Izbrani nasveti
•06. Junij 2020
Kako v času med in po pandemiji covid-19 preverjati boniteto podjetij in kako do kupcev? Kje so v tem pogledu izzivi in priložnosti za uspešna slovenska podjetja? Kje je v krizi največja priložnost? Objavljamo nasvete, ki so jih na webinarju analitične hiše Bisnode in SBC predstavili trije uspešni podjetniki, člani SBC - Kluba slovenskih podjetnikov. Podjetja so bila v času pandemije covid-19 primorana spremeniti način delovanja in se prilagoditi, da bi ublažila negativen učinek ukrepov za zajezitev širjenja virusa. V času pandemije so se za bistvene izkazali analitika in preverjanje podatkov o poslovnih partnerjih ter iskanje novih ciljnih skupin za pospešitev prodaje za podjetja.
Nasvet: kako preverjati boniteto in kako iskati nove poslovne priložnosti
O tem, kako preverjati stanje pri dobaviteljih in kupcih, kje so danes za poslovanje največji izzivi in kako do novih kupcev in dobaviteljev, so na webinarju, ki ga je v sodelovanju s SBC v začetku junija pripravila analitična hiša Bisnode, spregovorili Jernej Zupančič (Cleangrad), Miran Rauter (Hermi) in Andrej Repše (Armat projekt), ki vodijo izvrstna podjetja - prejemnike certifikatov bonitetne odličnosti in zanesljivosti ter trajnosti poslovanja.
>> KAKO PREVERJATI BONITETO POSLOVNIH PARTNERJEV
- Intenzivna komunikacija z dobavitelji
V podjetju Hermi velikih nihanj poslovanja niso občutili. Takoj po začetku koronaukrepov so od dveh večjih trgovcev v Sloveniji prejeli sporočilo, da bosta zamujala pri plačilnih rokih. V tujini se je zamik plačil zgodil Bosni in Hercegovini in Srbiji. Ohladitev so najbolj občutili pri projektih v Avstriji. Na Hrvaškem se vpliv krize pozna pri projektih, povezanih s turizmom; ti so se bodisi ustavili bodisi so se izvedbeni roki podaljšali ali pa se je začetek projektov prestavil v prihodnost.- Zagotovitev zalog, iskanje alternativnih dobaviteljev
Povpraševanje po storitvah podjetja Cleangrad, ki pretežno posluje s farmacevtsko panogo, je bilo v času covid-19 še večje.- Tristopenjsko preverjanje kot varovalka
Epidemija covid-19 podjetja Armat projekt za zdaj ni prizadela, se pa dogajajo zamiki pri nekaterih projektih. Pričakujejo zmanjšanje povpraševanja za prihodnje leto in leto 2022.Armat projekt poslovne partnerje preveri na treh nivojih: vse terjatve do kupcev zavarujejo, kupca nato preverijo preko e-portala, nato še preko podjetja, pri katerem imajo sklenjeno zavarovanje terjatev.
>> KAKO DO NOVIH KUPCEV V OBDOBJU PO KORONI
- S krepitvijo prodajnega oddelka, preko poslovnih partnerjev, pomemben je tudi ugled
- S pospeševanjem digitalizacije, vstopom na nove trge in izkoriščanjem prednosti pred velikimi
>> KAKO DO NOVIH DOBAVITELJEV V OBDOBJU PO KORONI
- Izkoristite trenutno stanje pri dobaviteljih
Vloga preteklih podatkov in podatkov v realnem času
"Številne analitične hiše in finančne institucije se danes intenzivno ukvarja z napovedmi, kakšen bo dejanski učinek nastale krize. Ocena za območje EU je, da bo BDP padel za 7,7 %, a dejstvo je, da nihče ne ve, kakšne bodo realne posledice," opozarja Milan Dragić, direktor Bisnode za jugovzhodno Evropo. Kot pravi, se postavlja vprašanje pretekli statičnih podatkov, na primer prihajajočih finančnih izkazov poslovanja za leto 2019. "Izkazalo se je, da presenetljivo veliko. Naš Failure Score indeks se je potrdil kot zelo robusten indikator pri oceni finančne kondicije podjetja. Dejstvo pa je, da bodo vedno večjo vlogo igrali dinamični podatki v tako rekoč realnem času, kot na primer plačilni indeks. Največjo predikativno vrednost ima poleg orodja Dinamična ocena tudi orodje Failure Score, obe orodji pripravlja Bisnode, Gre za dinamični kategoriji, ki se tudi v kriznem času preračunavata dnevno na podlagi vseh razpoložljivih podatkov iz primarnih virov (za več informacij sledite tej povezavi).
Od tekmovanja pred covid-19 k sodelovanju po njem
Milan Dragić, direktor Bisnode za jugovzhodno Evropo, je predstavil matriko ekonomske šole iz Stockholma (Stockholm School of Economics), ki prikazuje transformacijo poslovanja podjetij iz časa pred covid-19 v obdobje med in po covid-19. Če so podjetja pred pandemijo izrazito tekmovala in skušala z disrupcijo izpodriniti konkurenco, so se v času pandemije osredotočila na sodelovanje, na deljenje dobrih praks in tržno rast. Konkurenčni boj se je preselil na področje idej. Podjetja preizkušajo različne ideje in iščejo rešitve, ugotovitve pa delijo z drugimi podjetji. Delujejo po principu 'zapornikove dileme' — tehtajo, kaj se jim bolj splača in kako lahko s tem pridobijo. To vodi v več sočasnih zmagovalcev na trgu (pred pandemijo je bil cilj podjetij izrazito ta, da so želela izničiti prednost konkurence in se sama pozicionirati kot izključni zmagovalci). Nova realnost, ki narekuje več sodelovanja, daje še večji pomen združenjem, kot je SBC. »Prepričan sem, da bodo organizacije, kot je SBC, še naprej imele ključno vlogo v povezovanju in izmenjavi idej ter dobrih praks,« je prepričan Milan Dragić.