Izbrani nasveti
•09. Julij 2020
V podjetjih Akrapovič in Polycom so prilagoditve začeli uvajati še pred razglasitvijo epidemije. Avtorica: Polona Movrin (članek je objavljen v reviji SBC Podjetnik, izdaja junij 2020) Po prvih informacijah o virusu SAR S-CoV-2 na Kitajskem so v podjetju Akrapovič začeli prilagajati delovanje podjetja. V Polycomu so se priprav ukrepov za nov način dela lotili na začetku marca. Na avtomobilskem trgu je bilo pretrese pričakovati; vprašanje je bilo le, kako hudo bo.
Rekorden padec
Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je bilo v državah Evropske unije v aprilu 2020 registriranih 76,3 odstotka manj novih vozil kot aprila lani, kar je največji padec, odkar ACEA vodi statistiko. »Tudi v podjetju Akrapovič je tako prišlo do upada naročil in zmanjšanja prodaje, zaradi česar smo morali svoje poslovanje prilagoditi razmeram na trgu,« pojasnjujejo v podjetju. V zadnjih letih so zaradi dobrega poslovanja in rasti veliko zaposlovali, pojav covida-19 pa je v izjemno kratkem času močno pretresel avtomobilski trg. Nekatera podjetja so celo prekinila ali vsaj bistveno zmanjšala svojo proizvodnjo. »Podjetje Akrapovič je v času razglašene pandemije poslovalo v omejenem obsegu kljub številnim omejitvam, ki se jim je prilagodilo. Preigravamo različne scenarije, kako v teh spremenljivih in negotovih razmerah najbolje poskrbeti za zaposlene in zagotavljati kontinuiteto delovanja delovnih procesov,« pravijo.
Iskanje priložnosti zunaj avtomobilske industrije
V podjetju Polycom so si že pred epidemijo zadali cilj povečati delež plastičnih komponent za neavtomobilsko industrijo, zato so prizadevanja zdaj še pospešili. »Z novimi, že potrjenimi projekti se bo delež kupcev zunaj avtomobilske industrije v dveh letih povečal s 15 na 25 odstotkov,« napoveduje direktor podjetja Polycom Iztok Novak. Prav tako se intenzivno posvečajo strateškim projektom, kot je nadaljnje vpeljevanje Industrije 4.0. »Ocenjujemo, da imajo zaposleni zdaj več časa in se jim lažje posvetijo. Z uresničitvijo teh projektov bo podjetje še bolj konkurenčno na trgu.« Z junijem so prešli na skrajšan delovni čas v proizvodnji in podpornih službah, razvojni center in strateška prodaja pa delajo polni delovni čas.
Poleg predpisanih še dodatni zaščitni ukrepi
Poleg standardnih varnostnih ukrepov zaradi covida-19, kot so razkuževanje, maske in razdalja, so tako pri Akrapoviču kot pri Polycomu uvedli še dodatne ukrepe. »Čim večjo razdaljo med zaposlenimi zagotavljamo tudi z začasnimi ukrepi, kot je izvajanje večizmenskega dela nekaterih procesov. Sodelavke in sodelavci, ki delajo v izmenskem delovnem času, ne prihajajo ali odhajajo z dela v skupinah, pač pa se menjava izmene izvrši na delovnem mestu zaposlenih. Na obeh lokacijah podjetja smo zagotovili posebna izolacijska prostora za obravnavo oseb s simptomi okužbe,« razkrivajo v podjetju Akrapovič.
Mobilnost
»Za voznike smo uredili zunanjo toaleto ter nadziran prevzem dokumentov, tako da jim v nobenem primeru ni treba vstopati v podjetje. Poleg dnevnega razkuževanja površin, s katerimi so zaposleni najbolj v stiku, celotno podjetje enkrat na teden dezinficiramo z meglico, ki zajame ves prostor,« pa pojasnjujejo v Polycomu. Na vprašanje, ali je kriza prinesla tudi kaj pozitivnega, pa direktor Polycoma odgovarja:»Ekipa je veliko bolj povezana. Veseli me, da smo ohranili optimizem. V razvojnem centru so veseli, da je dela veliko in da bodo delali tudi nadure. Zelo pozitivno nas je presenetila pomoč dobaviteljev, posebej lokalnih, ki so nam zmanjšali fiksne stroške. Tudi mi smo solidarni v verigi.«