INFO KORONAVIRUS: 5 + 6 nasvetov za krizno komuniciranje

Izbrani nasveti

10. Avgust 2020

INFO KORONAVIRUS: 5 + 6 nasvetov za krizno komuniciranje

INFO KORONAVIRUS: 5 + 6 nasvetov za krizno komuniciranje

Iskrenost, korektnost, optimizem, pravočasnost in več osebnega stika — vse to je del uspešne komunikacije z zaposlenimi in poslovnimi partnerji v kriznih obdobjih. Avtorica: Katarina Klepec Kovač (članek je bil objavljen v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020)

Za vzdrževanje odnosov v kriznih razmerah Miha Bavec iz podjetja Transformacija, razvoj človeških virov, predlaga več osebne komunikacije. Za boljše komuniciranje z zaposlenimi v kriznem času svetuje še: 

  1. Poskrbite za psihološko vodenje

Čeprav so posli in poslovanje podjetja pomembni, pokažite iskreno skrb za sodelavce. Prepoznajte njihovo potrebo po transparentnih informacijah, vpogledu v prihodnost dogajanja in varnosti. Čeprav v nepredvidljivih okoliščinah krize tudi sami nimate možnosti vpogleda dlje v prihodnost, ažurno sprejemajte odločitve za toliko časa vnaprej, kolikor lahko, in sodelavce o tem redno obveščajte.

  1. Osredotočajte se na pojave, ki so konstruktivni in motivirajo

Prav je, da se zavedate težav, kot so odpovedi naročil, nezmožnost izvajanja dejavnosti po ustaljenem postopku in nevarnosti okužbe, a ne govorite preveč o tem. Raje se osredotočite na nasprotne pojave, ki vam bodo omogočili, da se zaščitite in škodo omejite, predvsem pa na pojave, ki lahko predstavljajo priložnosti. V krizi lahko na primer hitro osvojimo nove načine uporabe digitalnih tehnologij.

  1. Komunikacijo prilagodite delu od doma

Delo od doma ni isto kot delo v podjetju, še posebej ne v okoliščinah krize. Temu primerno je treba prilagoditi komunikacijo in vodenje timov, ki delajo od doma. Vodje morajo več pozornosti nameniti vzdrževanju odnosov, motivaciji in osredotočenosti na delo.

  1. Transparentno odpuščanje

Če pride do odločitve o odpuščanju zaposlenih, Bavec svetuje, naj vodje za to prevzamejo odgovornost. Vse ljudi, ki jih odpustite, obravnavajte spoštljivo in prepoznajte njihove prispevke. Odpuščajte transparentno, tudi zaradi tistih, ki ostanejo v kolektivu. Odpuščanje ne sme postati neskončen proces, ki širi strah po kolektivu in kjer vsi ugibajo, ali so naslednji na vrsti.

  1. Več osebne komunikacije

»Za vzdrževanje odnosov v kriznih razmerah predlagam več osebne komunikacije. Poleg pogovora o delovnih aktivnostih dodajte dovolj časa tudi za bolj oseben pogovor, ki izraža iskreno zanimanje in skrb za sočloveka,« svetuje Bavec. Dodaja, da se v takih okoliščinah pozanimamo, kako posamezni sodelavci preživljajo osamitev, ali doživljajo kakšne stiske in ali so se uspeli organizirati kot družina, ter jim ponudimo podporo, razumevanje in možnost strukturiranja delovnega časa po svoje. Številna podjetja so svojim zaposlenim v obdobju koronakrize domov pošiljala različna darilca, za katera Bavec pravi, da so lahko prijetno dopolnilo, a nikakor ne morejo nadomestiti dobrega odnosa.

Komuniciranje s poslovnimi partnerji

V kriznih obdobjih je poleg komunikacije z zaposlenimi zelo pomembno tudi ustrezno komuniciranje s poslovnimi partnerji. Pri agenciji Taman Communications, ki je specializirana za komunikacijsko svetovanje, so pripravili šest osnovnih vodil.
  1. Z vsemi deležniki komunicirajte proaktivno in pravočasno.
  2. Deležnike vsak dan seznanjajte s sprejetimi ukrepi in morebitnim vplivom teh ukrepov na vašo organizacijo.
  3. Upoštevajte le preverjene informacije in ekspertna znanja strokovnjakov za posamezna področja, ki jih zadevajo ukrepi.
  4. Ohranjajte optimizem ter deležnikov po nepotrebnem ne strašite in ne spravljajte v negotovost.
  5. Stopite v stik (virtualno ali po telefonu) s svojimi strankami — poizvedite, kako jim gre, ter jim v pomoč ponudite svoje storitve, znanje in izkušnje.
  6. Premislite, ali so vaše oglaševalske in promocijske strategije skladne s trenutnimi razmerami in duhom časa. Če niso, jih prilagodite.

Izobraževanje — pomembno vedno, v času krize še bolj

»Če organizacija želi, da se bo na spremembe, ki jih kriza prinaša, odzvala agilno in tako na trgu še naprej uspešno konkurirala, mora vlagati v izobraževanje zaposlenih, saj bodo ravno oni poskrbeli za dobre in hitre rešitve. Nova znanja so orodje zaposlenih in le ti so, če so dobro opremljeni z veščinami, toliko bolj mirni, samozavestni in motivirani, da krivuljo obrnejo navzgor,« pomen izobraževanja tudi v času krize pojasnjuje mag. Katja Kraškovic, predsednica uprave Gea College. V izrednih razmerah, kakršnim smo bili priča v času epidemije, je po besedah sogovornice predvsem pomembno zagotoviti, da izobraževanje ne glede na vse poteka kontinuirano in nemoteno, da se prilagodimo in poiščemo orodja, ki so nam na voljo (npr. spletna predavanja in spletne učilnice). Opustitev izobraževanj v kriznem obdobju po njenem mnenju pušča velike posledice: »Z opolnomočenjem zaposlenih, kamor uvrščamo tudi izobraževanje, krepimo kulturo podjetja. Zdrava kultura podjetja pa je temelj dobrega delovanja organizacije. Krizne okoliščine prinašajo spremembe, kar pa v poslovnem svetu pravzaprav ni nič pretresljivega ali nevsakdanjega. Če želiš (pre)živeti, se moraš znati dobro odzivati na spremembe; kriza ima sicer negativen predznak, a obenem predstavlja priložnost za rast in napredek. Slednja pa lahko zaživita ravno skozi ustrezno izobraževanje zaposlenih.« Katja Kraškovic opozarja še, da izobraževanja ne smejo mimo vodstvenih kadrov. Ti morajo znati obvladovati stres in negotovosti ter hkrati nositi odgovornost odločanja in ustvarjanja ustreznega ozračja in kulture podjetja, to pa dosežejo ravno z izobraževanjem. 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano