INFO KORONAVIRUS: (prodajni nasvet) Kako v času krize ohraniti stik s kupcem in privabiti pozornost novih kupcev?

Izbrani nasveti

26. Marec 2020

INFO KORONAVIRUS: (prodajni nasvet) Kako v času krize ohraniti stik s kupcem in privabiti pozornost novih kupcev?

INFO KORONAVIRUS: (prodajni nasvet) Kako v času krize ohraniti stik s kupcem in privabiti pozornost novih kupcev?

Podjetja lahko zdajšnji čas izkoristijo za krepitev digitalnega nagovarjanja obstoječih in za pridobivanje novih kupcev. V poštev pridejo spletna prodaja, spletno oglaševanje, online predstavitve, webinarji in aktivnosti za krepitev spletnih skupnosti. Svetuje Tomaž Čepon iz podjetja Ekodežela (član SBC - Kluba slovenskih podjetnikov). V obdobju širjenja koronavirusa in globalnih ukrepov za njegovo ustavitev je pomembno, da ne glede na segment kupcev in območje poslovanja podjetja iščejo načine, kako učinkovito pristopiti h kupcu. V času, ko so fizični stiki onemogočeni, podjetja lahko s pravo strategijo izkoristijo prednosti digitalnih orodij in poskušajo v največji meri prilagoditi poslovanje trenutnim razmeram, poudarja Tomaž Čepon iz podjetja Ekodežela, člana SBC — Kluba slovenskih podjetnikov. »Cilj je zadržati stik s kupci, prilagoditi trženjske aktivnosti za pridobivanje novih kupcev in vsaj ublažiti padec prodaje v kriznem obdobju. Zelo pomembno je vedeti, da ukrepi in prilagoditve v času krize pomenijo za podjetja večje možnosti rasti prodaje po izteku te krize.« Čepon svetuje, naj podjetja v tem obdobju gradijo na naslednjih aktivnostih:

- Spletne prodajne akcije

Produktno usmerjena podjetja naj izkoristijo lastno platformo in ostale digitalne kanale za prodajo in po možnosti tudi promocijo dostave izdelkov na dom. Veliko spletnih trgovin ni bilo pripravljeno na večji obisk in posledično so spletne trgovine "padale". Priporočamo, da vse spletne trgovine izvedejo stresne teste in razvijejo protikrizno ("crisis-resistant") infrastrukturo. Podjetja naj dopolnijo e-kataloge, dopolnijo opise izdelkov in drugih predstavitvenih materialov na spletni strani (npr. 3D predstavitev izdelkov), izpostavijo pogosta vprašanja, dodajo "live chat" aplikacijo na spletno stran in podobno. Storitvena (kot tudi produktna) podjetja se lahko poslužujejo tudi različnih akcij, kot je na primer "kupi danes, uporabljaj v prihodnosti" s prodajo posebnih voucherjev ali kuponov z določenim popustom ali dodano vrednostjo, ki veljajo na primer eno leto. S tem si podjetja lahko zagotovijo vsaj kratkoročno minimalno likvidnost za nemoteno poslovanje. Tovrstne prodajne aktivnosti so seveda odvisne od dejavnosti in potreb podjetja in jih planira skupaj z oddelkom prodaje in marketinga.

- Spletno oglaševanje

Veliko podjetij spletno oglaševanje že aktivno izvaja, vendar tovrstno oglaševanje trenutno še pridobiva na veljavi. Ta hip veliko podjetij zmanjšuje sredstva za oglaševanje, zato so podjetja, ki še vedno oglašujejo, bolj izpostavljena v očeh kupcev, kar pozitivno vpliva tudi na dvig prepoznavnosti blagovne znamke. Dejstvo je tudi, da veliko ljudi preživlja to obdobje doma in v povprečju dlje časa preživi na spletu. Spletno oglaševanje preko Facebook-a, Googla (prikazni in tekstovni oglasi), LinkedIna, Twitterja je še vedno najučinkovitejše in najcenejše za podjetja, ki delujejo globalno — s poudarkom na mobilnem oglaševanju, saj večina dostopa do spletnih vsebin preko mobilnega telefona in tudi oglaševalske statistike govorijo temu v prid. Lokalno usmerjena podjetja pa naj za promocijo in prodajo koristijo tudi lokalne spletne medije. Ali zdaj sploh oglaševati, pa je odvisno od tega, ali podjetje ocenjuje, da je storitev/produkt primeren za prodajo v tem obdobju. Vsekakor predlagamo, da podjetja ne prelagajo vseh oglaševalskih aktivnosti na konec te krize, ampak iščejo alternativne rešitve kako ohraniti stik s (potencialnimi) kupci, svetuje Tomaž Čepon.

- Video prenosi

Za video prenose lahko s pridom uporabite družbene medije in druge aplikacije, namenjene komuniciranju s kupci, zaposlenimi in ostalimi deležniki na daljavo. Zdaj že vsem poznana orodja Skype, Viber, Zoom in druga omogočajo video skupinske klice kadarkoli in kjerkoli, a se tega podjetja danes še vedno premalo poslužujejo. Trenutno so to najučinkovitejša orodja, preko katerih lahko komuniciramo (individualno ali s skupino ljudi). V času krize je opazen porast podjetij, ki preko omenjenih spletnih kanalov izvajajo izobraževanja, vadbe, razna svetovanja, koncerte in gledališče predstave, celo zdravniške posvete. Ne glede na dejavnost lahko podjetje video prenose učinkovito izkoristi.

Online predstavitve storitev in produktov

Za ta namen je mogoče uporabiti pošiljanje preko elektronske pošte, video predstavitve na spletni strani, socialnih omrežjih … Tomaž Čepon svetuje, naj podjetja poudarjajo prednosti njihovega izdelka/storitve in "how to" posnetke. Posebej izpostavlja webinarje ali spletne seminarje, konference, spletne predstavitve, kjer lahko širši javnosti podjetja predstavijo nov izdelek/storitev, delijo z njimi predstavitev, celoten seminar pa je posnet ter si ga lahko kdorkoli in kadarkoli ogleda tudi pozneje. Na spletu obstaja mnogo programov za izvedbo webinarjev, ki so brezplačni do določenega obsega udeležencev webinarja, bolj razširjeni pa so Zoom, WebinarJam, Demio, Livestorm, Google Hangouts ... Prav tako obstajajo spletni programi za pošiljanje novičnikov (newsletterjev), kot je na primer Mailchimp.

Orodja za virtualno resničnost

Gre za tridimenzionalno, računalniško generirano okolje. Ta tehnologija omogoča predstavitev produktov in storitev, ki je v svetu še dokaj neprepoznavna in neuporabljena. Ta tehnologija bo v prihodnje nedvomno prisotna v našem vsakdanu. Nekatera podjetja že danes omogočajo virtualni sprehod čez njihove prodajne salone in ogled produktov, prav tako muzeji, parki. Pričakovati je, da bo v kriznem obdobju izjemen porast podjetij, ki bodo to tehnologijo izkoristila, vsaj v namene lastne promocije. - Osredotočenost na gradnjo skupnosti ("community") in povečanje aktivnega vključevanja uporabnikov ("engagement") Ciljne skupine je mogoče nagovarjati prek družbenih medijev, trenutno še posebej aktualna Facebook Live in LinkedIn Live aplikacija, ki omogočata prenos v živo. Z aktivnostmi, kot so objavljanja koristnih in zabavnih vsebin (tekstovni in video), si podjetja povečujejo skupnost. Zato naj podjetja v tem obdobju še intenzivneje nagovarjajo svojo skupnost in jo obveščajo o aktualnih novicah/novostih.

Izkazovanje družbeno-socialne odgovornosti podjetja v času krize

Poleg ravnanj, ki izkazujejo odgovornost do okolja, naj podjetja o tem komunicirajoe preko digitalnih kanalov. Vsaka pomoč rizičnim skupinam v tem obdobju lahko dvigne ugled podjetja, s trženjskega vidika pa tudi prepoznavnost in nove poslovne priložnosti.

Raziskave potencialov, trga, izvedb anket

Trenutne razmere so priložnost za poglobitev poznavanja trga in priložnosti. Te aktivnosti lahko podjetja izvajajo s pomočjo brezplačnih orodij, kot je Google Form, ali s pomočjo zunanjih izvajalcev, kot na primer Jazvem.

Kljub nezaželenosti je trenutna situacija lahko priložnost za tiste, ki se bodo najhitreje prilagodili. V pomoč je lahko agencija 3.14, ki kot del podjetja Eko dežela d.o.o, ponuja celostne rešitve in podporo malim in srednjim podjetjem tudi v novih razmerah, ko so neposredni stiki s kupci onemogočeni, močno pa so okrnjene tudi možnosti pridobivanja novih potencialnih kupcev in druge trženjske aktivnosti. Storitve agencije so usmerjene k izboljšavi učinkovitosti trženjskih aktivnosti podjetij s poudarkom na naprednih digitalnih rešitvah. V primeru dodatnih vprašanj in če iščete ideje za vaše poslovanje, lahko agencijo 3.14 kontaktirate na info@agencija314.si ali po telefonu na 041 505 092. 

 

 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.