Izbrani nasveti
•16. Marec 2020
Tudi v času izjemnih okoliščin, med katere spada tudi trenutna situacija, povezana s koronavirusom, mora delodajalec obvezno voditi evidenco delovnega časa izven delovnega mesta. Prav tako imajo obveznosti zaposleni, ki morajo delodajalcu dnevno posredovati evidence delovnega časa za opravljeno delo. Ob pojavu koronavirusa SARS-CoV-2 v Sloveniji so na Ministrstvu za delo, družino socialne zadeve in enake možnosti pripravili pojasnila in priporočila delodajalcem glede odrejanja dela v izjemnih okoliščinah, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi oziroma premoženje delodajalca. Zakonodaja za izredne okoliščine določa, da se lahko vrsta in/ali kraj opravljanja dela, določenega s pogodbo o zaposlitvi, začasno spremenita tudi brez soglasja delavca, vendar le, dokler trajajo take okoliščine (169. člen Zakona o delovnih razmerjih ZDR-1). Ena od zelo uporabnih možnosti v trenutnih razmerah, ko je zaradi izjemnih okoliščin, povezanih s koronavirusom, priporočljivo delo izven običajne delovne lokacije, je funkcionalnost delo izven delovnega mesta, funkcionalna informacijska rešitev za registracijo delovnega časa, opis vrste dela in evidenco opravljenih ur za delo izven delovnega mesta v registracijskem delu informacijskega sistema KADRIS 4, ki so ga razvili v podjetju Četrta pot (član SBC - Kluba slovenskih podjetnikov). Vsa podjetja, ki uporabljajo registracijski sistem znotraj produkta KADRIS 4, si lahko zagotovijo zakonsko obvezno evidenco delovnega časa za odredbo dela od doma oziroma izven delovnega mesta z vklopom funkcionalnosti delo izven delovnega mesta.
Kadar delodajalec odredi delo na domu, mora po Zakonu o evidencah na področju dela in socialne varnosti ne glede na izjemne okoliščine obvezno voditi evidenco delovnega časa dela izven delovnega mesta, saj zakon glede tega ne določa nikakršne izjeme. Novi ali obstoječi uporabniki osnovne registracije delovnega časa v informacijskem sistemu KADRIS 4 imajo na voljo zelo preprosto in uporabnikom prijazno rešitev, ki bo olajšala vsaj eno od številnih težav, ki so jih prinesle trenutne razmere. Za več informacij v zvezi z vklopom funkcionalnosti pišite na: prodaja@cetrtapot.si ali pokličite na 04 280 66 60. Dodatne informacije dostopne tudi na tej povezavi.