči kar 30 % prometnih nesreč s smrtnim izidom. Rešitev BRNoutID deluje tako, da z opazovanjem parametrov v očeh in na podlagi očesnih gibov ter s pomočjo umetne inteligence izmeri raven kortizola pri posamezniku in določi stopnjo izčrpanosti. Pri tem je pomembna vključitev sistema Galileo, saj se z vse večjim tehnološkim napredkom naglo približujemo tudi avtonomnim načinom vožnje; pri čemer nadzora nad prometom ne morejo več izvajati le policijske patrulje, ampak predvsem sistemi, ki s pomočjo kamer poleg voznikovega vedenja zaznavajo tudi druge nepredvidljive ovire na cesti, kot so divjad, kolesarji, poškodbe cestišča in podobno. Rešitev BRNoutID, ki jo razvijajo v podjetjih BLCKB in A-Soft, bi s pomočjo uporabe naprednega sistema Galileo tako omogočila spremljanje prometa na cestah, saj s pomočjo visokohitrostne kamere zazna, kdaj začnejo vozniki kazati znake slabe vožnje. Na podlagi te zaznave sistem 'odpošlje' prometno patruljo, ki z aplikacijo BRNoutID pri vozniku izmeri raven kortizola oziroma stopnjo izčrpanosti ter ugotovi, ali je še sposoben nadaljevati z vožnjo ali ne.
Večja varnost, nižji stroški
Rešitev BRNoutID bi lahko pomenila tudi preboj na področju cestne varnosti v širšem smislu: povečala bi se varnost na tistih cestah, ki so še zmeraj dokaj prezrta območja (regionalne, občinske ceste ...). Večina nadzora s kamerami poteka zgolj na avtocestah — kljub temu, da se kar 54 % vseh nesreč zgodi na drugih cestah. S pomočjo BRNoutID in ob uporabi navigacijskega sistema Galileo bi se tako lahko bistveno zmanjšali stroški, ki jih ima EU zaradi prometnih nesreč, poleg tega pa bi bili na cestah vsi varnejši.
Čestitke podjetjema A-Soft in BLCKB za omenjeni uspeh!