Industrija: kriza je priložnost za pogumne

Izbrani nasveti

28. Julij 2020

Industrija: kriza je priložnost za pogumne

Industrija: kriza je priložnost za pogumne

»Nobena kriza ne traja večno in tudi ta ne bo,« so enotni proizvajalci industrijskih izdelkov. V tem obdobju raziskujejo, načrtujejo in se razvijajo. Avtor: Marko Vidrih (članek je bil objavljen v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020) Podjetniki se bomo morali prilagoditi tako kupcem kot sodelavcem, saj drugače ne bomo uspešni,« poudarja Miran Rauter, direktor podjetja Hermi. Dodaja, da podjetja potrebujejo jasne informacije, kako bodo lahko delovala v prihodnje. Novim razmeram so se, tako kot številni drugi, morali prilagoditi tudi v proizvodnji. Čez noč je bila namreč potrebna reorganizacija glede zahtev za varno delo skladno z določili stroke.

Miran Rauter, Hermi Največjo nevarnost Rauter vidi v preobsežnem izvajanju aktivnosti za obdobje, ki je že za nami, ter občutno preozkem za bližnjo in bolj oddaljeno prihodnost. Trenutno obdobje označuje za priložnost, če je lahko podjetje pogumno in ne glede na stanje nadaljuje cikle (investicije, razvoj, digitalizacijo), ki si jih je zadalo pred pandemijo. Tako lahko na daljše obdobje dohiti ali celo prehiti svojo konkurenco, učinkovito odpira nove trge in je zato uspešno. »Potrebno je delovanje s pogledom naprej — zagotoviti, da se ohlajanje ne nadaljuje, pač pa spodbuditi zaupanje v trge in stimulirati investicijske cikle,« pravi.

Čez noč bili prisiljeni reševati ogromno stvari

Najprej so se ukvarjali z vprašanjem, pod kakšnimi pogoji je proizvodnjo sploh mogoče nadaljevati, intenzivno spremljali svoje kupce in komunicirali s sodelavci. Podjetje v tem obdobju ni imelo prodajne ali finančne rasti. So pa nadaljevali vse cikle, ki so si jih zadali pred pojavom novega koronavirusa, da bi tako naredili korak naprej in dohiteli globalno konkurenco. Rauter meni, da se bodo razmere na trgu spremenile.

Na spletu za 30 odstotkov več prihodkov

Nuša Pavlinjek, Roto Skupina Roto, družinsko podjetje s 70-letno tradicijo, ima izkušnje s številnimi gospodarskimi krizami. Pri vsaki od njih so poslovni izzivi podobni, ugotavlja Nuša Pavlinjek, ki je v podjetju odgovorna za poslovanje s tujino. »Tudi tokrat smo v času krize povečali marketinške aktivnosti ter povečali vlaganja v razvoj novih izdelkov in tehnologij,« pravi in dodaja, da je bila za uspešno poslovanje med krizo odločilna tudi velika prilagodljivost v poslovanju. V obdobju pandemije so nekateri kupci začasno ustavili svoje obrate, zato so njihovo blago skladiščili v svojih prostorih. Pri poslovnih partnerjih, za katere proizvajajo končne izdelke, so se dogovorili, da izdelke dostavijo neposredno njihovim kupcem — uporabnikom. V skupini Roto v času pandemije ugotavljajo rast predvsem pri izdelkih za gradbeništvo, ekologijo in opremljanje vrta (čistilne naprave, rezervoarji za vodo, cvetlični lončki). Povečali so aktivnosti pri spletnih trgovcih, še posebej v Nemčiji, na Nizozemskem, v Franciji in Angliji, kjer so v času pandemije ustvarili 30 odstotkov več prihodkov kot lani. Za kakovostno oskrbo trgov so se osredotočili na tehnično podporo kupcem in hitro dobavo izdelkov.

Pomembni so odnos, zaupanje in prožnost

Pavlinjekova izpostavlja še, da kupci iz ZDA še vedno niso začeli poslovati, kupci z drugih celin pa so bistveno bolj previdni. V teh državah namreč še vedno niso začeli poslovati, kupci z drugih celin pa so, kot pojasnjuje Pavlinjkova, bistveno bolj previdni. Poudarja tudi, da je v tem trenutku še posebej pomembno negovati odnose s kupci, ohraniti zaupanje in biti zelo prilagodljiv. »Zavedamo se, da bodo podjetja, ki v času pandemije niso poslovala normalno, v prihodnje imela velike likvidnostne težave. Za zmanjšanje teh tveganj tesno sodelujemo s kreditnimi zavarovalnicami, ki zavarujejo naše terjatve do kupcev in nas usmerjajo glede varnih poslovnih odločitev,« zaključujejo pri podjetju Roto.

Globalni trg ni bil rešitev, saj je globalen tudi virus

Drugačne pa so razmere v družbi Alpfrigo, kjer izvajajo ukrepe za racionalizacijo. Priložnost vidijo v avtomatizaciji proizvodnje in kljub krizi investiranje nadaljujejo. Poleg tega pospešujejo razvojno in marketinško dejavnost na področju laboratorijev, medicine in farmacije. Družba Alpfrigo, ki proizvaja investicijske proizvode, kot so hladilne naprave za gostilne, restavracije, trgovine, kmetijstvo, laboratorije in farmacijo, je namreč doživela 50-odstotni upad naročil. Ker je pojav koronavirusa globalen, se kljub razpršenosti trgov (prisotni so v 25 državah) upadu naročil niso mogli izogniti. V doglednem času večjih izboljšanj razmer na trgu ne pričakujejo, saj je sektor turizma, gostinstva in restavracijske dejavnosti zelo prizadet.

Optimizem se že čuti

Renato Pahor, Virs Zaradi ukrepov za zajezitev virusa je upad gospodarske dejavnosti in zmanjšanje povpraševanja opazilo tudi podjetje, ki se ukvarja z dobavo varilne in rezalne opreme, filtrskih sistemov in sistemov za avtomatizacijo, lendavski Virs. Medtem ko se ukrepi rahljajo, pa že čutijo več optimizma in poguma, pravi direktor Renato Pahor. »Imamo kar nekaj poslovnih razgovorov tako pri starih kot pri novih kupcih. Verjamemo, da se bo del teh uspešno zaključil,« je optimističen Pahor, ki sicer na letni ravni pričakuje manjši obseg prihodkov od načrtovanih. Aktualne razmere so pri podjetju Virs izkoristili za intenzivnejše nadaljevanje razvojnih projektov. Trenutno nadaljujejo dva, ki ju želijo zaključiti do jeseni. Imajo tudi nov razvojni projekt na področju robotizacije. Kot dobavitelju investicijske opreme srednje in večje vrednosti jim kriza ne ponuja možnosti za rast, temveč predvsem za razvoj, pojasnjuje soustanovitelj podjetja. Ob tem dodaja, da je čas primeren za analize in iskanje novih priložnosti ter načrtovanje projektov. Prav to so počeli v zadnjih mesecih. Oblikovali so projektno ekipo, ki se bo ukvarjala z novo razvojno nalogo na področju robotizacije.

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano