Dr. Jure Knez in Andrej Orožen o zmagovitem receptu, kako postaneš vrhunski in kljub krizi rasteš

Člani

11. September 2020

Dr. Jure Knez in Andrej Orožen o zmagovitem receptu, kako postaneš vrhunski in kljub krizi rasteš

»Za vsak evro sva dobro razmislila, kaj narediti, da bosta iz njega nastala dva«, sta v pogovoru za Finance o vodenju vrhunskega podjetja Dewesoft, letošnjega zmagovalca izbora top izvoznikov na 7. Konferenci slovenskih izvoznikov, povedala predsednik uprave dr. Jure Knez in direktor Andrej Orožen.  Z zmagovalcema se je pogovarjala Mateja Bertoncelj, novinarka poslovnega časnika Finance, ki je tudi organiziral izbor. Celoten intervju v Financah, ki ga na kratko povzemamo v nadaljevanju, si lahko preberete na tej povezavi.

Dr. Jure Knez (tudi predsednik SBC - Kluba slovenskih podjetnikov) in Andrej Orožen sta po izobrazbi strojnika. Knez se je že med študijem srečal z izzivi merilne tehnike, ugotovil je, da ni mogel dobiti enostavne programske opreme za meritve, ki jih je želel opraviti. Izziva se je nato lotil sam. Dewesoft danes merilne instrumente prodaja po vsem svetu, v različnih panogah - vesoljski, letalski, avtomobilski industriji. Letos bo podjetje v primerjavi z lani — kljub koronakrizi in negotovosti na trgih — še raslo. Dodana vrednost na zaposlenega je več kot 150 tisoč evrov.

 

O dobavnih verigah

Dr. Jure Knez:

 »Kratke dobavne verige so čedalje bolj zaželene. Države se zapirajo in slišati je, da si vsaj večja podjetja želijo dobav iz lokalnega podjetja. Mi bomo v začetku imeli na lokalnih trgih sestavljalnice naših merilnih inštrumentov.«

O zadolženosti in premišljenem vlaganju vsakega evra

Andrej Orožen:

»Dewesoft ni bil pri bankah nikoli zadolžen niti za evro. Šele po približno petih letih od ustanovitve Dewesofta sva se v podjetju zaposlila. Sam sem na Balkanu prodajal merilne instrumente avstrijskega Dewetrona. Skupaj z avstrijskima partnerjema smo zbrali minimalni ustanovitveni kapital, ne vem, če je bilo to v evrih sploh nekaj tisočakov. Prve izdelke smo prodali na slovenskem trgu, naredili prve verzije programske opreme, ki smo jo prodali prek podjetja avstrijskih partnerjev. Za vsak evro, ki je prišel v hišo, sva z Juretom dobro razmislila, kaj narediti, da bosta iz njega nastala dva. Šele po nekaj letih je postalo finančno vzdržno, da sva v Dewesoftu zaposlila prve sodelavce. Prvi manjši delež dobička smo izplačali deset let po ustanovitvi podjetja. Nobenih sredstev, ki smo jih zaslužili, nismo prekanalizirali nikamor drugam kakor v posel. Še danes, po 20 letih poslovanja Dewesofta, razdelimo samo desetino dobička.

O izplačevanju dobička

Andrej Orožen:

 »Prvi manjši delež dobička smo izplačali šele deset let po ustanovitvi podjetja. Nobenih sredstev, ki smo jih zaslužili, nismo prekanalizirali nikamor drugam kakor v posel. Še danes razdelimo samo desetino dobička.«

O tem, na kaj so v 20 letih poslovanja najbolj ponosni

Dr. Jure Knez:

»Mislim, da je res čudež, da prodajamo tako imenitnim strankam, najboljšim laboratorijem po vsem svetu. Res smo ponosni, da lahko sodelujemo z najboljšimi svetovnimi inženirji in ti z našo pomočjo razvijajo nove tehnologije in izdelke, ki pomagajo izboljšati svet. Za primer lahko dam avtonomno vožnjo avtomobilov, ki bo zmanjšala število nesreč, ali nove projekte osvajanja vesolja.«

