Izbrani nasveti
•24. Marec 2020
V trenutnih razmerah narašča število podjetniških goljufij. Med pogostejšimi so zlasti kreditne goljufije. Pri teh posojilo, ki ga prejme neko podjetje, ostane brez poplačila - storilci podjetje po pridobitvi denarja oziroma plačilu storitve namenoma pošljejo v bankrot ali ga ugasnejo. Policija v teh dneh posebej opozarja, da v zadnjem času naraščajo spletne in telefonske goljufije, s katerimi si skušajo goljufi pridobiti premoženjsko korist. Pogosto pod pretvezo širjenja koristnih informacij o koronavirusu. Tovrstne prevare pa niso edine, ki so v zadnjem času v občutnem porastu. V podjetju Bisnode opozarjajo na tako imenovana »blef« podjetja, ki na posojila kupujejo produkte, ki jih ne plačajo (oziroma bankrotirajo). Mnoga prevarana podjetja posojilno izgubo zaradi stečaja posojilojemalca odpišejo, ob tem pa se ne zavedajo, da so bile dejansko žrtve zločina. V prihodnosti bo po napovedih prihajalo do vedno več kreditnih goljufij. Za podjetja je zato pomembno, da se zavedajo potencialnega tveganja, ki ga lahko predstavljajo novi in tudi obstoječi poslovni partnerji. Bisnode svetuje tri korake za zaščito pred tem, da postanete žrtev prevare:
Novo stranko preučite.
Če se vam porodi najmanjši dvom, je stranko vredno preučiti. Preverite naslednje osnovne stvari: Je naslov pravilen? Ima spletno stran? Gre za podjetje v blokadi? Kakšna je trenutna bonitetna ocena podjetja?Preverite finančno bonitetno oceno in dnevno spremljajte dinamično bonitetno oceno.
Natančno preučite bonitetne podatke in bodite posebej pozorni na to, ali so se v podjetju v zadnjem času zgodile kakšne večje spremembe: spremembe plačilnega indeksa, blokade, stečaj, spremembe semaforja...
Za vsak primer: pozorno spremljajte tudi obstoječe in redne stranke.
Raziskave Bisnoda kažejo, da 80 % vseh kreditnih izgub povzročijo obstoječe stranke, zato je ključno spremljati tudi njihov položaj.