Koronakriza je podjetja naredila bolj digitalna. Kaj pa zdaj? #nasvet

Izbrani nasveti

28. Julij 2020

Koronakriza je podjetja naredila bolj digitalna. Kaj pa zdaj? #nasvet

Digitalna preobrazba je zaradi koronavirusa izrazito pospešena. Počasi se vračamo v »novo normalnost«. Kaj pa zdaj? Avtor: Marko Vidrih (članek je objavljen v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020) Izbruh koronavirusa je med drugim povzročil tudi izjemno hitre spremembe v načinu dela in uvajanju digitalnih orodij. Podjetja, ki so digitalizacijo razumela in jo tudi dodala v svojo strategijo, imajo danes občutno manjše težave pri prilagajanju trenutnim razmeram. Še bolje pa gre podjetjem, ki imajo digitalno v genih svoje dejavnosti.

Prodaja do 50 odstotkov višja kot lani

Aljoša Domijan, solastnik in direktor podjetja Gambit trade Spletni prodajalci so prav zaradi krize dosegali rekorde. Pri podjetju Gambit trade so samo 13. marca prodali več prenosnikov kot v celem mesecu decembra lani. Aprila so zabeležili skoraj trikratnik lanske prodaje, pravi Aljoša Domijan, partner v podjetju. »Prešli smo na delo v dveh izmenah, razširili ekipo, organizirali lastno dostavo v Ljubljani, obenem pa skoraj vsak dan spreminjali pogoje poslovanja, skladno s spremembami zakonodaje,« navaja Domijan. Gambit trade ima že dolgo največjo ponudbo v Sloveniji, v času krize pa so spet postali tudi najbolj obiskana spletna trgovina, kar so sprejeli kot izhodišče za nadaljnjo rast. Računajo na vsaj 30 do 50 odstotkov višjo prodajo kot lani. Tudi za podjetje Genis je bil eden večjih izzivov prehod na delo od doma ter s tem povezan spremenjen način vodenja in koordiniranja skupin. Kljub obstoječi robustni in varni IT-infrastrukturi ter izkoriščanju sodobnih videokonferenčnih orodij je bilo po besedah direktorja Janka Štefančiča vsaj v začetnem obdobju treba več časa nameniti koordinaciji sodelavcev. Poleg tega je poseben izziv komunikacija v okviru prodajnega procesa. »Izkazalo se je, da je marsikatere delovne obveznosti možno enako učinkovito opravljati tudi na daljavo oziroma od doma,« je prepričan Štefančič, ki glede na te izkušnje pričakuje, da se bodo zahteve po digitalizaciji in optimizaciji delovnih procesov in obvladovanju dokumentacije bistveno povečale.

Pričakovana smer: digitalizacija poslovnih procesov

Kako so krizo »preživeli« njihovi dobavitelji, pri omenjenih podjetjih še ne morejo oceniti. Nekateri večino svojega prometa ustvarjajo s klasičnimi trgovinami, te pa v času krize niso delovale. Zaradi tega bi lahko imele težave. 

Janko Štefančič, direktor podjetja Genis Zaradi višjih stroškov prevozov so začele rasti tudi cene skoraj vseh izdelkov, opaža Domijan in ocenjuje, da se bo v naslednjih mesecih celotna prodaja v Sloveniji zmanjšala za pet do osem odstotkov. Ob tem poudarja, da se je v zadnjem času nanje obrnilo več domačih podjetij, ki so spoznala, da brez spletne prodaje ne morejo računati na dolgoročno rast. Štefančič v naslednjem obdobju pričakuje povečanje povpraševanja po digitalizaciji poslovnih procesov. »Podjetja, ki so še pred nastopom koronakrize naredila večje korake v digitalizaciji svojih poslovnih procesov, imajo v delovanju v teh izrednih razmerah bistveno manj težav«. Povečan obseg zahtev in povpraševanj pa Štefančič zaznava na področju vzdrževanja informacijske infrastrukture — predvsem pri zagotavljanju informacijske varnosti.

Priložnost v strategiji »Go Digital« Poglobljena obsežnejša gospodarska kriza je največja nevarnost, sta enotna sogovornika. Čeprav se kupci počasi vračajo k starim navadam, pa priložnosti vidita v strategiji »Go Digital« in spoznanju pomembnosti digitalizacije poslovnih procesov.

*Pomeni »za digitalno« tudi »za prihodnost«?

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano