Kje ima Slovenija priložnost za turistični razcvet?

Izbrani nasveti

21. Julij 2020

Kje ima Slovenija priložnost za turistični razcvet?

Kje ima Slovenija priložnost za turistični razcvet?

Globalni, evropski in slovenski turizem so se zaradi pandemije koronavirusa znašli v razmerah, kakršnih doslej nismo poznali. Avtor: Marko Vidrih (članek je bil objavljen v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020) V Sloveniji in tudi večini držav po vsem svetu je koronavirus zelo prizadel turistični sektor. Ta je prvi občutil negativne posledice širitve koronavirusa, prav tako pa so nanj negativno vplivali migracijski in drugi protikoronski ukrepi posameznih držav.

»Kriza pokaže, kako trdni so temelji hiše, in tudi, kdo je sploh zares v njej,« meni Uroš Mlakar, direktor družbe Quadro, ki je znana po svojih naravnih sladkih kreacijah Teta Frida. Ob tem Mlakar opozarja, da se je cunami zdaj šele končal in se kriza s številnimi neznankami šele začenja. V kolikšni meri bo prizadet turizem pri nas, je odvisno od nadaljnjega poteka dogodkov po razglasitvi konca pandemije in prihodnjih ukrepov. Pri podjetju Quadro so čas karantene izkoristili za razvoj novih izdelkov in novih prodajnih poti. Verjamejo, da bodo tudi zaradi tega v nekem trenutku močnejši.

Preživeli bodo tisti, ki se lahko prilagodijo

Najbolj prizadeti v turizmu so organizatorji dogodkov, hoteli in druge nastanitve ter krajša potovanja, kjer je ritem doživljanja destinacije prilagojen vsakemu potniku posebej, pa tudi destinacije z bolj izrazito sezonsko ponudbo. Intenzivneje bodo upad števila gostov zaznale tudi destinacije, ki gostijo pretežno tuje turiste. »Svet se z divjo hitrostjo spreminja na vseh ravneh. Ta hitra evolucija je naporna. Preživeli bodo le tisti, ki se bodo prilagodili dovolj hitro, svet pa bo na daljši rok vsekakor lepši,« pojasnjuje Mlakar.

Priložnost za lokalni turizem

Slovenija ima eno najbolj enakomerno razporejenih nepremičnih kulturnih bogastev. Skoraj vsaka vas ima potencialno izletniško točko. Danes, ko se zdi, da bomo potovali manj oddaljeno, je to dobra priložnost za lokalni turizem. Po nekaterih ocenah ima ena zaposlitev v kulturnem turizmu posreden učinek na 26 drugih zaposlitev, povezanih z njim.

 

Obogatena kulturna dediščina je prihodnost slovenskega turizma

Matevž Straus iz Partnerstva za Turizem 4.0 in podjetja Arctur, ki vodi 2,3 milijona vreden raziskovalno-razvojni projekt o turizmu, pravi, da moramo za optimalen izkoristek naše kulturne dediščine ustvariti nove turistične proizvode in jih nadgraditi z uporabo tehnologije. Tako lahko obogatimo izkušnje kulturne dediščine. »Ne gre le za digitalizacijo kulturne dediščine, torej ustvarjanje digitalnih dvojčkov; namen je, da original oplemenitimo z dodatnimi informacijami, z zabavno in izobraževalno vrednostjo. Gre za igre navidezne resničnosti, holograme, 360-stopinjske posnetke in podobno, s čimer lahko točke kulturne dediščine spremenimo v nekaj res zanimivega.« S sodobnimi tehnologijami lahko ustvarimo nova doživetja, našo dediščino pa prenesemo v digitalni svet ter tako poskrbimo, da se ohrani z mladimi generacijami, pojasnjuje Straus.

Preobrazba turizma Tako kot se je v krizi arabske pomladi bistveno izboljšal turizem v Evropi, predvsem v Italiji, Španiji, Grčiji in na Hrvaškem, se je priložnost, ko bodo ljudje potovali na krajših razdaljah, z osebnimi avtomobili in z manj postanki, zdaj ponudila za Slovenijo in druge manjše destinacije. Slovenija, zelena dežela v srcu Evrope, ima zdaj enkratno priložnost za turistični razcvet, kakršnega si je vedno želela — trajnostnega in butičnega. V primerjavi s Hrvaško, Italijo in Španijo ima Slovenija veliko konkurenčno prednost, ki bi jo lahko izkoristila.

Foto: Aleš Krivec (Pexels)

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano