Novice o dogodkih Deli stran

To so podjetniške Zgodbe navdiha v času koronske krize

15. 12. 2020

To so podjetniške Zgodbe navdiha v času koronske krize

Na natečaj Zgodbe navdiha so prispele številne uspešne podjetniške zgodbe. Predstavljamo 7 zgodb, ki ob zmagovalnih izstopajo z rešitvami za ožje in širše okolje. 

 

SBC – Klub slovenskih podjetnikov je v okviru akcije ZA podjetno Slovenijo izvedel natečaj za uspešne podjetniške zgodbe koronske krize, ki kažejo, da je tudi v najtežjih trenutkih mogoče premagati težave. Komisija je izbrala tri najbolj reprezentativne zgodbe podjetij, ki so se uspešno spopadla z omejitvami v času pandemije COVID-19, hkrati pa ob tem pomagala reševati vsakdanje težave ljudi ter svojega ožjega ali širšega okolja: težkim bolnikom, kmetijam, staršem in otrokom. To so zgodbe podjetij Lotrič, Optiweb in Optiprint, o katerih lahko več izveste na spletni strani Zgodbe navdiha in na tej povezavi.

 

Na natečaj pa je prispelo veliko drugih podjetniških zgodb iz časa koronske krize, ki jih odlikujeta podjetnost in reševanje težav skupnosti. 7 izbranih predstavljamo v nadaljevanju.

DEWESOFT

Dewesoft je močno vpet v življenje lokalne skupnosti in se je angažirano odzval na pomanjkanje zaščitnih sredstev, respiratorjev in za socio-ekonomsko podporo najbolj ogroženim. V podjetju so prednostno po zgledu farmacevtske in vesoljske industrije procese dela organizirali na način, da je bilo tam zelo varno. Jure Knez, soustanovitelj podjetja pravi: “Zavedamo se, da lahko le kot zdrava družbena celica, z uporabo vse potrebne zaščitne opreme in vseh ukrepov ter z dosledno skrbjo drug za drugega, zaščitimo svoje družine in druge v lokalnem okolju ter tako v polni meri pomagamo tistim, ki pomoč potrebujejo.” Že od začetka so v Dewesoftu delili zaščitne maske, predvidene za njihove delavce v  proizvodnji, z zdravstvenimi ustanovami in domovi upokojencev v Zasavju. Splošni bolnišnici Trbovlje je Dewesot skupaj z drugimi zasavskimi podjetji doniral dva respiratorja in 6 tisoč KN95 mask. S tem so podjetja pomagala tudi občinskim proračunom, ki so lahko sredstva porabila za druge nujne zadeve. Dewesoftova kuhinja je zagotavljala obroke za dežurne reševalce Zravstenega doma Trbovlje. Zaposleni, ki so delali od doma, pa so pomagali v svojem lokalnem okolju bodisi na okoliških kmetijah bodisi ljudem, ki si niso upali oditi od doma. Dewesoft je finančno podprl projekt Maske za vse. V državi se je namreč veliko mask šivalo iz bombaža, ki ni najbolj primeren, te maske pa so bile zašite iz parozapornega polipropilena ter elastike, pri čemer so razvili več modelov maske ter organizirali logistiko pošiljanja. Skupaj z organizatorjem akcije More than Beauty ter več kot 50 prostovoljci iz CZ Trbovlje, s skavti Steg Zagorje 1, DPM Trbovlje, z mamicami NK Rudar Trbovlje in sodelavci RUK ter Katapulta so v dveh tednih razposlali več kot 10 tisoč paketov materiala za pralna zaščitna pokrivala. Tako je skoraj 5 tisoč šivilj po vsej Sloveniji izdelalo več kot 250 tisoč zaščitnih pokrival, v skupni vrednosti več kot milijon evrov, ki so zaradi svoje večkratne uporabnosti nadomestila 5 milijonov mask za enkratno uporabo. Akcija je okrepila medgeneracijsko povezanost, saj so mladi pomagali svojcem pri naročanju blaga, starejši, ki znajo še marsikaj postoriti sami, pa so šivali in zaščitna pokrivala darovali tudi drugim ranljivim skupinam, ki si jih niso mogli zagotoviti.

ŠPICA INTERNATIONAL

Podjetje Špica International se je ob izbruhu epidemije v Sloveniji takoj ozrlo na vzhod, ki je že imel izkušnje s preprečevanjem širjenja virusa Covid 19 na delovnih mestih. Podjetje je tako razvilo sistem z varno delo v času epidemije in to v obliki digitalne rešitve Time&Space – ANTICOVID ŠČIT, ki evidentira delovnei čas in kontrolo vstopa. Svojo rešitev so glede na izkušnje iz Kitajske predelali za evropsko kulturo.

V sistem Time&Space so vgradili postavke, ki znižujejo tveganje prenosa virusa. Tako premični delovni čas prihoda na delo razreči zbiranje delavcev na vhodu v in izhodu iz podjetja. Prav tako omogoča več terminov in raztegljiv čas za malice. Mobilna in spletna registracija na mobilnem telefonu z lociranjem omogoča, da se delavci registrirajo že ob prihod na parkirišče, s tem se odpravi gneča na vhodu. V Špici so namestili tudi števce ljudi, ki vstopajo v prostor in alarmiranje, ko je število ljudi v prostoru preveliko. Mobilna aplikacija na telefonu omogoča avtomatsko odpiranje drsnih vrat, tako, da se delavcem ni potrebno dotikati kljuk. Termalna kamera na vhodu v podjetje meri temperaturo delavcem in nadizra, ali imajo na obrazih zaščitne maske. Sistem v primeru, da ena izmed postavk ni izpoljnjena, sproži opozorilo.

Za zmanjšanje administrativnega dela v kadrovske službi, ki je tem času nadpovprečno obremenjeno, so v Špici razvili model Elektronska bolniška. Delo od doma je postalo nova normalnost podjetja. Razvili pa so tudi učinkovite digitalne načine poročanja državi.

UVC SOLUTIONS

Podjetje UVC Solutions s svojo napravo SteriPro vstopa na svetovni trg UV-C dezinfekcije s ciljem zmanjševanja bolnišničnih okužb. Obstoječi mehanski protokoli čiščenja v bolnišnicah namreč ne zmorejo uničiti vseh mikrobov. Steripro je bil leta 2018 razvit z namenom, da ne bi noben pacient več zbolel ali celo umrl zaradi okužbe v bolnišnici. Ker naprava uniči tudi Covid-19, so v UVC Solutions z razmahom epidemije na prvo mesto postavili zaščito zdravstvenih delavcev. UVC Solutions pomaga ščititi tiste, ki so v stiku s Covid pacienti – to so primarno zdravstveni delavci. V obdobju jesenskega vala se je UVC Solutions osredotočil predvsem na komuniciranje z zdravstveno stroko in izpostavljanju prednosti, ki jih naprava prinaša za zaščiti zdravstvenih delavcev. Marsikatera evropska bolnišnica je že prepoznala vrednost SteriPro pri zaščiti svojih zaposlenih. Kardiološka bolnišnica iz Bratislave je obvestila, da odkar uporabljajo Steripro na svojih oddelkih ne beležijo novih okužb med svojimi zaposlenimi. Da lahko to dosegajo brez dodatnih obremenitev svojih zaposlitev in brez dodatnih stroškov. Steripro nima potrošnega materiala, je v teh okoliščinah zanje bistvenega pomena.

LUNOS

V podjetju Lunos, ki prodaja prezračevalne sisteme, se že od začetka epidemije zavedajo, da je prezračevanje izrednega pomena. V podjetju so v času Covida vzpostavili novo telefonsko številko za vse pomembne informacije glede prezračevanja v času virusa. Prav tako so znižali cene svojih izdelkov in dodatno podarili vsakemu kupcu tudi posebne filtre. V času epidemije so brezplačno vgradili 25 prezračevalnih sistemov družinam, ki si tega ne bi mogle privoščiti, donirali so tudi sredstva številnim društvom in Slovenskemu narodnemu gledališšču Maribor. Poskrbeli so, da so zaposleni v dobri psihofizični kondiciji, kar je zelo pomembno za dober imunski sistem in odpornost telesa v času virusa. Zato jih enkrat tedensko na sedežu podjetja obišče fizioterapevtka. Dodatno so poskrbeli tudi za zaščitno opremo, vsem zaposlenim pa so dvignili plače za 20 odstotkov.

