INFO KORONAVIRUS: (nasvet) Zakaj je prodaja prek spleta priložnost za krepitev poslovanja

Izbrani nasveti

07. April 2020

INFO KORONAVIRUS: (nasvet) Zakaj je prodaja prek spleta priložnost za krepitev poslovanja

Mnoga podjetja še vedno oklevajo, ali naj se v zdajšnjih časih podajo v spletno prodajo. Menijo namreč, da nimajo pravih izdelkov za prodajo prek spleta, da brez osebnega stika ne morejo biti uspešna in da storitev, v katerih so sicer eksperti, ne bodo ponuditi na digitalnih platformah. A nič od tega ne drži, pravi Sašo Palčič, strokovnjak za digitalni marketing in direktor agencije Madwise. Palčič razblinja šest mitov, ki podjetja ovirajo pri tem, da bi se podala na področje spletne prodaje.  "Položaj, v katerem smo se znašli, je prišel dobesedno čez noč in od podjetij zahteva hitro reakcijo: prilagoditev poslovnih in delovnih procesov, spremembo poslovne strategije, preoblikovanje prodajnih pristopov. Iz krize bodo kot zmagovalci izšli le tisti, ki so bodo uspeli najhitreje preoblikovati svoje poslovne modele. Tudi prodajne", poudarja Sašo Palčič, strokovnjak za digitalni marketing in direktor performance agencije Madwise, člana SBC - Kluba slovenskih podjetnikov.

Na spletu se podjetjem odpirajo nove priložnosti

Spletna prodaja je v zadnjem desetletju ena najhitreje rastočih gospodarskih dejavnosti. "Če ste morda pred trenutno situacijo še omahovali, ali bi se lotili spletne prodaje, je zdaj skrajni čas za akcijo. Spletna prodaja zaradi izolacije in varnostnih omejitev skokovito raste tako v segmentu B2C kot B2B. Čeprav drži, da so zaradi valov koronavirusa za nekaj časa zastale dobave s Kitajske in da so daljši dobavni roki tudi iz drugih delov sveta, celo iz EU," ugotavlja Palčič. Kot pravi, uradne  statistične evidence kažejo, da več kot polovica slovenskih kupcev (med 16 in 74 letom) nakupuje preko spleta. "Kljub temu so slovenska podjetja doslej s tega naslova ustvarila le 3 % vseh prihodkov, kar pomeni, da je tu še veliko potenciala. A danes se ne osredotočamo na zviševanje prihodkov od prodaje, temveč na njihovo ohranjanje na ravni pred krizo, da bo podjetje krizo lahko preživelo."

"Če danes še vedno dvomite, da je nujno zagnati spletno trgovino, se zavedajte, da za podjetje in vaše zaposlene sprejemate zelo odgovorno in tvegano odločitev. Dejstvo namreč je: spletna prodaja vam bo prinesla pozitivne rezultate, pasivno čakanje na boljše čase pa ne," opozarja Sašo Palčič.

Slovenski kupci so pripravljeni kupovati na spletu. Še več: danes spletno prodajo potrebujejo. Podjetniki se morajo vprašati, kako bodo izpolnjevali njihovo potrebe in želje kupcev, pravi Palčič in pojasnjuje neresnične mite o tem, zakaj spletna prodaja ni primerna rešitev za podjetja, temveč je zanje poslovna priložnost.

6 MITOV, ZAKAJ SPLETNA PRODAJA NI ZA VAS, KI NE DRŽIJO

  1. Nimate pravih izdelkov.

Amazon, danes vodilna in ena izmed prvih spletnih trgovin, ponuja najrazličnejše izdelke, med katerimi boste našli vse: od litoželezne kuhinjske posode do profesionalnih strižnikov las — dve stvari, ki bi v teh dneh koristile vsem. Če menite, da vaši izdelki niso primerni za prodajo na spletu, poskusite v spletni iskalnik odtipkati 'Weirdest Products on Amazon'. Neverjetno je, kaj vse ljudje potrebujejo in so za to pripravljeni plačati.
  1. Storitve se ne morejo prodajati na spletu.

Med spletno prodajo izdelkov ali storitev ni znatne razlike. V obeh primerih se morate potruditi, da kupca prepričate 'od daleč', ne da bi dejansko videl izdelek ali preizkusil storitev. Problem je drugje: podjetja ne znajo jasno opredeliti, zakaj bi se kupec moral odločiti zanje. Pri izdelkih je ta pot navidezno lažja, saj imamo fotografije in opis izdelka. Pri storitvah pa moramo točno vedeti, v čem smo boljši od konkurence.
  1. Vaši kupci pričakujejo osebni stik.

Že zdavnaj smo preživeli stereotipno prepričanje, da je splet neoseben. Napredne digitalne tehnologije vam omogočajo, da svojim kupcem zagotovite prilagojeno in zelo pristno izkušnjo. Na primer: na podlagi preteklih nakupov, do katerih prodajni svetovalec v fizični trgovini praviloma nima vpogleda, lahko svojemu kupcu pošljete nasvete za prvo uporabo izdelka, priporočite izdelke ob naslednjem nakupu ali pa ga prijazno opomnite, da ponovi nakup, če ne gre za enkratno aktivnost.
  1. Izgubili boste pregled nad učinkovitostjo naše prodaje.

To drži samo, če se spletne prodaje lotite 'na vrat na nos'. Spletna prodaja in digitalni marketing namreč omogočata spremljanje številnih metrik, s katerimi lahko enostavno preverite, kaj deluje in kaj ne: kateri izdelki so najbolj iskani, kateri digitalni kanali najbolj primerni, ob katerih dnevih in urah stranke najpogosteje kupujejo ipd. Tako lahko suvereno sprejemate informirane odločitve, opuščate manj uspešne prodajne prakse in usmerjate svoj posel v smer, ki preverjeno deluje.
  1. Nihče v podjetju nima znanja o spletni prodaji.

To velja za veliko slovenskih podjetij, a ni nerešljivo. V tej enačbi imate dve spremenljivki, med katerima lahko izbirate glede na želene poslovne cilje. Če želite ohraniti vso operativo znotraj podjetja, lahko zaposlite nekoga, ki se spozna na spletno prodajo, ali pa izobrazite zaposlenega, ki ima željo in interes za področje spletne prodaje. Na voljo vam je tudi najem zunanjih sodelavcev ali agencij za digitalni marketing, ki v celoti upravljajo spletno trgovino, skrbijo za optimizacijo in vam svetujejo pri njenem razvoju.
  1. Zagon spletne prodaje je drag in dolgotrajen.

Če se ga lotite preudarno, je lahko zagon spletne trgovine postopna investicija, ki se kmalu sama pokrije. Pomembno je, da se je lotite premišljeno in s fokusom na ključnem rezultatu — poslovni rasti. Strateški pristop ne pomeni nujno počasnega procesa. Že pred odprtjem spletne trgovine lahko komunicirate, da se ta pripravlja in s tem proaktivno nagovarjate bodoče kupce.
Še več koristnih informacij dobite v novem Ecommerce vodiču, ki so ga pripravili v podjetju Madwise in je celostni zemljevid po digitalnem marketingu za spletne trgovce. S podjetjem Madwise, kjer so eksperti za učinkovite rešitve za spletni nastop, lahko stopite v stik na tej povezavi.

       

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano