INFO KORONAVIRUS: Podjetja bodo morala nekatere odgovore poiskati sama

Izbrani nasveti

11. Avgust 2020

INFO KORONAVIRUS: Podjetja bodo morala nekatere odgovore poiskati sama

INFO KORONAVIRUS: Podjetja bodo morala nekatere odgovore poiskati sama

Bistveno spoznanje zadnjih mesecev je, da je likvidnost ključna za premostitev izrednih razmer, kajti v težkih časih je ključen razpoložljiv denar. Avtor: Jan Tomše (poudarki iz intervjuja z dr. Egonom Zakrajškom v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020) Dr. Egon Zakrajšek o tem, kako naj slovenska podjetja ravnajo v prihodnje, na kaj naj najbolj pazijo in kje so zanje v obdobju po pandemiji koronavirusa covid-19 največje priložnosti? O položaju v v dobavnih verigah:  - »V kriznih razmerah je pomembno, kako visoko v produkcijski verigi se nahaja izvozno podjetje. Splošnega recepta ni, situacije so različne.« O tveganjih:  - »Podjetja so lahko dobila vpogled v to, katera so zanje res velika tveganja. Prepričan sem, da skoraj ni podjetja, ki bi bilo pripravljeno na razmere, kot smo jim bili priča. Obstaja precejšnja verjetnost, da se izbruh jeseni ponovi, in zdaj morajo biti pripravljena. Lahko bodo razvila scenarije in orodja, kako se odzvati na izredne okoliščine. Podjetja morajo identificirati, kje so kritične točke, pri katerih so bila najbolj izpostavljena. To je sicer zelo specifično, odvisno je od panoge do panoge, od podjetja do podjetja.« O pomenu likvidnosti:  - »Bistveno spoznanje zadnjih mesecev je, da je likvidnost ključna za premostitev izrednih razmer. Čeprav je imela potreba po likvidnosti drugačen izvor kot leta 2008, je končni rezultat dogodkov enak — podjetja v težkih časih potrebujejo razpoložljiv denar.« O razpršitvi tveganj:  - »Osnovni princip je, da če ne dobiš dobave oziroma preskrbe od nekoga, ki je neposredno prizadet, moraš tveganja razpršiti in diverzificirati prisotnost v verigah. Kako to storiti? Podjetja bodo morala poiskati te odgovore.« O vlaganju v nove poslovne modele:  - »Podjetja bodo morala premisliti, ali so pripravljena v zelo kratkem času preiti s tradicionalnega na poslovni model dela na daljavo. V primeru zadnjega je pomembno vlagati v infrastrukturo, ki to omogoča. Je pa to tudi vprašanje kulture. V ZDA je delo na daljavo bistveno bolj utečena oblika kot drugod, tudi v Evropi.«

 NAPOVEDI

  • Če se zaostri trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko, bo optimizem na finančnih trgih izhlapel in borze bodo šle navzdol.
  • V krizi so ljudje ugotovili, da je mogoče učinkovito delati na daljavo. To bo precej zmanjšalo povpraševanje delu na lokaciji delodajalcev.
  • Ni nemogoče, da se bo v ZDA povpraševanje po avtih povečalo, dokler ljudje ne bodo imeli občutka, da je javni prevoz spet varna oblika potovanja. Ceste bodo polnejše, več bo prometa, večje bo povpraševanje po gorivu, na račun tega pa bodo ljudje morda kupovali česa drugega manj.
  • Na trgu nepremičnin se bo na račun večjega obsega dela od doma pojavilo več komercialnih (poslovnih) nepremičnin, če se podjetja odločijo, da potrebujejo bistveno manj prostora.
  • Če bo manj ljudi delalo v mestnih in poslovnih središčih, bo to pomenilo tudi manj prometa v restavracijah in manj povpraševanja po drugih storitvah.
  • Kaj lahko naredi država? Izvoznikom lahko ponudi dolgoročne kredite in tako zagotovi likvidnost

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano