Kako je član SBC v 20 minutah prepričal svetovnega farmacevta

19. 03. 2021

Kako je član SBC v 20 minutah prepričal svetovnega farmacevta

Prvi gost v seriji intervjujev z vrhunskimi podjetniki, ki potekajo v sklopu SBC Webinarjev, je bil Jernej Zupančič, ustanovitelj in direktor podjetja Cleangrad, d. o. o., specialista za čiste prostore v industriji.

V POGOVORU SMO IZVEDELI:
– Kako je Zupančiču uspelo svetovno znanega farmacevta Pfizer v sodelovanje prepričati na neobičajen način?
– Kako v podjetju privabljajo kadre in kako jih branijo pred multinacionalkami?
– Kaj od zaposlenih pričakuje Jernej Zupančič?
– Zakaj je Pfizer tako uspešen pri delu s cepivi?
Preberite, kaj nam je povedal izjemno zanimiv sogovornik.

SBC je sklopu SBC Webinarjev začel z zanimivimi in aktualnimi intervjuji z vrhunskimi podjetniki, člani SBC. V intervjujih goste sprašujemo o novih trendih, aktualnih informacijah, zanimivih podjetniških trikih in zabavnih anekdotah. Intervjuje vodi Goran Novković, izvršni direktor SBC ter nekdanji dolgoletni urednik in novinar.

Podjetje Cleangrad, ki ga je ustanovil in ga vodi Jernej Zupančič, ima za seboj več kot 190.000 m2 celovitih rešitev pri izgradnji čistih prostorov za farmacevtsko, kozmetično in prehrambeno industrijo ter za bolnišnice. Imajo tudi zlato boniteto, kar kaže na zanesljivega partnerja.

Verjeli v program, ki so ga drugi opuščali

Cleangrad je začel delovati pred 19. leti, ekipa 10 ljudi je verjela v program, ki ga je prejšnje podjetje ukinjalo. V najetih prostorih so začeli proizvajati t.i. ‘sendvič panele’. Prvi poslovni preboj se je zgodil v Srbiji. Cleangrad je sprva širil trg po Zahodnem Balkanu, nato so se preusmerili na EU, zlasti na Belgijo, ki je majhno območje, a s precejšnjim deležem farmacije. Leta 2005 so pridobili posel s podjetjem Purna, ki je neposreden sosed podjetja Pfizer. Že leto pozneje so za Pfizer reševali prvi večji poslovni izziv.

Dvakrat po 10 minut dovolj začetek sodelovanja s Pfizerjem

»Po dveh letih smo pri Pfizerju uspeli priti na prvi sestanek. Vabilo je prišlo z danes na jutri, v Belgijo smo morali takoj. Sestanek je trajal 10 minut, bila je samo splošna predstavitev, o naši miselnosti, o Sloveniji. Naslednjič so nas povabili čez dva meseca, po enakem principu, ‘pridite jutri’. Ponovno enako, v sprejemni hali smo jim dali nekaj več pojasnil o proizvodu.«

Za sodelovanje s Pfizerjem so imeli v Cleangradu močnega tekmeca. »Tekmovali smo s podjetjem, ki je imelo prek 1000 zaposlenih. Naša sreča je bila v tem, da so iskali prav take, kakršni smo bili mi: majhno, fleksibilno podjetje, ki je s srcem pri projektu. Od takrat naprej vse delamo za njih, niso kupili drugega panela,« pove Zupančič, ki je Cleangrad pripeljal do tega, da ima danes 200 zaposlenih.

Kriterij za sodelovanje s farmacevti sta v prvi vrsti kakovost in zanesljivost. Med partnerji Cleangrada so danes tudi Novartis, Johnsson&Johnsson, MSD (Avstrija), Vaker (Nizozemska), Agimoto, SMD, med referencami tudi Baxter in GlaxoSmithKline.

Več kot pol leta bodo delali vse sobote

Trenutno delajo na približno 20 projektih. 6 od teh jih vključuje razvoj rešitve za Covid-19. Povpraševanje po njihovih storitvah je izjemno. Za večje naročilo v podjetju od oktobra naprej delajo tudi vse sobote, tako bo ostalo do meseca maja. »Samo decembra smo peljali 24 tovornjakov izdelkov v EU. Bilo je kar pestro,« se spominja Zupančič, ki mu velika, močna podjetja skušajo speljati tudi dobre kadre.

»Ne le vodilnih kadrov, tudi dobre monterje vabijo z boljšimi plačami in pogoji. Z našimi kadri imamo odprte karte, tudi s kupci imamo dogovore, da naj do tega ne bi prihajalo. Kakšnega mladega bi znalo zvabiti v tujino, zato se trudimo, ne le z izobraževanji, prizadevamo si biti družini-prijazno podjetje. Imamo možnosti za delo od doma, tudi možnosti, da si sami določajo delovni čas, tako da gre za kar največje obojestransko prilagodljivost.«

Kakšna pričakovanja ima do zaposlenih, ponazori z naslednjim stavkom: »Od naših se pričakuje, da delajo projekt, kot bi delali svojo lastno hišo.«

Cleangrad je tesno vpet v projekte razvoja cepiva, Jernej Zupančič o tem pove: »Upam, da bomo precepljeni čimprej, vsi – tudi Pfizer – se širijo, delajo se že raziskave s tretjo dozo cepljenja. Marsikdo si prizadeva za lastno proizvodnjo cepiv, vse gre proti cepilnemu potnemu listu, ki nam naj bi omogočil vrnitev v normalno življenje.«

Ali drži, da je Astra Zeneca nekoliko manjša, nekoliko manj izkušena, ali gre za slučaj?

»Kar drži, Pfizer ima največjo sterilno proizvodnjo v Evropi, tu so prisotna določena znanja, izkušnje, pravila, mimo katerih ni mogoče. Pri proizvodnji cepiv napake niso dovoljene, z navadno proizvodnjo gre za primerjavo kot izdelavo avta in letala.«

Dovolj finančno močni, da se lahko širijo sami

Na področju čistih prostorov se obetajo velike investicije. Cleangrad razvija nove izdelke, kot so vrata za čiste prostore, in druge nišne proizvode. Imajo oddelek za opremo in pohištvo iz inoxa. Potreben je nenehen razvoj, poudarja Zupančič. »Obeta se nam rast, proizvodnja bolj zahtevne opreme. S slovenskim partnerjem za klimo že poizkušamo graditi grozd, ki bi nam omogočil izvedbo projektov ‘na ključ’.«

Zunanjega kapitala zaenkrat ne potrebujejo, saj so sposobni lastnega financiranja. Dogajajo se tudi poskusi prevzemov: »Treba je upoštevati zakonitosti globalizacije, kar zajema tudi konsolidacijo srednje velikih podjetij, kot je Cleangrad,« pravi Zupančič in to ponazori s primerom, da je vse njihove dobavitelje določenih panelov pokupilo irsko podjetje, zato je cena enostavno poskočila za 15 %.

Vabljeni, da si ogledate posnetek izjemno zanimivega pogovora Jerneja Zupančiča z izvršnim direktorjem SBC Goranom Novkovićem.

V prihodnjih tednih bomo izvedli še več zanimivih, aktualnih intervjujev s sogovorniki, člani SBC. O datumu vas bomo pravočasno obvestili. Upamo, da se nam pridružite v čim večjem številu.

 

Menite da je članek koristen?

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.