O tem,  katera je bila največja poslovna napaka

Dr. Jure Knez:

»Naša največja napaka je bila, da nismo izkoristili nekaterih poslovnih priložnosti, ki smo jih imeli. A takrat še nismo bili dovolj veliki, da bi lahko izpeljali tako velik obseg sodelovanja, ki se nam je ponujal.«

O prodaji v času omejenih stikov in držav na rdečem seznamu

Dr. Jure Knez:

»Imamo srečo, da smo v minulih letih zgradili dobro prodajno mrežo, tako da lahko lokalna podjetja samostojno obiskujejo stranke. Je pa odvisno tudi od države do države. V nekaterih državah so potovanja povsem prepovedana, drugje, denimo v ZDA, prodajniki že potujejo. Rdečim državam se ta hip izogibamo.«

O tem, kako pritegnejo kadre - strojnike in elektrotehnike, ki bi sicer odšli v tujino

Andrej Orožen:

»En del je gotovo plača, ki je pri nas ob upoštevanju nagrade, ki jo dobijo za dobro poslovanje, nadpovprečna za našo panogo v Sloveniji. Drugo pa je sreča, da smo v tehnični sferi, in to, kar mlade razvojnike in raziskovalce najbolj privlači, je veliko izzivov. Ustvarjajo merilne naprave, ki se prodajajo po vsem svetu in se uporabljajo v najboljših svetovnih laboratorijih, da ne rečem pri izstrelitvah najnovejše rakete v vesolje. Naši sodelavci imajo občutek, da ima njihovo delo smisel, da sodelujejo pri tehnološkem preboju. S svojimi instrumenti pripomoremo k ustvarjanju novih izdelkov, kot so električni avtomobili, s čimer pripomorejo k boljšemu svetu.«

O tem, kako pandemija spreminja poslovni svet

Andrej Orožen:

»V prodajnih mrežah je težava, ker se zapirajo vrata za fizični dostop do kupcev. Za nas pa je pomembno, da kupcem v živo pokažemo, kako učinkovito in enostavno je meriti z našimi instrumenti. Te predstavitve se zdaj selijo v virtualni svet, prav v teh dneh o tem pripravljamo virtualno konferenco. Morda je dobro edino to, da se z uporabo novih tehnologij, v kar smo zdaj prisiljeni, naučimo nekaj novega, kar nam bo koristilo tudi pozneje. Mi smo denimo do zdaj težko na enem mestu oziroma fizično v živo zbrali svojo celotno prodajno ekipo, ki jo imamo po vsem svetu. Uporaba novih tehnologij nam bo to v prihodnje lahko precej olajšala, ker nam bo zdaj postala domača in jo bomo zato bolj uporabljali.«

O ciljih za prihodnost

Dr. Jure Knez:

»Načrtov v Dewesoftu, Katapultu in SBC v prihodnjih letih je toliko, da ne bo kaj dosti časa za kaj drugega. Želim si le, da bi preživel več časa z družino in da bi še dostikrat šel v hribe. Najvišji vrh, ki sem ga do zdaj osvojil, je 4.600 metrov visok Rainier v Ameriki.«

O tem, kakšen bo Dewesoft čez pet let

Dr. Jure Knez:

»Gotovo bomo še vedno razvijali merilne instrumente, in to ne samo za zajem podatkov, ampak tudi za krmiljenje. Kar pa zadeva številke, je o njih v teh časih zelo težko govoriti. V resnici še za letos ne vemo, kakšen material nabaviti, da bomo sposobni dobaviti projekte, ki se nam odpirajo. Prejšnjo krizo smo znali zelo dobro izkoristiti, upam, da bomo tudi to. Ni pa preprosto, nekateri naši tekmeci imajo letos kar težave, ker trg ni dober.« Foto: Dewesoft (YouTube video)

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.