Novice o članih Deli stran

Tri prednosti, ki jih lahko Slovenija izkoristi v svetu

25. 05. 2021

Tri prednosti, ki jih lahko Slovenija izkoristi v svetu

Slovenija lahko z dvigom agilnosti in učinkovitosti bolje izkoristi svoje ključne prednosti na svetovnem trgu – majhnost, čustveno inteligentnost in prilagodljivost. Tako je prepričan Tone Stanovnik, direktor družbe Špica International in član SBC – Kluba slovenskih podjetnikov. 

 

Stanovnik pravi, da ima Slovenija tri prednosti, ki nam lahko ključno pomagajo v tekmi na globalnem trgu.

  1. Prva lastnost je majhnost, ki omogoča, da na izzive in priložnosti, ki nam pridejo naproti, hitro in agilno odgovorimo.
     
  2. Drugo prednost sogovornik vidi v dejstvu, da smo zemljepisno na prelomnici med zahodom in vzhodom. »Z glavo smo v razviti Evropi, a obenem globoko ukoreninjeni v čustveni Balkan. To je zelo pomembno, saj v življenju velikokrat odločajo čustva in šele naknadno razum razlaga, zakaj so čustva sprejela določeno odločitev, « pravi Stanovnik. Dodaja, da je že Darwin odkril, da na prelomnicah in koralnih grebenih, kjer morje najbolj buta in se peni, je morski živelj najbolj barvit in trdoživ.
     
  3. Kot tretji dejavnik, ki nas opredeljuje, pa Tone Stanovnik izpostavlja nenehne spremembe, saj živimo v regiji, ki je na prepihu stalnih družbenih in gospodarskih in političnih sprememb. Zato se znamo hitro prilagajati spremembam, smo tudi odporni.

Sledimo dobrim zgledom!

Kako lahko omenjene prednosti obrnemo sebi v prid? Pri tem Stanovnik daje primer japonske avtomobilske industrije, ki je bila v petdesetih letih prejšnjega stoletja še v povojih, učili so se od drugih, izdelovali so majhne in cenene avtomobile, a vztrajno dvigovali njihovo kakovost. Z naftno krizo so ti mali avtomobili z majhno porabo čez noč postali izjemno konkurenčni na svetovnem trgu, njihova kakovost pa je kljub nizki ceni postala izjemna.

V samem delovanju so Japonci razvili tako imenovalne agilne metode, ki omogočajo hitre odzive na spremembe in razvoj inovativnosti, obenem pa dvigovali učinkovitost. Ta pa je ključno pogojena s časom – da želeni rezultat dosežemo v čim krajšem času. »V sedanjem času suhih krav moramo v Sloveniji dvigovati učinkovitost, kar bomo nato lahko s pridom izkoristili v času debelih,« poudarja Stanovnik.

Upravljanje z delovnim časom in logistiko

Informacijska družba Špica, ki na trgu deluje že 30 let, se ukvarja z upravljanjem delovnega časa in logistiko. Obe področji pa dandanes ključno vplivata na konkurenčnost podjetij. Trenuten razmah e-trgovine je neizmerno pospešil razvoj logistike, pri čemer zagotavlja, da se individualno naročeno blago kompletira za posamezne končne kupce in nepoškodovano dostavi v zelo kratkem času na prag kupca kjer koli na svetu.

Če želite vedeti več o ponudbi podjetja Špica, lahko pokličete na +386 1 560 08 ali obiščete spletno stran podjetja Špica in tam pustite sporočilo.

Dodatne informacije lahko dobite tudi na tej povezavi.

Menite da je članek koristen?

Morda vas zanima še:

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.