Lekcije iz časa epidemije

13. 08. 2021 - Pripravila: Aleksandra Godec (iz revije SBC Podjetnik, junij 2021)

Lekcije iz časa epidemije

Podjetniki in gospodarstveniki o tem, kakšna spoznanja je prinesla epidemija koronavirusa in kako so se 

Uroš Rosa, Akrapovič

»Največja lekcija epidemije je, da so spremembe naša edina stalnica; velikokrat ne veš, kdaj bodo prišle, kako se bodo zgodile in v kakšnem obsegu. Ko gre podjetju zelo dobro, ni nujno, da mu bo šlo dobro tudi naprej – to je ena največjih lekcij epidemije. Epidemija je vplivala na vse elemente. Na začetku nismo vedeli, kako se bodo na dogajanje odzvali trgi, kakšen bo vpliv na dobavno verigo in kakšen na zaposlene.«

Medeja Lončar, Siemens Slovenija

»Spoprijemanje z epidemijo je bilo seveda polno izzivov, ki smo jih z ekipo uspešno premoščali. Na prvo mesto smo postavili zdravje zaposlenih in takoj organizirali delo na daljavo, vzpostavili pa smo tudi orodja za odnose s kupci v novi realnosti. Morda so prav največje disrupcije v zgodovini človeštva med drugim tudi največji pospeševalci razvoja, nove miselnosti, novih prilagoditev. Pandemija covida-19 je podčrtala nujnost ne le hitre digitalizacije, ampak tudi trajnostnega razvoja (in tehnologij, ki ga omogočajo).«

Goran Miškulin, Spintec

»Poslovanje naše družbe je v letu 2020 padlo za 60 odstotkov. Na to nismo bili pripravljeni v nobenem scenariju in z nobeno simulacijo poslovanja. Treba je bilo hitro sprejeti nove okoliščine in od vodenja zelo uspešnega poslovanja preiti h kriznemu menedžmentu. Najtežje je bilo odpuščati sodelavce.«

Sabina Sobočan, Varis group

»Glede na to, da ogromno delamo v tujini, predvsem v Nemčiji, Avstriji in Švici, smo se morali vsak dan prilagajati, spremljati ukrepe in zakonodajo glede odprtja oziroma zaprtja mej in pogojev za prehajanje mej. Veliko je bilo izzivov, pogovorov, sestankov in usklajevanj, veseli pa me, da smo svojo barko kljub okoliščinam uspešno krmarili.«

Matjaž Čemažar, Domel Holding

»Ob pojavu epidemije marca 2020 je bil največji izziv oceniti tveganje za zdravje zaposlenih ob vseh neznankah, ki jih je novi virus prinašal. Vzpostavili smo redne dnevne sestanke krizne skupine, ki se je sestajala zjutraj ter vsak dan sproti usklajevala ukrepe glede na stanje v podjetju in vladne ukrepe. Dnevna obveščenost je bila med sodelavci odlično sprejeta, saj smo poleg ozaveščanja in informiranja o stanju v podjetju obvestila izkoristili tudi za pozitivna sporočila in dvig motivacije zaposlenih.«   

Martin Jezeršek, Jezeršek gostinstvo

»Največja lekcija je bila verjetno to, da smo ponovno ugotovili, kako ranljiv je pravzaprav svet in da smo kot družba slabo pripravljeni na tveganja, kakršno je epidemija.

Zame je bila oziroma je epidemija velika preizkušnja in lekcija predvsem z vidika kriznega vodenja in upravljanja tveganj. Ogromno sem se naučil o pomembnosti transparentne komunikacije z različnimi deležniki, predvsem zaposlenimi.« 

Luka Pušnik, Zavarovalnica Triglav

»Že vrsto let namenjamo poudarek digitalnim in drugim možnostim poslovanja s strankami na daljavo. Izredne razmere so celo prinesle dodaten zagon nekaterim načrtovanim strateškim razvojnim aktivnostim. Ocenjujemo, da smo uspeli narediti dodaten korak v smeri digitalne transformacije skupine.«

Andrej Meža, NLB

»V tem obdobju smo se srečevali predvsem z izzivom, kako na različne načine pomagati podjetjem pri zagotavljanju tekoče likvidnosti. Druga naloga je bila svetovati, kako v teh negotovih časih uravnoteženo obvladovati poslovna tveganja – pri kupcih, prodajalcih, dobaviteljih in podizvajalcih, tudi s kombinacijo različnih finančnih storitev, kot je odkup terjatev ali leasing. Po naših izkušnjah je epidemija na številne procese delovala kot katalizator oziroma pospeševalec, da so se odvili veliko hitreje, kot bi se sicer.« 

Nuša in Štefan Pavlinjek, Roto Slovenija

»Izjemnega pomena je bila pogosta in usklajena komunikacija s poslovnimi partnerji, tako s kupci kot z dobavitelji. Ugotavljamo, da je zanesljivost podjetij bistveno okrepila tudi medsebojno zaupanje v teh turbulentnih časih in nadgradila partnerski odnos. Epidemija je bila velika priložnost za integracijo digitalnega poslovanja v vsakdanje delo v skupini ROTO, kar je pozitivno vplivalo na učinkovitost zaposlenih, racionalizacijo stroškov in transparentnost poslovanja.« 

Bi želeli prebirati še več zanimivih uporabnih in zanimivih vsebin iz revije SBC Podjetnik? Za izvod nam pišite na info@sbc.si. Revijo lahko prebirate tudi v različici pdf na tej povezavi.

Menite da je članek koristen?

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.