Novice o članih Deli stran

»Cilj: vsaj ena kopalnica v vsaki svetovni hotelski verigi.«

07. 08. 2021 - Avtor: Jan Tomše (iz revije SBC Podjetnik, junij 2021)

»Cilj: vsaj ena kopalnica v vsaki svetovni hotelski verigi.«

Za lendavski Varis, vodilnega evropskega proizvajalca gotovih kopalnic, je bilo lansko koronsko leto nadvse uspešno, saj so imeli ob več kot 31 milijonih prihodkov nad 7 milijonov dobička pred davki, obrestmi in amortizacijo. Družinsko podjetje, ki ima po podatkih Gvina odlično bonitetno oceno A1++, uspešno vodi predstavnica druge generacije, direktorica Sabina Sobočan. Razkrila nam je pogled na zmagovito poslovno leto, izzive v času epidemije in recept, ki se ga drži pri vodenju, povedala pa nam je tudi, kakšno podjetje bo Varis čez 10 let.

Kako bi ocenili preteklo leto poslovanja v koronskih časih?

Preteklo leto poslovanja podjetja ocenjujem kot zelo uspešno. Bila je borba. Spremljati smo morali ukrepe, ki so se ves čas spreminjali. Utrdili smo položaj vodilnega evropskega proizvajalca gotovih kopalnic. Delali smo ves čas epidemije ter uspešno prebrodili in premagali vse izzive. V letu 2020 smo realizirali zastavljene cilje in prodali 4000 gotovih kopalnic.

Kateri izziv je bil za vaše podjetje največji?

Gotove kopalnice prodajamo predvsem v tujino, največ v Nemčijo, Avstrijo in Švico. Delo in razmere so bile v času epidemije v teh državah otežene. Vseskozi smo morali upoštevati ukrepe v posamezni državi in stalno spremljati informacije glede pogojev za prehajanje mej. Dodatni problem je bil tudi v tem, da imamo zaposlenih okoli 60 dnevnih migrantov, za katere so in še vedno veljajo dodatni ukrepi glede prehoda mej. Nekateri med njimi morajo prehajati dve ali celo več mej. Zaradi tega smo imeli motnje tudi v administraciji, saj smo v tem času izdali 2.235 odločb in odredb za prehajanje mej.

Prav tako so bile motene dobave repromateriala in opreme. Težave smo reševali z neposrednimi stiki s proizvajalci. Ves čas smo stremeli k temu, da bi naše delo potekalo nemoteno.

Uvedli smo tudi delo od doma. Vsa pravila vedenja in poslovanja v času covida smo strnili v internem pravilniku. Zelo veliko smo se posvečali internemu komuniciranju ter zaposlene sproti obveščali o spremembah in ukrepih, ki so se vsak dan spreminjali. Izvajali smo tudi testiranje zaposlenih, toda s tem nismo obremenjevali zaposlenih, ampak smo skrb in stroške za to v celoti prevzeli v podjetju.

Nismo se smeli ustaviti, izpolniti smo morali vse svoje pogodbene obveznosti. Vse težave smo reševali sproti.

Vam je kakšno področje povzročalo posebne preglavice?

Ob izbruhu epidemije mask in razkužil ni bilo mogoče dobiti, zato smo se morali znajti sami. Maske smo nabavili od zasebnika iz tujine, ki je za nas sešil pralne maske. Poskrbeli smo tudi za njihovo redno pranje, da so bile te vsak dan pripravljene za ponovno uporabo. Poleg tega smo začeli sami izdelovati razkužila in tako odpravili odvisnost od dobaviteljev ter zagotovili varno delovno okolje.

V Nemčiji smo imeli težavo s prenočišči za napotene delavce, saj so bili hoteli zaprti. Zanimivo je, da smo se v času koronske krize več kot sicer ukvarjali z našimi kupci iz hotelirske panoge. Ti so lahko čas, ko niso poslovali, izkoristili za odpravo pomanjkljivosti in popravila, zato so se obračali na nas. Druga stvar pa je gradbeništvo, ki je bilo v času krize izjemno aktivno, tako da smo se morali prilagajati časovnicam gradenj, ki so tekle hitreje kot po prvotnih načrtih.

V čem je Varis Lendava danes drugačno podjetje kot pred krizo?

Varis je danes enako podjetje, oziroma še boljše kot pred krizo, saj smo dokazali, da se znamo zelo dobro organizirati in pravočasno odzvati. Utrdili smo svoj položaj vodilnega evropskega proizvajalca gotovih kopalnic. Korona čas je za nekatere predstavljal ovire in z njimi povezane težave, za nas pa nov izziv.

Naj povem, da nismo imeli niti enega primera, da naš delavec ne bi prišel na gradbišče v Nemčijo, kjer smo imeli največ dela. Prav tako se tudi ob zaprtju mej in občin niti enkrat ni zgodilo, da delavci ne bi prišli delat. Varis je danes še bolj povezano podjetje, kot je bilo pred epidemijo, saj smo situacije in izzive prebrodili skupaj.

Foto: Varis Lendava

V nadaljevanju pogovora nam je Sabina Sobočan povedala, kako so v času koronske krize reševali izzive finančnega toka, kakšne investicije so izvedli, katere kadre najbolj iščejo in kakšno podjetje bo Varis Lendava čez 10 let. 

BI želeli prebrati celoten intervju in druge zanimive podjetniške zgodbe in nasvete iz revije SBC Podjetnik? Za izvod nam pišite na info@sbc.si. Revijo lahko prebirate tudi v različici pdf na tej povezavi.

 

Menite da je članek koristen?

Morda vas zanima še:

Člani SBC

NASTAVITVE ZASEBNOSTI

Spletno mesto uporablja piškotke. Osnovni so nujni za delovanje, dodatni pa vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dostop do kakovostne vsebine. Preberite več o piškotkih.

Nujni piškotki so potrebni za ustrezno delovanje spletnega mesta. Nastavijo se samodejno ob vaši interakciji s tem spletnim mestom. Analitični piškotki so namenjeni zbiranju podatkov o uporabi spletnega mesta za izboljšanje uporabniške izkušnje in zmogljivosti.