Izbrani nasveti Deli stran

Kaj pa, če se trend brezposelnosti kmalu obrne?

22. 07. 2022

Kaj pa, če se trend brezposelnosti  kmalu obrne?

Nov trend v podjetjih: izrazito iščejo zelo zavzete sodelavce.

Hud boj delodajalcev za nove kadre se po nekaterih napovedih počasi končuje. Nekatera uspešna podjetja neuradno že nimajo več tako velikih potreb po kadrih. Pri strokovnjakih s kadrovskega področja smo preverili, ali te navedbe držijo. Za zdaj ni videti tako očitno omenjenega.

Nekateri trendi, ki bi kaj takšnega lahko prinesli, se že kažejo na obzorju.

Poudarek na digitalizaciji

V kadrovskem podjetju Kariera ne opažajo zmanjševanja povpraševanja po kadrih. »Kaj bo v prihodnosti, je težko napovedati,« pravi Nina Jakopin, direktorica iskanja in selekcije pri podjetju Kariera. »Poudarek bo na optimizaciji in digitalizaciji procesov, kar potencialno lahko pripelje do manjše potrebe po kadru,« dodaja. Procesi digitalizacije bi potencialno lahko pripeljali do večje brezposelnosti v zalednih službah, administraciji ali pa na drugi strani v proizvodnji in logistiki, če se bo trend zmanjševanja manualnega dela nadaljeval, napoveduje Jakopinova.

Še bolj kot to lahko rekordno nizko brezposelnost spet poveča poglobitev zdajšnjih negotovih razmer. Kako se v podjetjih lahko kadrovsko pripravite na čas negotovosti, ki prihaja?

5 NASVETOV, KAKO SE KADROVSKO PRIPRAVITI NA NEGOTOVE RAZMERE

1. Iščite zavzete zaposlene.
Pri Karieri opažajo trend, da podjetja pri zaposlenih vse bolj cenijo zavzetost. Zavedajo se, da je ta povezana tudi s pripadnostjo, pravi Nina Jakopin: »Podjetja se vse bolj zavedajo, kako pomembno je, da lahko računajo na visoko zavzete sodelavce oziroma da sodelavce, ko jih potrebujejo, sploh imajo.«

2. Z odlično klimo poskusite zadržati dobre sodelavce.
Stanje na trgu podjetja sili v razumevanje dejstva, da so ljudje najpomembnejši »resursi« podjetja, pravi Nina Jakopin: »Tista podjetja, ki na človeka (še vedno) gledajo kot na 'strošek' in 'potrošno blago', bodo kot delodajalci začela izgubljati ugled, če ga doslej še niso, to pa bo povzročilo tudi težave v osnovnem procesu podjetja.« Na Ceneje.si zato želijo ustvariti okolje, kjer bodo z odličnimi pogoji dela in ugodnostmi za svoje zaposlene lahko v prvi vrsti obdržali obstoječe sodelavce, pravi tudi Čreslovnik.

3. Vlagajte v optimizacijo procesov in resursov.
Na tak način boste najlažje zagotovili optimalno delovanje podjetja, svetuje Nina Jakopin: »V primeru potrebe po zmanjševanju lahko sprejemate odločitve na podlagi dobro organiziranih in utečenih procesov, za katere lažje predvidite dejansko potrebo po kadru v prihodnosti.« Napovedana prihajajoča kriza je nekaj, na kar nimamo vpliva. Vsekakor pa se lahko nanjo pripravimo in ostanemo osredotočeni na naše delo, pravi Dejan Sušnik iz podjetja RCM. 

4. Razmislite o hibridnem načinu dela. 
Covid kriza je pripomogla k vedno večjemu poudarku na hibridnih načinih dela, pojasnjuje Nina Jakopin. Predvsem v tujini, kjer so razdalje večje, čas vožnje v službo pa zato daljši, je delo v pisarni vse bolj izjema. Jakopinova ugotavlja, da smo v Sloveniji sicer še vedno na točki, ko je delo v pisarni zaželeno tudi pri zaposlenih: »Nekatera podjetja, predvsem mednarodna, pa se že odločajo za večinsko delo od doma in tako imenovani 'coworking space', torej za prostore v podjetju, kjer lahko sodelavci občasno opravljajo svoje delo. Predvidevam, da bo tega v prihodnosti vedno več.« To počnejo tudi na Ceneje.si, kjer v ospredje postavljajo prilagajanje zaposlenim in ustvarjanje pozitivne klime v podjetju.

5. Vpeljite nove oblike sodelovanja.
Če mislite, da zaposlenih ne boste potrebovali za dalj časa, razmislite o drugačnih oblikah sodelovanja. To denimo že počnejo v podjetju Optiweb. »V obdobjih, ko je obseg dela povečan za krajši čas, uporabljamo tako imenovani 'outsourcing', « pravi Klavdija Šernek. Tudi pri Ceneje.si strokovnjake z različnih področij, ki jih potrebujejo, najemajo po potrebi. V podjetju RCM v tem trenutku zunanje sodelavce najemajo v manjši meri, pravi Sušnik: »Če se bo izkazalo, da za boljše delovanje našega podjetja potrebujemo več zunanjih storitev, bomo te seveda uporabljali v večjem obsegu.«

Študente privajajo na kulturo podjetja

Ne glede na negotove razmere in napovedane črne scenarije bodo dobri kadri vedno iskani. Podjetja začenjajo razumeti, da dobri kadri niso tisti, ki iščejo, temveč tisti, ki so iskani, poudarja Nina Jakopin: »Najti dobrega kandidata oziroma ga prepričati, da je podjetje pravo zanj, pa je vse prej kot lahko. Terja precej energije, časa in predvsem posebnih veščin, ki jih imajo rekruterji v profesionalnih agencijah za zaposlovanje.«

Na Ceneje.si se spopadajo tudi s primanjkljajem kakovostnega kadra na trgu dela, zlasti razvijalcev in strokovnjakov za digitalni marketing, pravi Čreslovnik: »V napovedani prihajajoči krizi nameravamo nadaljevati tudi našo prakso, saj pogosto zaposlujemo študente, ki delajo pri nas.« V prehodnem obdobju jih ustrezno usposobijo in opremijo s številnimi znanji in veščinami, nato pa jih zaposlijo. »S tem poskrbimo, da tudi vsak novozaposleni ustreza naši kulturi,« dodaja Čreslovnik.

Članek je iz junijske revije SBC Podjetnik. Avtorica je Maja Virant.
Za izvod revije pišite na: info@podjetnaslovenija.si

Menite da je članek koristen?

Morda vas zanima še:

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.