(dobra praksa) Uporabni prijemi za preprečevanje okužb v podjetju

Izbrani nasveti

08. November 2020

(dobra praksa) Uporabni prijemi za preprečevanje okužb v podjetju

(dobra praksa) Uporabni prijemi za preprečevanje okužb v podjetju

V razvojnem in proizvodnem podjetju Polycom Škofja Loka, d.o.o. (član SBC - Kluba slovenskih podjetnikov), so na več ravneh sistematično in učinkovito vpeljali ukrepe za preprečevanje in širjenje okužb s koronavirusom covid-19. Kot pojasnjuje Ulrik Oblak, član uprave podjetja in strokovni sodelavec za varnost in zdravje pri delu in za kakovost, so v Polycomu ukrepe za zajezitev koronakrize in preprečevanje okužb na treh lokacijah podjetja (Poljane, Dobje, Črnomelj) razdelili na tri ravni: - na ukrepe za zagotavljanje nemotenega poslovanja, - na ukrepe za preprečevanje škode pri poslovanju in - na ukrepe za preprečevanje širjenja okužb, Primer ukrepov v Polycomu lahko služi kot uporabne smernice v podjetjih.

Namen ukrepov za preprečevanje širjenja okužb Glavni namen ukrepov za preprečevanje okužb je zmanjšanje stika med zaposlenimi in s tem zmanjšanje možnosti prenosa okužbe v primeru pozitivnega primera. Hkrati imajo v podjetju pripravljene sezname oseb v ločenih skupinah, ki vključujejo vse zaposlene v podjetju, tako se lahko v primeru pozitivne osebe hitro odzovejo (izolacija oseb, osebe na opazovanju, kandidati za covid testiranje).

V Polycomu so tveganja razdelili po naslednjih področjih, za katere so sprejeli potrebne korake oziroma pravila ravnanja. ŠIRITEV PREKO OBISKOVALCEV - Dostop zunanjim osebam (obiskovalci, izvajalci) je dovoljen le v nujnih primerih, ko bi njihova odsotnost lahko povzročila gospodarsko škodo za podjetje. - Izvajajo se lahko le nujne aktivnosti z zunanjimi izvajalci (izobraževanja, vzdrževanje, popravila ...). - Načrtovana izobraževanja ostanejo, za nove je potrebna dodatna odobritev vodstva (tako za izobraževanja znotraj kakor zunaj podjetja). - Za vse zunanje obiskovalce in izvajalce, ki imajo odobren vstop, veljajo enaki ukrepi kakor za zaposlene.

Dezinfekcijo v Polycomu izvajajo sami. Sprva so najemali zunanje izvajalce, po nakupu dezinfekcijske opreme pa so za rokovanje z njo usposobili svoje delavce.

ŠIRJENJE PREKO PREVOZNIKOV (LOGISTIKA)

- Prepoved vstopa v podjetje za prevoznike. - Razkuževanje rok zaposlenih v logistiki. - Postavitev zunanjih stranišč za prevoznike. ŠIRJENJE PREKO RAZGOVOROV ZA DELO - Prvi krog razgovorov za delo poteka preko interneta. - Drugi krog razgovorov poteka v podjetju pod zaščitnimi ukrepi (maska, razkuževanje površin, razkuževanje rok, varnostna razdalja). - Nenujni razgovori se prestavijo na poznejši čas. - Napovedane obiskovalce pred prihodom v podjetje pokličejo in preverijo, kakšno je njihovo zdravje: ali kihajo, kašljajo, se slabo počutijo, so bili v stiku z bolno osebo ali potrjeno okuženim? Na njihovo stanje so pozorni tudi ob obisku podjetja. - Rokovanja ob prihodu ni. Opozorijo jih na varnostno razdaljo dveh metrov, uporabo maske in razkuževanje rok. - Varnostno razdalja ohranjajo tudi ob uporabi mask (hodnik, stopnišče, sejna soba). - Razgovori potekajo v velikih sejnih sobah. - Mizo se po končanem razgovoru dezinficira, prav tako ročaje stolov. - Ko gredo zaposleni iz stavbe, se dosledno ohranja varnostna razdalja, odhod poteka brez rokovanja. ŠIRJENJE MED LOKACIJAMI PODJETJA - Omejitev potovanja med lokacijami podjetja (izjema so nujna dela tehnologije in prevoz blaga, ki je že podvrženo ukrepom). ŠIRJENJE ZARADI SLABE INFORMIRANOSTI ZAPOSLENIH - Obveščanje zaposlenih o ukrepih: redno objavljanje ukrepov in informacij na oglasnih deskah podjetja in preko e-pošte, okrepljeno in stalno komuniciranje in ozaveščanje zaposlenih, ki ga izvajajo vodje. - Spremljanje in upoštevanje navodil ministrstva za zdravje in Nacionalnega inštituta za javno zdravje. ŠIRJENJE ZARADI SLABE HIGIENE ZAPOSLENIH - Pred glavni vhod, jedilnico in kadilnico stojijo navodila za pravilno umivanje in razkuževanje rok, glede higiene kašlja, rokovanja, telesnega stika... ŠIRJENJE PREKO DELA V ODDELKIH - Pravila za zaposlene v podjetju veljajo tudi za študente, praktikante, zunanje obiskovalce in izvajalce. - Po oddelkih so postavljena dodatna obvestila o razdalji med osebami (2 metra) in pravilni uporabi mask. - Maske so obvezne, ko je razdalja med osebami manj kot dva metra. Izjemoma je lahko v pisarni, kjer je pregrada, razdalja manjša od 1,5 metra. Pravilo velja za vse notranje površine v podjetju, tudi za hodnik, stopnišče in skladišče, od trenutka vstopa v podjetje do izstopa iz podjetja, vključno z evidentiranjem delovnega časa. - Montaža in prebiranje: en zaposleni za posamezno mizo. Prebiranje v ostalih oddelkih: en zaposleni za posamezno mizo. - Prihod na delo v podjetje je dovoljen največ 15 minut prej (ni dovoljeno priti predčasno, razen če je to navodilo nadrejenega). - Račune in dokumentacijo vsak zaposleni prevzema sam v recepciji. - Kjer je to mogoče, zaposleni delajo od doma.