MIK CELJE

V MIK Celje so zvesti družbeno odgovornemu delovanju in pomoči socialo šibkejšim že več kot 15 let. V teh letih so s projektom MIKova karavana otroškega smeha omogočili počitnice za več kot tisoč sedemsto otrok iz socialno šibkejših družin. Za leto 2020 so si zastavili cilj, da jih na morje odpeljejo tristo. Ker jih je koronska kriza prizadela ravno na vrhuncu priprav na projekt in med zbiranjem prijav učencev slovenskih osnovnih šol, ki izhajajo iz socialno šibkejših družin, so morali sprejeti številne prilagoditve. Zbiranje prijav in komuniciranje s svetovalnimi delavkami in starši je bil zaradi zaprtja šol svojevrsten izziv, a do konca meseca maja, jim je kljub zaprtim šolam uspelo zbrati večino prijav.V MIKu pa so se čez noč organizirali in transformirali dobrodelno množično kolesarsko turo čez Slovenijo S srcem na kolo v spletno izvedbo tega podpornega projekta za zbiranje dodatnih donacij. V dveh tednih so vzpostavili spletni projekt S srcem za morje otrok, s katerim smo preko priložnostne spletne strani s.srcem.si zbirali prijave za opravljanje individualnih športnih izzivov preko družbenih omrežij in aplikacije Strava. Z dodatnimi donacijami preko spletne strani S srcem za morje otrok in Radia Ognjišče, jim je uspelo zbrati sredstva za osnovno izvedbo letovanje sto otrok na Debelem Rtiču. MIK Celje je kot glavni organizator in donator akcije prispeval še za osnovno letovanje za dvesto otrok in v celoti za vse avtobusne prevoze za vseh tristo otrok, izvedbo letovanja z MIKovimi vzgojitelji, vstopnine ter izvedbo izleta v Piran ter počitniško opremo za vseh tristo otrok. V podjetju niso niti za sekundo pomislili, da bi jih koronska kriza odvrnila od cilja za leto 2020, torej na morje odpeljali tristo otrok, kar največ v enem letu v dolgem obdubju MIKoveva človekoljubnega delovanja.

UFNI

UFNI je prostoročni odpirač, ki deluje na vseh kovinskih, lesenih in PVC vratih. Produkt služi brezročnemu odpiranju in zapiranju vrat z nogo. Namen je v prvi vrsti preprečiti širjenje bakterij, virusov in mikrobov, nudi pa tudi pomoč pri odpiranju in zapiranju vrat v kolikor so roke polne. Povečuje tudi dostopnost in prehodnost v objektu, hkrati pa ščiti vrata pred udarci in brcami z nogo. Podjetje je zgodbo, ki jo je začelo pred dvema letoma, bolj resno zasnovalo letos v času premagovanja epidemije, saj ročaji na vratih predstavljajo veliko tveganje za širjenje številnih okužb. UFNI je izredno trden aluminijast odlitek ter je lepega in modernega oblikovanja.

SADJE V PISARNI IN IDEALIA

V podjetju Sadje v pisarni so se odločili, da bodo kakovostno sadje in zelenjavo namesto v pisarno dostavili na dom. Omogočili so vsem ljudem hiter in zanesljiv nakup, ne glede na lokacijo v Sloveniji.

V podjetju Idealia so prepoznali, da v času koronske krize stiske zaposlenih še večje, zato so naslovili potrebo zaposlenih po premagovanju stresa tudi v delovnem času. Povezali so strokovnjake s področja telesene vadbe, sproščanja in kongnitivnih sposobnosti ter razumevanja zdrave prehrane in sestavili program za boljše počutje zaposlenih v podjetjih. Cilj programa je bil v osmih tednih zaposlene naučit, kako in kdaj se pravilno gibati, kako se umiriti in sprostiti med ali pred napornim delovnikom, kaj pojesti za zajtrk in kako si pripraviti malico za v službo ali za delo od doma. Ob tem so naredili še Skupnost, kjer so zaposlenim na voljo njihovi strokovnjaki.

Vabljeni k ogledu digitalne novinarske konference, na kateri je SBC predstavil natečaj Zgodbe navdiha in top 3 podjetniške zgodbe iz časa koronske krize. Spregovorili so tudi direktorji podjetij, katerih rešitve je komisija izbrala za top 3 zgodbe.

 

 

 

Menite da je članek koristen?

Morda vas zanima še:

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.