Oblikovanje dela v skupinah -  Zaposleni so razdeljeni v različne skupine: glede na izmene, delo od doma in delo v podjetju. - Izmene potekajo z zamikom, ko gre za delo, ki poteka v dveh izmenah. - Zaposleni morajo upoštevati skupine za malico in odmore, kakor tudi določen čas.

- Vsaka izmena pred naslednjo očisti površine, ki so najpogosteje v skupni rabi. Uporabi se dezinfekcijsko sredstvo za površine. - Sejne sobe se pred uporabo razkuži. Za to poskrbi tisti, ki organizira sestanek organizira. - Sadje se do nadaljnjega odstrani. - V kadilnici se upošteva varnostna razdalja 2 metra (na vratih je plakat). - Uporaba kadilnice pred pričetkom dela ni dovoljena. Dovoljena je samo med uradnimi odmori med delovnim časom. - Dezinfekcija prostorov vzdrževalne orodjarne in kontrolno-merilnega laboratorija (KML) za 14 dni pred pričetkom dela. - Sprememba urnikov prihodov oziroma predaj izmen ter prepoved druženja različnih delov proizvodnje. - V oddelku KML in vzdrževalni orodjarno se določi po eno osebo za uporabo mikroskopa na izmeno (pri menjavi pa se mikroskope očisti). - V oddelku KML in vzdrževalne orodjarne je maske predpisana ves delovni čas (tudi če je razdalja med osebami večja od dveh metrov. - V oddelku KML in vzdrževalne orodjarne se uporablja telefon le preko zunanjega zvočnika, in ne več tik ob glavi. ŠIRJENJE V PROSTORIH - Namestitev razkužil po prostorih (za roke in za površine). - Ukrep odprtih vrat, razen če se v določenih prostorih hranijo zaupne informacije ali je sestanek zaupne narave. - Omejitev števila oseb v prostoru: v čajnih kuhinjah oziroma zaprtih prostorih ni dovoljeno zadrževanje večjega števila oseb. - Ukrep prezračevanja prostorov, ukrep centralnega prezračevanja. - Zaposleni se lahko gibajo le znotraj lastnega oddelka. Prehodi skozi oddelek, ki ni nujen zaradi opravljanja dela, ni dovoljen. - Zaposleni se lahko družijo le s svojo skupino. To velja za malico, odmore in delo. - Skupine, ki so določene, so stalne. Ni dovoljeno mešati oseb med skupinami. - Ukrepi ob pozitivnem testu na covid-19: upošteva se navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje. ŠIRJENJE VIRUSA PREKO POVRŠIN - Dezinfekcija prostorov: uporabi se dezinfekcijsko sredstvo za površine. Za to poskrbi vsaka pisarna, vsak oddelek in vsak sklicatelj sestanka sam. - Razkužilo za površine se ne uporablja za razkuževanje rok. ŠIRJENJE PREKO HRANE IN PIJAČE - Preklic dostave hrane od zunanjih izvajalcev. - Priprava pribora za vsako osebo posebej. Pri razdeljevanju hrane in pribora se uvedejo dodatni higienski ukrepi. - Za mizo lahko sedita po dve osebi, mize morajo stati ločeno. - Kavomati in ostali avtomati ostanejo v uporabi. Zunanji izvajalec jih lahko polni ob upoštevanju internih ukrepov Polycoma. - Nista dovoljena naročanje hrane pri dostavljalcih hrane in odhod na malico izven podjetja. - Malica poteka po vnaprej določenih terminih. Zaposleni in ostali so lahko v jedilnici največ 25 minut. - 5 minut se izvaja čiščenje miz, dokler ne pride naslednja skupina. - Prepove se hrana po oddelkih in pisarnah, na primer piškoti in podobno, kjer več različnih oseb jemlje iz iste embalaže.

Ukrepi so bili predstavljeni na SBC Webinarju, ki je 3. novembra potekal v organizaciji SBC.

Naslovna fotografija je simbolična (vir: Canva). 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano